معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای سه طرح ویژه سواد آموزی در قم شد و بر ضرورت مشارکت شهرداری و شورای شهر در اجرای طرح های سواد آموزی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به عوامل مؤثر در اقدام افراد برای باسواد شدن اظهار کرد: افراد بی‌سواد باید حس کنند نیازی دارند و به دنبال برطرف کردن نیاز باشند البته اعضای با سواد خانواده نیز لازم است آنها را تشویق کنند و به عنوان پشتیبان در طرح خودآموز باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقلام و لوح‌های فشرده آموزشی در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از فرصت تعطیلات تابستان برای آموزش سواد استفاده کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به انتخاب اعضای جدید شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر یکی از وظایف خود را بحث آموزش سواد برای بی‌سوادان بدانند؛ در بسیاری از کشورها بحث سوادآموزی بزرگسالان را شهرداری‌ها و شوراها انجام می‌دهند بنابراین می‌توانند به کمک، حمایت و پشتیبانی از طرح‌های سوادآموزی در شهرها و روستاها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بی‌سوادان و ثبت‌نام آنها در طرح خود آموز یکی از برنامه‌ها است که بر این اساس هر فرد بی‌سواد می‌تواند به به سوادی و آموزش اقدام کند.

قاسمی‌نیا عنوان کرد: برای با سوادی تمام افراد و مقابله با بی‌سوادی به عزم همگانی نیاز است یعنی محصول عزم همگانی در استان ریشه‌کنی بی‌سوادی است بنابراین همه افراد می‌توانند این موضوع را در دستور کار داشته باشند.

وی یادآور شد: طرح دیگر آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است؛ دانش آموزانی که پدر یا مادرشان بی‌سواد باشند می‌توانند به مدیران مدارس مراجعه و ثبت‌نام کنند و در طرح آموزش اولیای دانش آموزان شرکت کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار