نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند درمجلس شورای اسلامی از قطعی مکرر برق و آب در این شهرستانها انتقاد کرد و رسیدگی فوری مسئولان استانی و کشوری نسبت به این مساله را خواستار شد.
کد خبر: ۴۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 01 June 2017
عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: گرمای بی سابقه بیش از 50 درجه سانتیگراد چند روز اخیر در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان مردم این مناطق را خانه نشین و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.
وی افزود: هیچ توجیهی ندارد برق در مناطق شهری و روستایی چابهار به ویژه مناطق محرومی مانند دشتیاری و پلان ساعت ها قطع باشد و کسی در این زمینه پاسخگو نباشد.
وی بیان کرد: قیمت سنگین و فیش های نجومی از یک طرف و گرمای هوا از طرفی دیگر مردم را در ماه مبارک رمضان با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
وی تغییر تعرفه برق شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز از 6 ماه به 9 ماه گرمسیری را خواستار شد و خاطر نشان کرد: دولت باید کارشناسان استانی و کشوری را برای برآورد خسارت گرما در زمینه تلف شدن محصولات کشاورزی، سوختگی لوازم خانگی و کاهش تعرفه برق به این شهرستانها اعزام کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آب در شهر چابهار و روستاهای بخش دشتیاری و پلان حکم کیمیا را دارد و مردم روستایی حتی از آبرسانی سیار روزانه 15 لیتر نیز محروم هستند.
ایران نژاد اظهار داشت: چابهار با تمام ظرفیت های خدادادی و موقعیت راهبردی هنوز محروم ترین منطقه از نظر شاخص های توسعه انسانی است.
وی ادامه داد: بیشترین مشکلات چابهار در حوزه فضای آموزشی، حاشیه نشینی، راه روستایی، کشاورزی، برق و آب است.
وی افزود: دولت باید به صورت ویژه ستاد بحران کشور را در حوزه انتخابیه چابهار تشکیل و دستگاههای متولی دولتی در بخش های مختلف را موظف به خدمات رسانی مطلوب به مردم کند.
وی بیان کرد: افت شدید ولتاژ برق صدها و هزاران دستگاه لوازم خانگی را در شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و سرباز از کار انداخته است.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند درمجلس شورای اسلامی گفت: دستگاههای دست اندر کار در این زمینه باید خسارت های ناشی از افت ولتاژ برق را برآورد و نسبت به جبران آن اقدام کنند.
ایرانژاد اظهار داشت: گرمای بی سابقه سبب آتش سوزی در نخلستانها و باغات قصرقند شده و خسارت زیادی را بر کشاورزان این منطقه تحمیل کرده است.
وی بهره مندی مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از امکانات رفاهی و زیربنایی در حد استانداردهای کشوری را خواستار شد و افزود: متاسفانه هنوز مردم محروم این مناطق با مشکلات کمبود آب، افت ولتاژ برق، راههای خاکی و حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می کنند.
وی بیان کرد: در شهر چابهار که از آن به عنوان کانون توسعه جهانی یاد می شود آب جیره بندی است و شهروندان در طول هفته تنها 2 روز آب دارند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
با سلام : خدمت مسئولين محترم واقعا محروميت در چابهار زياد ميباشد خيابانهاي بيشتر چابهار فرسوده وحتي بعضي از خيابانها ي شهر از جمله زيباشهر چابهار خاكي واسفالت نيست وكابلهاي برق غير مجاز روي زمين و خطرناك ميباشد وهردو سه شب چند بار برقها قطع وصل ميشه بخاطر ولتاژ كم يا زياد كه باعث اسيب ديدن وسائل برقي قشر ضعيف ميشود اب هم كه دو بار در هفته به مدت ٣ يا ٤ ساعت ميباشد از لحاظ بهداشتي همچنين ضعيف ومردم كمبود رفتگر و ماشين حمل زباله و سطل اشغال ميباشن و اشغالها در محيط ازاد سرگردان و باعث تخريب محيط زيست ميشود مخصوصا در منطقه زيباشهر چابهار به خاطر حاشيه نشيني خواهشمنديم رسيدگي فرماييد مسئولان محترم ١٠٠٪‏
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار