فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت‌ ابالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع):
فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت‌ ابالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) گفت: عملیات والفجر ۸ در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و رمز این عملیات هم یا فاطمه زهرا(س) بود، رمزی که موجب پیروزی رزمندگان و تسلیم شدن دشمنان شد.
کد خبر: ۴۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 26 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،سردار جانباز میرزامحمد سُلگی در ویژه برنامه نخستین خوانش و اجرای نمایش کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» و فروشگاه مرکزی کتاب و انتشارات آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری سربلندی این نظام و انقلاب به برکت خون پاک شهدا است و همه ما وظیفه داریم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی با بیان اینکه دشمن در آن زمان وضعیت ما را خوب بررسی کرد، افزود: وضعیتمان در عمل هم یک وضعیت نابسامان بود و در چنین شرایطی مقابل نیروهای آماده دشمن ایستادگی کردیم.
فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت‌ ابالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) با بیان اینکه یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار دوران جنگ تحمیلی سردار شهید همدانی بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت فرهیخته که از افتخارات ایران و همدان است پس از پایان جنگ بسیار ناراحت بود که به جمع شهدا نپیوسته است و تقدیر الهی اینگونه رقم خورد که پس از ۲۸ سال در راه دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) شربت شهادت را بنوشد و شهید مدافع حرم شود.
سُلگی تصریح کرد: بی‌شک نقطه قوت رزمندگان ما ایمان بالا، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) بود و با این پشتوانه‌های بسیار قوی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.
وی تاکید کرد: پاهای من بر اثر برخورد خمپاره قطع شد و پا که هیچ، جان خود را در راه حفظ و آبادانی این سرزمین تقدیم می‌کنم.
فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت‌ ابالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) با اشاره به اینکه دشمنان فشار زیادی بر ما آوردند، بیان کرد: عملیات والفجر ۸ در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و رمز این عملیات هم یا فاطمه زهرا(س) بود و دشمن با شنیدن این نام از سوی رزمندگان تسلیم قدرت ایرانی‌ها می‌شد و این نام بزرگ انرژی مضاعفی بر رزمندگان تزریق می‌کرد.
سردار حمید حسام نویسنده کتاب آب هرگز نمی‌میرد اظهار داشت: شهدا همیشه زنده و جاویدان هستند و یکی از بزرگان دیار همدان سردار شهید همدانی است و از دیگر بزرگان دوران دفاع مقدس می‌توان از شهیدان صیاد شیرازی، شوشتری و غیره نام برد.
وی افزود: اگر شخصیت‌هایی همچون شهید همدانی به سوریه نمی‌رفتند داعش امروز در خاک ایران و شهرهایی همچون همدان زادگاه این شهید والامقام بود و رزمندگان غیور و دلاور مدافع حرم ضمن دفاع از مقدسات خود اجازه نفوذ و گستاخی به دشمنان را ندادند.
نویسنده کتاب آب هرگز نمی‌میرد با بیان اینکه دو جریان رشادت و صبوری رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها مکمل همدیگر در مسیر غلبه بر دشمنان بودند، خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی همچون میرزامحمد سُلگی تمامی اتفاقات آن دوران را همچون یک راز در سینه خود نگه‌داشتند و مشابه این شخصیت می‌توان از شهید همدانی و دیگر بزرگان نام برد.
حسام تصریح کرد: نوشتن و نگارش کتاب آب هرگز نمی‌میرد افتخار بزرگی بود که نصیب من نویسنده شد و در لحظه لحظه نگارش این کتاب انرژی‌های مثبتی به من تزریق شد و بی‌شک این انرژی به خوانندگان این کتاب هم تزریق خواهد شد.
وی تاکید کرد: بی‌شک سربلندی این نظام و انقلاب به برکت خون پاک شهدای والامقام و رشادت جانبازان و آزادگان سرافراز بوده است و باید همه ما به‌گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معزز آن‌ها نشویم.
علیرضا دلبریان جانباز دفاع مقدس، اظهار داشت: من در زمان اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل ۱۷ ساله بودم و همیشه اگر توانایی انجام کاری را نداشتم به روی خودم نمی‌آوردم. وی افزود: وقتی به من گفتند که باید اعزام شوم، بی‌هیچ حرفی می‌پذیرفتم و در جبهه اوج کار ما غواصی بود.
رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در سال ۶۳ فرمانده من را صدا کرد و گفت که شنا کردن بلد هستی؟ من هم کم نیاوردم و در ظاهر خودم را مشتاق نشان دادم و گفتم که بله خیلی واردم، اما در اصل می‌ترسیدم و نمی‌دانستم که چه کنم.
دلبریان با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، تصریح کرد: من وقتی خاطرات میرزامحمد سُلگی را خواندم چشمانم اشک‌بار شد و خطاب به این جانباز سرافراز گفتم من شرمنده‌ات هستم که نتوانستم درکت کنم.
وی تاکید کرد: میرزامحمد سُلگی یک قهرمان ملی است و هرچه از این بزرگان بگوییم کم گفتیم و به‌واقع زبان ما از توصیف این بزرگان قاصر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار