جلال میرزایی؛
"قوانین برای جذب سرمایه گذار خارجی باید روان و تسهیل کننده باشد، چراکه دولت همانند دهه 70 نمی تواند سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد و بخش خصوصی باید سکانداری سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به ویژه پتروشیمی را در دست گیرد."
کد خبر: ۴۳۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 26 May 2017

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دولت همانند دهه ۷۰ نمی تواند سرمایه گذاری مستقیم در بخش پتروشیمی داشته باشد و بخش خصوصی باید سکان سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز را در دست گیرد.

به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی با اشاره به اینکه قوانین بالا دستی همانند سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه الزامات دولت آینده را در حوزه نفت و گاز کاملا مشخص کرده است، گفت:در برنامه ششم توسعه میزان سرمایه گذاری و جذب سرمایه خارجی در بخش پتروشیمی را مشخص شده است و دولت آینده باید در راستای این قوانین بالادستی عمل کند.

نماینده مردم ایلام، در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمام ارکان حاکمیت برای برقراری امنیت سرمایه گذار خارجی و فراهم کردن بستر آن آماده کنند، افزود: قوانین برای جذب سرمایه گذار خارجی باید روان و تسهیل کننده باشد، چراکه دولت همانند دهه 70 نمی تواند سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد و بخش خصوصی باید سکانداری سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز به ویژه پتروشیمی را در دست گیرد.

بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی مقدم بر دولت است

میرزایی ادامه داد: براساس قانون در حوزه نفت وگاز بخش خصوی باید سهم اصلی را داشته و دولت با بخش خصوصی مشارکت داشته باشد، لذا بخش خصوصی باید اثرگذاری بیشتری در حوزه پتروشیمی داشته و مقدم بر دولت در این بخش است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه صنعت پتروشیمی مزیت نسبی دارد، یادآور شد: مواد خام و اولیه ارزان و همچنین نیروی کار متخصص و فراوان از جمله مزیت های نسبی ایران در بخش پتروشیمی است، اما در دو بخش سرمایه و تکنولوژی در این بخش مشکلاتی دارد که باید با سیاست خارجی تعاملی زمینه را برای جذب تکنولوژی و سرمایه به این بخش فراهم کرد.

لزوم تلفیق تکنولوژی و سرمایه گذاری گذاری خارجی با نیروی کار و مواد اولیه ارزان‌قیمت، برای تحول در صنعت پتروشیمی

میرزایی با اشاره به اینکه سرمایه داخلی در شرایط فعلی کفایت سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی را نمی کند، افزود: در شرایط فعلی که بحث پولی و مالی در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و نرخ سود در سایر کشورها پایین است، سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بازار نفتی و گازی ایران تمایل دارند و سود بیشتری نصیبشان می کند.

وی ادامه داد:بازار سرمایه ایران می تواند با توجه به ساختار خود و نیز تنوع در فعالیت های خود سرمایه گذاری مطلوبی را در بخش های مختلف صنعت کشور به ویژه صنعت پتروشیمی داشته باشد، که دولت آینده می تواند این بازار را در بخش پتروشیمی فعال کند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تلفیق تکنولوژی و سرمایه گذاری گذاری خارجی با نیروی کار و مواد اولیه ارزان قیمت نیاز امروز صنعت تکنولوژی برای ایجاد تحول در این بخش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار