بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بگومگوی چمران در جلسه شورا»،«حمله دوباره جلیلی به دولت و دستگاه دیپلماسی»،«گمراهی بزرگ از نظر رئیسی»،«گزینه های نمایندگان ولایی برای ریاست مجلس» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 30 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بگومگوی چمران در جلسه شورا

امروز و در جلسه شورا میان چمران و رحمت‌الله حافظی در خصوص مصوبه برج-باغ‌ها بگومگویی درگرفت که خبرگزاری‌ها بخشی از ان را چنین منعکس کردند: حافظی نیز در پاسخ به چمران گفت: شما باید اول بپذیرید که مصوبه برج - باغ بد بوده که چمران گفت: این مصوبه بد نبوده است که حافظی گفت دلیل تخریب باغات تهران همین مصوبه برج - باغ بوده است و شما مجوز ساخت برج در باغات را دادید و یک طبقه هم تشویقی و یک طبقه هم تخلف در شهرداری سبب شد که مالکان، ساختمان‌های بلند در باغات بسازند. در این حین چمران پاسخ داد: یک طبقه تشویقی را قبول دارم اما یک طبقه دیگر را که شما مدعی هستید با تخلف ساخته شده را دوستان خوب شما در شهرداری که تخلف کردند داده‌اند نه ما. وی با بیان اینکه سالهاست که پیگیر جایگزینی یک مصوبه به جای برج باغ هستیم، گفت: حالا دیگر چرا بد و بیراه می‌گویید؟ و این مصوبه را بر سر من می‌زنید. چمران با بیان اینکه من در شورا نمی‌آیم و دیگر مرا نکوبید چرا که دیگر اصراری بر آمدن شورا ندارم و من هم به شورا نمی‌آیم،‌ تصریح کرد: من از ابتدا تا کنون به تغییر این مصوبه کمک کردم و من نوکر تخصص حقانی، تندگویان و سالاری هستم که در کمیسیون‌های تخصصی به دنبال پیدا کردن راه حل عملیاتی تغییر این مصوبه هستند اما این همه تاختن بر ما و دستاویز کردن باغات درست نیست.


روایت میرزاده از نحوی برکناری از ریاست دانشگاه آزاد

حمید میرزاده در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد، هیأت امنا متشکل از ده نفر هستند، اظهار کرد: در آن جلسه از این میان اعضاى هیأت امنا،آقایان سید حسن خمینى و دو وزیر علوم، بهداشت و بنده با عزل مخالف بودیم ( اگر چه رییس دانشگاه مطابق اساسنامه در موضوع نصب و عزل رییس حق راى ندارد)؛ علاوه بر این ، دو وزیر هنگام راى گیرى در جلسه نبودند و قبل از ترک جلسه به صراحت تمام مخالفت خود را با عزل بنده اعلام کرده و حتى به درخواست حجت الاسلام محمدیان که از آنها خواست رأى خود را به دکتر ولایتى بدهند مخالفت کرده و سایرین را به خاطر شرایط خاص قبل از انتخابات از عزل برحذر داشتند و حتى دکتر قاضى زاده نظر مخالف دولت را به ایشان منتقل کرد. میرزاده با بیان اینکه آقایان محمدیان، ولایتى و جاسبى موافق عزل بنده بودند، تصریح کرد: نکته مهم این است که در این جلسه آقایان دکتر صمدى یزدى و فریدون عزیزی به دلیل اینکه دوره چهار ساله شان تمام شده بوده حق رأى نداشتند و علی رغم تذکر برخى از اعضا و تنها با اصرار دکتر ولایتى اقدام به رأى دادن کردند. در حالی که روشن است دوره عضویت ایشان که از طرف شوراى عالى انقلاب فرهنگى براى یک دوره چهار ساله به عضویت هیأت امنا منصوب شده اند در سال ١٣٩٤ به اتمام رسیده و لذا از حق راى برخوردار نبوده اند و رأی آنها باطل است.


حمله دوباره جلیلی به دولت و دستگاه دیپلماسی

سعید جلیلی با تکرار انتقاداتش از دولت خصوصا در حوزه دیپلماسی گفت: معتقدم اکثریت قاطع از 23 میلیون نفری که در انتخابات به آقای روحانی رای دادند به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور رای دادند، لذا باید تلاش شود تا مباحث مختلف با ادبیاتی منطقی به گوش آنها برسد که مثلا مگر نمیگفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود؟ پس چرا دقیقا یک روز بعد انتخابات ایران، رییس جمهور آمریکا از آن سوی دنیا به عربستان سفر می کند و یک قرارداد بزرگ نظامی با آن کشور منعقد می کند و هر دو علیه ایران صحبت می کنند؟


ادعای فشار به رئیس دولت اصلاحات برای تایید لیست امید

منتجب نیا در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی در تایید لیست تحت فشار بوده است گفت: حتما آقای خاتمی برای تایید لیست امید تحت فشار بوده اند. باید بگویم عده خاصی که دوست دارند نقش پشت پرده را داشته باشند و در تهیه و تدوین این لیست هم اثر گذار بودند. رئیس دولت اصلاحات و محمد رضا عارف را تحت فشار قرار دادند که بر طبق خواسته آنان رفتار کنند.


سرمربی تیم‌ ملی راگبی به خاطر بدهی زندانی شد!

علیرضا اعرابی سرمربی تیم ملی راگبی ایران که برای حضور تیم ملی در مسابقات غرب آسیا چکی برای خرید بلیت اعزام داده بود، به دلیل پاس نشدن راهی زندان شد. این چک مربوط به سال 94 بوده و حالا بعد از گذشت 2 سال طلبکار دست به کار شده و به دلیل عدم توانایی مالی این سرمربی و کنار کشیدن انجمن راگبی از پرداخت این تعهد اعرابی را روانه زندان کرده‌اند.


گمراهی بزرگ از نظر رئیسی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد گوهرشاد در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نیرنگ و فریبکاری به هیچ عنوان عقلانیت و خردورزی نیست، گفت: انسانی عاقل‌تر است که عبدتر باشد، آنانی که نفاق، مکر و خدعه را یک امتیاز برای خود و «زرنگی» می‌دانند، در گمراهی بزرگ هستند.رئیسی افزود: ما مأمور به ادای وظیفه و تکلیف هستیم؛ نه مامور به نتیجه. وظیفه ما این است که با توکل به خدا مرد وظیفه و تکلیف باشیم.تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آیا احساس شما این است که امروز امام خمینی(ره) در میان ما نیستند؟ حیات امام راحل(ره) روز به روز دایره‌ وسعتش روبه افزایش است.وی خاطرنشان کرد: بقای حضرت امام(ره) به اشاعه تفکر و انقلاب ایشان است که هر روز در حال گسترش بوده و رمز این امر نیز وجه الله بودن است.


توصیه سخنگوی دولت به رییس دستگاه قضا

محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه‌شنبه) درنشست خبری خود با رسانه‌ها در واکنش به اظهارات دیروز رئیس قوه‌قضائیه درباره مسئله حصر اظهار کرد: قدرت در ساختار نظام جمهوری اسلامی بین سه قوه توزیع شده و رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی است و از اختیارات خود استفاده می کند. به نظرمی رسد اگر رئیس قوه‌قضائیه مطلبی دارد باید آن را در سطح جامعه مطرح کند. این باعث می شود برخی مباحث که جریانات سیاسی متخاصم با یکدیگر دارند به قوا هم تسری پیدا کند. سخنگوی دولت گفت: توصیه می کنم رئیس قوه‌قضائیه به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی که خود عضو ‌آن است مطرح کند.


گزینه های نمایندگان ولایی برای ریاست مجلس

اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جلسه امروز خود علی لاریجانی را برای ریاست، حمیدرضا حاجی‌بابایی و عبدالرضا مصری را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی این فراکسیون برای نواب رئیسی مجلس انتخاب کردند.همچنین اعضای این فراکسیون به ترتیب سیدامیرحسین قاضی‌زاده، محمدحسین فرهنگی، اکبر رنجبرزاده، احمد امیرآبادی، رحیم زارع و سیدعلی ادیانی با عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای دبیری هیأت رئیسه انتخاب کردند.علاوه بر این محمود بهمنی، اسدالله عباسی و مجید ناصری‌نژاد نیز اکثریت آرای فراکسیون را برای گزینه‌های پیشنهادی برای کارپردازی در هیأت رئیسه به دست آوردند.


پاسخ جالب وزیر خارجه قطر به هجمه رسانه‌های سعودی

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در واکنش به هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه کشورش به بیان کلامی از امام علی بن ابی طالب(ع) بسنده کرد.وی در صفحه توییتر خود این کلام امام علی (ع) را منتشر کرد که فرمودند:«کل جراحة فلها دواء... و سوء الخلق لیس له دواء» (هر زخمی درمانی دارد اما بد خلقی درمان ندارد).هفته گذشته به دنبال برگزاری اجلاس عربیاسلامی و آمریکایی در ریاض تحت عنوان مبارزه با تروریسم، خبرگزاری قطر مطالبی را منتسب به امیر قطر درباره حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس منتشر کرد که به دنبال آن تنشی در روابط بین عربستان و چند کشور عربی با قطر بوجود آمد.


واکنش سایت AFC به شکست سنگین استقلال

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از شکست سنگین تیم فوتبال استقلال نوشت: "العین توانست با پیروزی بزرگی که برابر استقلال به دست آورد به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.


شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از ریاست لاریجانی

سیدمحمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به انتخاب هیات رییسه مجلس گفت: به شرط اینکه دو نایب رییس فعلی حذف نشوند برای رییس مجلس یعنی آقای لاریجانی هزینه می‌کنیم.


ماجرای ورود غیرمجاز هواپیمای سعودی به ایران

کریمی قدوسی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس روایتی از نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیمای حامل مقامات نظامی عربستان سعودی و اسکورت این هواپیما با جنگنده‌های نیروی هوایی تا فرودگاه مبدأ مطرح کرد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پنج‌شنبه گذشته یک هواپیما از فرودگاه دمام به مقصد قرقیزستان پرواز می‌کند که در این هواپیما فرماندهان نظامی عربستان سعودی برای جلسه‌ای با مقامات آمریکایی در خصوص داعش حضور داشتند.وی افزود: مراقبت هوایی فرودگاه یزد این هواپیما را رصد می‌کند و پس از آن از فرودگاه تهران استعلام می‌گیرد که اجازه پرواز در حریم هوایی ایران را دارد یا خیر؟ و پس از آنکه مشخص می‌شود هواپیمای سعودی اجازه پرواز در حریم هوایی را ندارد هواپیماهای جنگنده برای اسکورت این هواپیما پرواز می‌کند و با نظر وزارت امور خارجه این هواپیما مجبور به ترک حریم هوایی و بازگشت به فرودگاه دمام می‌شود.


آغاز بازرسی حجاب کارمندان از ماه آینده

روزنامه خراسان نوشت: «بر اساس ابلاغیه برخی استانداری‌های کشور به مدیران محلی اعلام شده است، حسب تقویم برنامه‌های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود که شامل اداراتی چون دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی خواهد بود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار