مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان طرح بزرگ اهدای کریمانه از تاریخ چهاردهم تا بیست‌وسوم خرداد ماه و به مدت 10 روز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۳۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 31 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان طرح بزرگ اهدای کریمانه را از تاریخ چهاردهم تا بیست‌وسوم خرداد ماه و به مدت 10 روز اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه این طرح به مناسبت گرامیداشت 24 خرداد ماه روز جهانی اهدای خون و با  15 هدف شاخص اجرا می‌شود، افزود: از جمله این اهداف می‌توان به ترغیب بانوان در امر اهدای خون و تبدیل شدنشان به عنوان یک اهداکننده مستمر خون، فرهنگ‌سازی مشارکت در امر اهدای خون با همکاری ائمه جماعات در 110 مسجد مشهد، مشارکت اهداکنندگان در طول سال و عدم معطوف شدن این کار در زمان‌های خاص و غیره اشاره کرد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در رابطه با برگزاری همایش روزجهانی اهدای خون در مشهد، خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت 24 خرداد ماه روز جهانی اهدای خون با عنوان اهدای کریمانه و با حضور استاندار خراسان رضوی و 24 شاخص اهداکننده شاخص استانی و با همکاری شهرداری منطقه 8 مشهد از ساعت 21 تا 23  روز جمعه نوزدهم خرداد ماه و همزمان با شب میلاد فرخنده کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) در گرادین بوستان کوهسنگی برگزار می‌شود.
اسلامی با بیان اینکه رژه موتورسواران و آفرودسواران مشهدی یکی دیگر از برنامه‌های روز جهانی اهدای خون در پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، تصریح کرد: به همین مناسبت رژه 125 تن از موتورسواران و آفرودسواران مشهدی با شعار من یک اهداکننده مستمر خون هستم با همکاری هیئت موتورسواری و اتوموبیل‌رانی خراسان رضوی از ساعت 21:30 تا 22:30 روز پنجشنبه هجدهم خرداد ماه و از انتهای بولوار وکیل آباد (دوراهی طرقبه و شاندیز) تا میدان دکتر شریعتی (تقی آباد) برگزار می‌شود و برنامه پایانی این مراسم هم اهدای خون این ورزشکاران در پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) و نیز امضاء کمپین اهدای خون توسط آن‌ها و پیوستن این گروه به جمع مروجان اهدای خون سالم خواهد بود.
وی تأکید کرد: در جهت برگزاری هرچه موفق‌تر این طرح از تمامی ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، انتظامی، ورزشی، رسانه‌ای و غیره استفاده شده است و خوشبختانه شاید همکاری بسیار مطلوب تمامی سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، مجموعه‌ها، NGOها و سازمان‌های مردم‌ نهاد اعم از دولتی و غیردولتی بوده‌ایم.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از فعالیت پایگاه‌های اهدای خون استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این ایام هرشب به استثنا جمعه‌شب‌ها، پایگاه‌های اهدای خون مشهد و شهرستان‌های استان پس از افطار آماده پذیرش داوطلبان ایثارگر اهدای خون هستند.
اسلامی درباره پایگاه‌های فعال اهدای خون خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: در مشهد پایگاه‌های امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، اتوبوس سیار واقع در باب‌الرضا(ع) از ورودی خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی،  پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم آباد، پایگاه میلاد واقع در بولوار استقلال، بین استقلال 2 و 4 در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 21:15 تا 1:15 فعال هستند.
وی افزود: در شب‌های ماه مبارک رمضان پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، سبزوار و گناباد از ساعت 21:00 تا 24:00 آماده پذیرش داوطلبان خواهند بود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در زمان اهدای خون به همراه داشتن کارت ملی برای کلیه اهداکنندگان، به‌ویژه اهداکنندگان بار اول الزامی است، بیان کرد: در صورت عدم به همراه داشتن کارت ملی در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون از خون‌گیری از این افراد معذور هستیم.
اسلامی تصریح کرد: به داوطلبان روزه‌دار اهدای خون توصیه می‌شود که ساعتی پس از افطار برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کرده و پس از اهدای خون تا سحر، تغذیه مناسب‌تری را همراه با مصرف بیشتر مایعات داشته و در طول روز از فعالیت‌های سنگین پرهیز نمایند و در معرض مستقیم نور خورشید و گرما قرار نگیرند.
وی ضمن دعوت از عموم واجدان شرایط اهدای خون در جهت مشارکت در این کار نیک و خداپسندانه، تأکید کرد: از همه اقشار مردم خداجو و نوعدوست دعوت می‌کنیم برای حفظ ذخایر انواع فرآورده‌های خونی و تأمین نیاز حیاتی بیماران به این فرآورده‌ها، در طول ایام ماه مبارک رمضان به پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان مراجعه کرده و با اهدای خون خود از زیباترین انفاق در ماه انفاق وعبادت بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار