دنیا درحال پیشرفت هست،هر روز فناوریهای جدید،بدون اینکه ما درباره اش بدانیم،قدم به زندگی جامعه بشری می گذارند.فناوری های چون دوربین های عکاسی و تصویربرداری پوشیدنی تا اپلیکشن هایی که جای تلفن را می گیرند و هرکس می تواند با داشتن این اپلیکشن ها،به خرید و فروش بپردازد و حتی به سفرهای کوتاه و بلند برود. اپلیکشن ها و استارت آپ هایی که می توانند برای شما بلیط هواپیما برای آن طرف دنیا رزرو کنند یا وسیله که دیگر در خانه به آن احتیاج ندارید، در آن به معرض فروش بگذارید و بفروشید.
کد خبر: ۴۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 26 May 2017

از جمله اپلیکشن های جدید،اپلیکشن هایی هستند که خدمات تاکسیرانی را برای شما تسهیل می کنند و شما به راحتی می توانید مسیر مبدا و مقصد،هزینه سفرو شناسه راننده و خودرو سرویس دهنده سفرتان را مشخص کنید و با آسودگی خاطر به سفر بروید.

سالهاست که درباره پیشرفتهای فناوری در عصرآخرالزمان می گویند،سالها پیش وقتی برای شما می گفتند که می توانی با مخاطب آن طرف خط تلفن درحالی صحبت کنی که تصویرش را ببینی،تعجب می کردی، اما در عصردنیایی که به سوی تسهیل شدن امور می رود، دیگر این حرف تعجب شما را برنمی انگیزد،چون هرروز با این اپلیکشن ها سروکاردارید.

ورود فناوری های جدید به ایران،چنان سریع اتفاق می افتد که فرصت فرهنگسازی و انعطاف و هماهنگی شرایط جدید را به افراد جامعه نمی دهد و همیشه پس از آمدن فناوری های نوین،جوامع تازه به فکر شناخت آن و کاربردهای مفید آن می افتند که همین فرهنگسازی و پذیرش آن،برای جامعه زمان می برد و حتی با مخالفت و موضع گیری سازمانها مواجه 

می شود.

ازجمله اپلیکشن هایی که این روزها در فضای جامعه شهری با استفاده از کارآفرینی و خلاقیت و سرمایه نیروهای خدمت رسان شرکت های خصوصی، درجامعه در حال گسترش است،استارت آپ های تاکسی های آنلاین است که چند وقتی است مرز مشهد را درنوردیده اند و با نیت خدمات رسانی به شهری که آمارمسافران و مجاوران وبیکاران تحصیل کرده اش، ورد زبان هر مدیر و مسئول بلندپایه ای است در مشهد شروع به کار کرده اند.

ازجمله این اپلیکشن ها، " تپ سی" است،تاکسی آنلاین که شما می توانید برای سفر درون شهری و برون شهری خود با استفاده از نرم افزار گوشی اندروید خود،به راحتی مسیرسفر،مبدا و مقصد را مشخص کنید و علاوه بر شناسه راننده، هزینه سفر خود را ببینید و حتی به شکل آنلاین پرداخت کنید.

امروزیک روز تعطیلست، صبح زود که باید به موقع به مقصد برسم،بهترین کارایسنت که از خدمات رایگان تاکسی آنلاین تپ سی استفاده کنم،هرچند طی چند روز گذشته خبرهایی از پلمپ این تاکسی آنلاین، دررسانه ها منتشرشده وتاکسیرانی ارائه خدمات آنرا غیرقانونی اعلام کرده  و در مقابل آن موضع گرفته است، اما استفاده ازاین

تاکسی آنلاین یک ضرورت اجتناب ناپذیرست،نمی توان تا ابد مانند دوران گذشته زندگی کرد،جامعه نیاز بروزرسانی دارد،این بروزرسانی لازمه عصر ظهور است،عصری که علوم ،زمان و مکان ها را در می نوردد. تا چه وقت می توان مردم رااز فراگیری گسترده فناوریهای جدید دور نگهداشت؟!

مسیرمبدا و مقصدم را در نقشه اپلیکشن " تپ سی" پیدا می کنم، نام و مشخصات راننده و خودرو مورد نظررا رصد می کنم،گوشی زنگ می خورد،راننده پشت خط است.مسیرمبدا و مقصد را چک می کند و کمتر از 5 دقیقه من سوارتاکسی آنلاین تپ سی می شوم،راننده مسیرحرکت تا مقصد را در گوشی اندرویدش رصد می کند و به سمت مقصد حرکت می کنیم.

به راننده می گویم که خبرنگارم و درباره حاشیه هایی که این چند روز اخیر برای شرکت تپ سی اتفاق افتاده است، می پرسم، می گوید: بعد از چند وقت بیکاری،پس از پرس وجوهای بسیار از جاهای مختلف با تپ سی شروع به کار کرده است.

درباره نحوه ارائه خدمات به مسافران توضیح می دهد که درسرور مرکزی رصد می شود و همه رانندگان برای شروع همکاری از فیلترهایی عبور کرده اند تا توانستند مجوزکارکردن در این شرکت که در شهرهای دیگر ایران مثل تهران،کرج نیز فعال است را دریافت کنند،ارائه مدارک شناسایی معتبر،ارائه مدارک و اسناد خودرو و همه مواردی که مطابق با استانداردهای تاکسی آنلاین است برای خدمات رسانی مطلوب به مشتری را ارائه کرده است.

وقتی از راننده درباره الصاق برچسب می پرسم، می گوید اگر از برچسب استفاده کنیم، شهرداری و تاکسیرانی با ما مثل متخلف برخورد می کند و ماشین را از ما  می گیرد،برای ارائه خدمات تاکسی آنلاین ،شهرداری مشهد و سازمان تاکسیرانی با تنگ نظری با شرکت های تاکسی آنلاین برخورد می کند و این اصلا خوب نیست،باید شهرداری و تاکسیرانی این تنگ نظری را کنار بگذارند و پیشرفت فناوری و جامعه را قبول کنند،تا کی می شود مردم را از فناوری عقب نگهداشت، تا چند سال دیگر که پای نرم افزارهای پیشرفته تر در ارائه خدمات به جامعه وشهر باز شد، می خواهد چکار کند؟!

درحالیکه سفرکوتاه درون شهری رایگان امروزم با تپ سی به پایان نزدیک می شود و من به بهترین شکل به مقصد رسیده ام و راننده تاکسی موقعیت خودش را برای سرویس دهی نوبت دیگر خود به مرکز اعلام می کند،از راننده تشکر و خداحافظی می کنم و به طرف مقصد 

می روم،به این حرفها و دغدغه های راننده تاکسی و پیشرفت دنیای جدید فکر می کنم،به فرهنگ پذیرش جامعه شهری مشهد برای اینکه تغییرو تحولات جدید را بپذیرند،به اینکه در این وانفسای بیکاری جوانان تحصیل کرده ونخبه وقتی شرکتهایی خلاقانه با کارآفرینی به ایجاد چرخه اشتغال کمک می کنند، چرا باید با چنین سرعت گیرها و حرکتهای مغرضانه روبرو شوند؟!

امیدواریم که دولت تدبیر و امید  و شورای شهر و شهردار جدید، از جنس تدبیر و امید، به یاری خداوند بتواند،جهت اینگونه امور را در شهر مشهد که دارای پتانسیل عظیم رحمت حضرت خورشید امام رضا(ع) است، و وجود جوانان مستعد و نیازمند به اشتغال،تسهیل و تسریع کند که مشهد نمونه واقعی شهری به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام و پرچمدار امید بخشی و نشانه شهرهوشمند باشد و برای اثبات این ادعا به برگزاری همایش ها ی بی حساب و کتاب و دعوت ازمهمانان خارجی و شعار،بسنده نکند.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار