نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای پروژه قمرود که در آن آب از الیگودرز به قم منتقل شد ۴۱ روستای شهرستان الیگودرز متضرر شد که امیدواریم کار آب‌رسانی این روستاها نیز عملیاتی شود.
کد خبر: ۴۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 26 May 2017
محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نیروگاه سد رودبار الیگودرز اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری که شهرستان الیگودرز در کل کشور دارد فاز بعدی پروژه سد و نیروگاه رودبار الیگودرز که بخشی از کار آن انجام‌شده برای آغاز عملیات اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه اجرای فاز بعدی سد و نیروگاه در راستای سیاست‌های دولت و مجلس است افزود: در برنامه ششم توسعه سیاست‌گذاری‌هایی برای رشد هشت‌درصدی انرژی انجام‌شده است که نیاز ما را به مخزن برق بیشتر می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت مکلف شده است از شمال، جنوب، شرق  و غرب کشور شبکه برق را به کشورهای همسایه برساند اجرای چنین پروژه‌هایی در همین راستا است.

وی بیان کرد: شهرستان الیگودرز در شاخص‌های زیرساختی مربوط به وزارت نیرو فاصله بسیار زیادی دارد، مسئولان و شخص رئیس‌جمهور بحث برق‌رسانی به روستاها را در مذاکرات تلویزیونی به‌عنوان یکی از مزیت‌ها و امتیازات مطرح کردند؛ درحالی‌که 101 روستا در الیگودرز برق‌رسانی نشده است و این نه‌تنها مربوط به روستاهای 10 خانوار بلکه روستاهای بالای 50 خانوار را نیز شامل می‌شود.

خدابخشی تصریح کرد: برای آب‌رسانی به روستاها 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است، در اجرای پروژه قمرود 41 روستای شهرستان الیگودرز متضرر شد که امیدواریم کار آب‌رسانی این روستاها نیز عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث برق‌رسانی جز وظایف وزارت نیرو است برای رفع راه دسترسی برخی از روستاهای پایین‌دست این نیروگاه لازم است تونل 300 متری احداث شود تا مشکل برطرف شود نه اینکه در رودخانه سنگ ریخته و مردم برای تردد مشکل داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دسترسی سد لیروک احداث شود چراکه مهم‌ترین زی نفع احداث آن وزارت نیرو است، سد خان‌آباد الیگودرز چندین سال است که افتتاح‌شده اما مطالبات مالکان اراضی پرداخت‌نشده که باید در راستای پرداخت مطالبات مردم پیگیری و اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار