یک متخصص طب سنتی توضیحاتی را در رابطه با مصرف مناسب‌ترین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.
کد خبر: ۴۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 25 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری میزان، یک متخصص طب سنتی توضیحاتی را در رابطه با مصرف مناسب‌ترین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.
 
رضا سنجری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، توصیه‌های متعددی در رابطه با مصرف مواد غذایی به افراد می‌شود. 

وی افزود: این توصیه‌ها در بسیاری از مواقع علمی نیست و همین موضوع نیز سبب می‌شود افراد تا زمان افطار توان بدنی خود را از دست دهند. 

این متخصص طب سنتی در خصوص بهترین مواد غذایی برای وعده سحری در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: مواد غذایی که حاوی فیبر، کربوهیدرات و پروتئین‌های کم چرب هستند، بهترین غذا‌ها برای مصرف در وعده سحری به شمار می‌آیند. 

سنجری ادامه داد: کربوهیدرات‌ها در یک بازه زمانی نسبتا طولانی‌تر هضم شده و همین موضوع نیز سبب می‌شود افراد دیر‌تر احساس گرسنگی کنند.
 
وی در خصوص بهترین مواد غذایی برای گنجانده شدن در وعده سحری اظهارکرد: نان، شیر، خرما، آجیل بدون نمک و موز بهترین موادی هستند که می‌توانند در وعده سحری گنجانده شوند. 

این متخصص طب سنتی در رابطه با مواد غذایی که مصرف آن‌ها در وعده سحری توصیه نمی‌شود تصریح کرد: برخی مواد غذایی سبب افزایش تشنگی افراد شده و به هیچ وجه برای وعده سحر مناسب نیستند. از آن جمله مواد غذایی می‌توان به سیب زمینی سرخ شده، سوسیس و کالباس و پنیر شور اشاره کرد. 

سنجری با تاکید بر اینکه زوره داران نباید در زمان سحری نوشابه گازدار مصرف کنند اذعان کرد: نوشابه سبب سوء هاضمه شده و به دلیل مضرات آن، مصرف آن باید در ایام ماه مبارک رمضان کنار گذاشته شود.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار