در جلسه شورای ملی جشن های مردمی زیر سایه خورشید اعلام شد:
مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اعلام گزیده ای از برنامه های طراحی شده جهت برگزاری هرچه باشکوهتر جشن های مردمی زیر سایه خورشید، شعار سال 96 کاروان های رضوی در این حرکت بزرگ ملی و بین المللی را «امام رضا(ع)، محور وحدت و مهربانی» عنوان کرد.
کد خبر: ۴۳۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 26 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، مجتبی مختاری در نشست شورای ملی جشن های مردمی زیر سایه خورشید که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: جشن های زیر سایه خورشید طرح جدیدی از آستان قدس رضوی بود که از سال 87 با حضور خدام در مساجد، بیمارستان ها و اماکن عمومی در سطح استانهای مختلف آغاز شد و سعی شد با نمادها، آواها و اشعاری که زائران به یادگار از حرم رضوی دارند، امکان ارتباط معنوی برای افرادی که در ایام ولادت و دهه کرامت نمی توانند به مشهد بیایند، فراهم شود.
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته کاروان های رضوی در بیش از 500 نقطه از کشور حضور یافتند، باشکوهترین برنامه ایام ولادت در هر استان را جشن های زیر سایه خورشید معرفی کرد.  وی با بیان اینکه نگاه کلی همواره در این حرکت این بوده است که تشکل ها و مجموعه های مردمی الگو میزبان این مراسم باشند، تصریح کرد: با آغاز این حرکت مردمی فراگیر، می توان گفت فاخرترین و باشکوه ترین برنامه های ویژه ایام ولادت امام رضا(ع) در همه استان ها جشن های زیر سایه خورشید بوده که طیف های مختلفی را نیز درگیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ این جشن ها به حوزه بین الملل نیز بسط پیدا کرده است افزود: در برآوردهای اولیه جشن های امسال،  حضور خدام را در 35 کشور برنامه ریزی کرده ایم که البته متناسب با بافت بومی کشورها بسته بین المللی زیر سایه خورشید هم متناسب سازی می شود.
 مختاری با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶ هزار عنوان برنامه در دهه کرامت اجرا شد که حدود ۳ میلیون مخاطب از این برنامه ها استفاده کردند گفت: نگاه کلی در جشن های مردمی زیر سایه خورشید همواره این بود که کاروان ها در مناطقی حضور یابند که کمتر کسی در اینگونه نقاط جشن برگزار می کند؛ جاهایی مثل زندان ها، خانه سالمندان، خانه ایتام و مراکز اصلاح و تربیت.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار