معاون عمرانی استانداری سمنان:
معاون عمرانی استانداری سمنان یکی از موانع اصلی افتتاح پارک موزه دفاع مقدس استان را تامین اعتبارات لازم برشمرد، گفت: افتتاح فاز نخست این پارک پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۳۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 27 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر شنبه در جلسه کارگروه پارک موزه دفاع مقدس سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه علیرغم کمبود منابع مالی در تلاش هستیم که فاز نخست مجموعه پارک موزه دفاع مقدس تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: تاکنون پنج میلیارد تومان برای محوطه‌سازی و افتتاح ساختمان اداری هزینه شد که برای فاز بعدی شهرداری و شورای شهر سمنان پیش‌بینی کردند در صورت مطلوب بودن درآمدها مقدار پنج میلیارد تومان را برای بهره‌برداری از مجموعه، هزینه کنند.

وی بابیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس سمنان جز طرح‌های ملی است، افزود: در حوزه دفاع مقدس بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان عملیات اجرایی این پارک موزه آغاز شد که باید گفت بعد از تشکیل کارگروهی در این زمینهیکی از چالش های اصلی تامین منابع مالی بود که عملیات اجرای توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس آغاز و شهرداری سمنان متعهد شد بخشی از منابع را تامین کند.

معاون عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه در سالهای گذشته چندین قرارداد مجموعه پارک موزه دفاع مقدس شامل ساختمان اداری محوطه به انجامرسید، ابراز داشت: در سطح کشور چندین پارک موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیده است که در نظر داریم این مجموعه به عنوان فضای شهری مورد استفاده عموم واقع شود که باید گفت دارای محوطه فضای سبز، شهدای گمنام، موزه و قسمت‌هایی مانند نقش مردم و بخش‌های مختلف استان در دفاع مقدس گنجانده‌شده است.

زندیه وکیلی در ادامه تصریح کرد: پروژه پارک موزه دفاع مقدس سمنان در حاشیه جاده ترانزیتی تهران-مشهد قرارگرفته است که همین امر می‌تواند به استراحتگاه موقت مسافران تبدیلشود که این مجموعه در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل معبر به مقصد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: همه تلاش ها بر این اساس است که این پروژه تاپایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و باید گفت این پروژه مستمری خواهد بود که با تامین اعتبارات لازم می‌تواند به حضور گردشگر و درآمدزایی اقتصادی و شناساندن شهدای استان به مردم بسیارحائز اهمیت باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار