کد خبر: ۴۳۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 27 May 2017

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما ، توصیه های مهم در خصوص پرهیز از دعواهای سیاسی و تذکر به برخی سیاسیون جناح پیروز،  ورود چک پول های تقلبی به بازار و لزوم هوشیاری مردم در داد و ستدها، محکوم کردن جنایات اخیر رژیم آل خلیفه و حمایت از  آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و تاکید بر استفاده از فضیلت های ماه مبارک رمضان از جمله موضوعات مهم مطرح شده در تریبون نماز جمعه استان اردبیل بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما آیت الله  سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: حضور 41 میلیون ایرانی در پای صندوق های رای پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ماست که در این حضور استثنایی چند طایفه شکست خوردند:

1- کسانی که برنامه انگشت سفید را برای ملت ما طراحی کرده بودند.

2- کسانی که با مشروعیت نظام اسلامی مشکل دارند. بزرگترین عامل مشروعیت یک نظام حضور مردم در صحنه انتخابات است. جمهوری اسلامی با این حضور به اوج مشروعیت رسید.

ملت ما جمهوری اسلامی را با قید اسلامیت می خواهند

3- کسانی که با قانون اساسی مشکل دارند. حضور 73 درصدی، کامل ترین مهر صحت بر بند بند قانون اساسی است؛ از این حضور معلوم شد که ملت ما جمهوری اسلامی را با قید اسلامیت می خواهند و نظام ولایت فقیه برای آن ها نظام آرمانی است؛ این انتخابات به منزله رای گیری مجدد بر کل قانون اساسی بود؛ ممکن نیست شخصی با قانون اساسی کشوری مشکل داشته باشد ولی در قالب آن قانون اساسی برای انتخابات حاضر شود.

4- کسانی که تبلیغ می کردند که ایران یک کشور غیر دموکراتیک است. این انتخابات نمایش عظیم دموکراسی بود، این میزان مشارکت در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می دانند وجود ندارد؛ میانگین شرکت در آمریکا 46 درصد است.

5- کسانی که می گفتند انتخابات ایران آزاد و رقابتی نیست بلکه مهندسی شده و فرمایشی است. با این مشارکت معلوم شد که هم انتخابات جدی است و هم دموکراسی حقیقی است و هم نظام، امانت دار رای مردم است؛ تهمت به نظام در سال 88 جفای محض بود چون سیستم امسال همان سیستم 88 است و اعتراض آن زمان اعتراض بر علیه جمهوریت نظام بود.

6- کسانی که با روحانیت مشکل دارند. برای دشمن خیلی سخت است که ببیند دو روحانی رای 41 میلیونی در کشور اسلامی دارند.

7- کسانی که با تحریم در صدد انتقام از ملت هستند تا مردم صحنه را خالی کنن، هدف از تحریم ها خسته کردن ملت و به تعبیر آن ها فلج کردن ملت است؛ این انتخابات نشان داد شان ملت ما اجل از این است که با این اذیت و آزارها مجد و عظمت تاریخی خود را از دست دهد و ما تاسف می خوریم که آمریکا باز راه را اشتباه می رود و از هفته گذشته تهدید به تحریم های بیشتر را شروع کرده است. آنها عملا می گویند یا تحریم یا تسلیم. و ما می گوییم "هیهات منا الذله".

مشارکت بالا در انتخابات نشان داد که  ملت ما دل در  این نظام و انقلاب دارد

8- کسانی که می خواستند سوء تدبیر را به پای رهبر معظم انقلاب بنویسند که با رهبریت ایشان ملت از نظام و انقلاب و از ارزش های انقلاب برگشته است؛ ولی حضرت آقا با درایت تمام زمینه حضور حداکثری را فراهم کردند. این حضور اوج، مدیریت آرمانی مقام معظم رهبری است.

9- کسانی که در آرزوی جدایی بین ملت و نظام هستند این حجم مشارکت نشان داد که ملت ما دل به این نظام و انقلاب داده است. این انتخابات نشان از افزایش اعتماد ملی است.

10- کسانی که توقع دارند مثل سایر انقلاب ها با فاصله گرفتن ملت از مبدا انقلاب فاصله ملت از انقلاب و از ارزش های انقلابی بیشتر شود اما قضیه عکس شد. اگر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری قبلی 72 درصد بود امسال 73 درصد شد.

 وی افزود: این دستاوردها همه مطلوب جناح غیرغالب هم هست ولذا می گوییم در این انتخابات هر دو جناح پیروز شدند.

ملت نمی‌خواهد شاهد دعوا و نزاع نیروهای انقلاب باشد/سیاسیون جناح پیروز دعوا در 4 سال جدید را کلید زده اند

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برای جناح پیروز توصیه هایی داریم که سر فرصت بیان خواهیم کرد، ولی فعلا تذکر یکی از آن ها ضروری است.

وی در این خصوص گفت: ملت ما به رفع دعواهای سیاسی در کشور حریص است و می خواهد انرژی کشور بجای صرف شدن به دعواهای سیاسی مصروف به سازندگی کشور شود؛ ملت ما در این چهار سال جدید نمی خواهد شاهد دعوا و نزاع نیروهای انقلاب باشد. ملت ما از اینگونه دعواها خسته شده و از آن بیزار است و وقت برای دعوا نیست، زمان به شدت از دست می رود. همه انتظار دارند که بعد از انتخابات همدلی و مهربانی بین نیروهای سیاسی حاکم شود.

نماینده ولی فقیه دراستان اردبیل افزود: متاسفانه کلید دعوا در 4 سال جدید از طرف سیاسیون جناح پیروز زده شده است و از بدو پیروزی، بزرگان این جناح، جناح مقابل را با نسبت ها و القاب ناشایست یاد می کنند و این نشان می دهد که آنها هنوز از فضای انتخابات بیرون نیامده اند، چنین روشی از طرف هر جناحی باشد مذموم است.

بد و بیراه به کاندیدای غیر منتخب اهانت به شعور 16 میلیون ایرانی است

وی افزود: انسان های بزرگ باید سخن های بزرگ بگویند؛ نگاه بزرگ و قلب بزرگ داشته باشند و با ادبیات فاخر با ملت خود سخن بگویند، بد و بیراه گفتن به کاندیدای غیر منتخب و استهزاء طرف مقابل، قطعا اهانت به فهم و شعور و تشخیص 16 میلیون ایرانی است و جناح پیروز بجای این روش باید نقد مخالفین را نصب العین خود قرار دهد و هر نقدی را که وارد و عاقلانه بداند به آن عمل کند.

دولت در حل مشکل سپرده گذاران کاسپین جدی تر عمل کند

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها بانک مرکزی را از مقصرین اصلی در عدم نظارت به موسسسه مالی اعتباری کاسپین دانست و از دولت محترم خواست در حل مشکل سپرده گذاران ساعی باشد.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم بحرین در حق شخصیت علمی بزرگ بحرین حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم، اینگونه جنایات را مستظهر به آمریکا و چراغ سبز و حمایت آنها دانست.

تاکید بر استفاده از فضیلت استثنایی ماه مبارک رمضان/ قرآن مهجور  نماند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر فضیلت استثنایی ماه مبارک رمضان آن را از مظاهر تربیتی حق تعالی و عنایت ویژه خداوندی بر مسلمان ها دانست و به حسن استفاده از این ماه دعوت کرد.

عاملی بر فضیلت باز شدن مساجد در ماه مبارک رمضان و قرائت یک جزء قرآن به صورت جمعی و دعوت از علما جهت وعظ و تذکرات اخلاقی تاکید کرد و اجرای این برنامه ها را از وظایف هیئت امناء مساجد دانست و گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان نباید در استان ما مهجور و شاکی باشد.

امام جمعه نیر:برخی امنیت مردم را به نام خود مصادره نکنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از نیریمیز، امام جمعه نیر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای ایجاد فضایی معنوی و تهذیب نفس و خودسازی انسان هاست.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی دستورات و احکام اسلام را مبتنی بر عقل دانست و یادآور شد روزه که یکی از دستورات اسلام می باشد نیز مبتنی بر عقل می باشد و روزه علاوه بر یادآوری مشکلات فقرا باعث تندرستی جسمانی فرد روزه دار می باشد و همچنین باعث رشد و تکامل بشر می شود.

وی افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا انسان با استغفار، خود را از بند گناه و هوس‌ها آزاد کند.

امام جمعه نیر تصریح کرد: ما اگر بخواهیم خداوند از گناهانمان درگذرد، باید نسبت به دیگران عفو و گذشت داشته باشیم و عفو و گذشت باعث اصلاح قلوب و برطرف شدن کینه ها و عداوت ها می شود.

حجت الاسلام مقدسی درباره حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: این حضور یک حماسه تاریخی بود که به عنوان یک اقدام منحصر به فرد در تاریخ انتخابات کشور ثبت شد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص امنیت کشور اظهار داشت:امنیت کشور مدیون خون شهدا و رزمندگان و مدافعان کشور است و برخی امنیت مردم را به نام خود مصادره نکنند.

خطیب جمعه نیر پیرامون ضرورت جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت آنان در دولت دوازدهم، اظهار داشت: در طول دوران حیات طیبه پیامبر گرامی اسلام شاهد این بودیم که ایشان مسئولیت‌های بزرگ از جمله فرماندهی جنگ را به جوانان واگذار می‌کردند که این مسئله حاکی از اعتماد ایشان به ظرفیت جوانان داشت.

 
وی افزود: دولت دوازدهم برای کارآمدی و پویایی بیشتر باید از ظرفیت‌های جوانان در اداره کشور استفاده کند چرا که جوانان خوش فکر، انقلابی و مدیر و مدبر در کشور کم نداریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از ازناو ، حجت الاسلام والمسلمین امیر رشبتری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خلخال با اشاره به مشارکت 73 درصدی ملت ایران در انتخابات و اینکه این حضور کارآمدی نظام را نشان داده و تحقق علاقه مردم به نظام بوده با یادآوری سفر اول ترامپ به کشور عربستان و اهمیت موضوع انتخابات ایران گفت: مسئولین  سیاست خارجی کشورمان در بحث سیاست تعاملی با کشور های دیگر مراقب هجمه دشمن باشند.

رشتبری به عمل خیر اهدا عضو در جامعه اشاره و گفت: اهدا عضو توجه به همنوع بوده واین بعد باید در جامعه تقویت شود و با نهادینه شدن این فرهنگ با هر اهدا عضو فردی به حیات دوباره بازگشته و امروز جامعه نیازمند فرهنگ سازی است.

رشتبری به حلول ماه مبارک رمضان اشاره وگفت: این ماه علاوه بر فرصت بندگی فرصتی برای توبه بندگان و بازگشت به مسیر صحیح تعیین شده از سوی حضرت حق است و باید با رعایت حق الناس وحق الله و حلالیت جویی بندگان از یکدیگر و سبک شدن روح مسیر برای قرب الهی هموار شود.

 

رشتبری به سالروز با افتخار فتح خرمشهر اشاره وگفت: فتح خرمشهر با عنایت خداوند آزاد شد و همانطور که امام راحل نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد این فتح بزرگ حوادثی تلخ و شیرین داشت که نشان داد ملت ایران با حضور در صحنه و با اوج مظلومیت به دفاع از کشور پرداخته و عزت خود را حفظ کردند.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به برخی حرف ها در خصوص تخلفات انتخابات نیز گفت: تمکین به قانون اهمیت دارد و ا زاین رو ما ملت منتظر نظر شورای نگهبان هستند.

رشتبری بر لزوم استفاده از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از سفیرمشکین، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 5 خرداد ماه با اشاره به مسئله انتخابات گفت: مشارکت بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات نشان از عظمت کشور بود که به رخ جهانیان کشیده شد و در این روز بزرگ شاهد پیوند ملت ایران با حاکمیت دینی بودیم.

وی افزود: این حماسه زمانی خلق شد که منطقه درگیر جنگ بود اما با وجود این ملت ایران حتی در دورترین نقطه کشور با امنیت کامل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند لذا دولت منتخب می‌بایست با رفع مشکلات مردم به این حضور شایسته جوابگو باشد و رفع مشکلات را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور منتخب باید به وعده‌های داده شده خود جامعه عمل بپوشاند و این رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کند تا به قله‌های توسعه و پیشرفت در کشور دست یابیم.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران مشغول مسائل انتخاباتی بود تحولاتی در منطقه به وجود آمد به طوری که ترامپ در کشور عربستان حاضر شده و مسئله ایران و شیعه هراسی را مطرح کرده و برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی قراردادی منعقد شده و ایران را تهدید کرده و این کشور را به عنوان حامی تروریست معرفی کرده است لذا از دولت منتخب مردم و دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود در مقابل این تهدیدات پاسخ کوبنده‌ای به ترامپ دهد.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به کشفیات اخیر مواد مخدر در شهرستان گفت: کشف پنج و نیم کیلو مواد مخدر در شهرستان مشگین‌شهر آن‌هم برای چندمین بار در شهرستان زنگ خطری به مردم این شهرستان است که باید هوشیار باشند.

وی افزود: اخیرأ مقدار قابل توجهی چک پول تقلبی در شهرستان مشگین‌شهر کشف شده که بخشی از آن هنوز کشف نشده است لذا مردم باید در دادو ستد هوشیار باشند تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از ارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای پالایش روح، تزکیه نفس و تقویت اراده است و ماه ارزشمند که ماه میهمانی خداست کمک به فقرا و صله رحم را نباید فراموش کرد.

وی با اشاره به فضایل و برکات ماه رمضان با بیان اینکه حرمت این ماه از سوی همه حفظ و از این فرصت بهره گیری معنوی شود، از نیروی انتظامی خواست افرادی را که با روزه‌خواری در ملاء عام به ماه مبارک رمضان بی‌حرمتی می‌کنند، برخورد کند.

امام جمعه اصلاندوز در بیانی دیگر با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت و تبریک به رییس جمهور منتخب و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:این حضور پرشکوه برای ملت ایران و مردم و عشایر اصلاندوز افتخارآمیز بود.

حجت الاسلام اسدزاده  در ادامه افزود:ملت همیشه در صحنه ایران یک‌بار دیگر در عرصه سرنوشت ساز سیاسی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور پرشور در صحنه این وظیفه مهم ملی را به شایستگی انجام دادند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در راستای حل مشکلات مردم بخصوص جوانان این مرز و بوم همت گمارند افزود:بر همه ما وظیفه است شبانه روزی به فکر رفع مسایل و مشکلات موجود مردم باشیم.

امام جمعه اصلاندوز با تبریک سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون ایثارگران و شهدا عنوان کرد و از نمازگزاران خواست به وصیت نامه شهدا عمل کنند.

حجت الاسلام اسدزاده به بیانیه شوراى سیاست‌گذارى ائمه جمعه کشور در مورد جنایات اخیر رژیم وابسته آل خلیفه‌ و اهانت و بازداشت آیت‌الله شیخ عیسى قاسم‌ اشاره کرد و  گفت:همزمان با سراسر کشور امروز با برگزاری راهپیمایی اقدامات رژیم سفاک آل خلیفه در بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم می کنیم.

وی از سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل،فرمانده ناحیه عشایری و از زحمات سایر پرسنل سپاه به جهت احداث و افتتاح سه سالن فرهنگی ورزشی قدردانی کرد و گفت:با توجه به نیاز مردم و جوانان به استخر، از فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل می خواهیم یک استخر مناسب و مجهز برای جوانان این خطه مرزی در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از آران مغان، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پارس آباد که در مصلي امام خميني(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، همه مسلمانان را به روزه داری در این ماه مبارک دعوت کرد.

وي با یادآوری فیوضات ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای استجابت دعا، استغفار و رهايي از گناهان دانست و با تاكيد بر اقامه نماز اول وقت در ماه مبارك رمضان گفت: آثار و برکات نماز اول وقت به جماعت در احادیث و روايات بسياري تاكيد شده و ضروری است که این امر مهم در همه مساجد شهر جدی گرفته شود.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید ارزشهای اسلامی و اصول اخلاقی حفظ شود، بر رعایت این ارزشها و پرهیز از حرمت شکنی از سوي رستوران ها و سالن هاي غذاخوري و آحاد جامعه در این ماه تاکید کرد.

رشادي در ادامه با عرض تبریک به حسن روحاني رئيس جمهور منتخب دوره دوازدهم تصريح كرد: از طرف همه مردم شهرستان پارس آباد اين پيروزي را به آقاي حسن روحاني تبريك ميگويم و امید است رييس جمهور منتخب بتواند مطالبات مردم را كه در زمان تبيلغات انتخابات به آن وعده داد عملی کرده و مشكل بيكاري و اقتصاد کشور را حل كند.

وي از حضور پرشور و بي سابقه مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در اين انتخابات باعث اقتدار نظام و انقلاب در عرصه های جهانی شد و به دنيا ثابت كرد كه ملت ايران حامي نظام و ولايت فقيه هستند و اين حضور 43 ميليوني مردم در پاي صندوق هاي راي مشت آهنيني به دهان یاوه گویان کوبید.

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و تروريست خواندن ايران از سوي رژيم آل سعود اشاره کرد و گفت: ترامپ در سفر به عربستان اهدافی را دنبال می كرد که ائتلاف عربی- غربی، فروش تسلیحاتی نظامي آمريكا به عربستان، تجهيز كردن تروريستهاي داعش براي نا آرام كردن منطقه از مهمترین اهداف این سفر بود.

رشادي همچنين با تبريك به منتخبان شوراي اسلامي شهر پارس آباد، بر لزوم مطالبات شهروندان و حل مشكلات شهري تاكيد كرد و خواستار تعامل و استفاده از نظرات و پيشنهادات ريش سفيدان شهر در جلسات شوراها شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار