رییس اتاق بازرگانی ایران :
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکیل شرکتهای هلدینگ توسعه منطقه ای لازم و ضروری است لذا اگر ایران را عمودی به سه قسمت تقسیم کنیم در گذشته شرق و غرب کشور در عقب مانده گی کامل ماندند و توسعه در مرکز بوده است و باید عقب ماندگی جبران شود.
کد خبر: ۴۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 25 May 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، غلامحسین شافعی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در کرمانشاه برگزار شد، افزود: ما کی میخواهیم دیوار ستبر تمرکز قدرت را در مرکز کشور بشکنیم، باید این نگاه را داشته باشیم، استانداران والیان ولایات ایران اند و از اختیارات و قدرت عمل برای مدیران منطقه استفاده کنند و این خلأ وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه استانداران به مناطق صرفا نگاه هزینه ای است و باید این نگاه به نگاه درآمدی تبدیل شود، این پیشنهاد مطرح شد که ما بر اساس اشتراکات علمی، طبیعی در مناطق مختلف، ایران را به هفت تا هشت منطقه تقسیم کنیم، این کار در ایران قبل از انقلاب تحت عنوان ستیران انجام شد اما ادامه نیافت.


شافعی افزود :نمایندگان مجلس حرکتی رو به تعالی دارند و هر نماینده مجلس خود را نماینده کل کشور می‌داند و امیدواریم  که این روند تقویت شود آن وقت ما دچار اشتباهات گذشته نخواهیم شد و در توسعه و پایداری کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما برای توسعه متوازن در کشور دچار مشکل هستیم و اعتقاد داریم در گذشته اکثر جهت گیری ها در توسعه تحت تاثیر تمایلات سیاسی و مرزبندی ناشی از آن بود و کمتر به توانمندیهای منطقه ای توجه شده است.

شافعی تصریح کرد: در شرایط موجود اجماع برنامه ریزی حرکت منطقه ای باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شودوکشور ایران  تنوع بالای علمی، قومیتی و طبیعی دارد و نمی توان با چنین تنوعی در مرکز کشور نسخه واحد نوشت و برای همه ارسال کرد.

وی ابراز داشت: شرایط کرمانشاه مانند فارس و سیستان و بلوچستان نیست، در برنامه توسعه ای نسخه واحد می نویسم واگر برنامه توسعه از روستا آغاز شود چه اتفاقی می‌افتد آیا باز هم حاشیه نشینی خواهیم داشت.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه مناطق باید به سمتی برود تا اعتبار لازم را برای هدایت منابع مردم به سمت کار مولد ایجاد کند تا مردمی کردن اقتصاد را شاهد باشیم ودولت آمادگی دارد، در برنامه ششم توسعه سمت و سویی مثبت تر داشته باشیم، در برنامه ششم نمایندگان به نواقص توجه کردند و تغییراتی دادند که شورای گفتگو را کارآمدتر کرده است، وزیر کشور به این شورا اضافه شد و مصوبات شورا ظرف یک ماه در هیئت دولت باید تعیین تکلیف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار