مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 510 زایر این استان در قالب 18 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند، گفت: زائران به حاشیه سازی شبکه های اجتماعی توجه نکنند.
کد خبر: ۴۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 04 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:محمدرضا ندیری شامگاه شنبه در دومین جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: یکهزار و 425 نفر از این زائران اهل سنت و یک هزار و 85 زائر دیگر شیعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه عوامل اسکان، تغذیه و ستادی سازمان حج و زیارت در زمان حاضر در عربستان به سر می برند، ادامه داد: برخوردها با زائران ایرانی متعادل و احترام آمیز خواهد بود.
وی همچنین توافق امسال ایران برای اعزام زائران به حج را عزتمندانه خواند و افزود: یک تیم دیپلماسی قوی توافقنامه حج 96 را تنظیم کرده است و زائران نباید نگرانی خاصی داشته باشند.
وی گفت: برگزاری توام با آرامش حج تمتع امسال می تواند فضای مناسبی برای حج عمره فراهم کند.
وی اعزام زائران به عتبات را یکی دیگر از وظایف حج و زیارت این استان عنوان کرد و گفت: مردم این استان از عاشقان مکتب ابا عبدالله الحسین (ره) هستند و 18 هزار نفر از مردم این استان در سال گذشته به عتبات اعزام شدند.

** ساماندهی آزادبرها در آذربایجان غربی
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت آزادبران در این استان به صفر رسیده است، گفت: هشت آزادبر این استان از طریق شناسایی، گفت و گو، شرکت در کلاس های آموزشی و نظارت مستمر، مجوزهای لازم را از حج و زیارت دریافت کردند و در زمان حاضر تنها یک آزادبر در خوی باقی مانده است.
محمدرضا ندیری افزود: ساماندهی آزادبران این استان اقدامی منحصر به فرد به شمار می رود.
به گفته وی در بسیاری از مناطق دیگر کشور فعالیت آزادبران ادامه دارد و گاهی نیز برخی کلاهبرداری ها با پوشش آزادبران اتفاق می افتد.
وی همچنین به اخذ ویزا برای 11 هزار و 389 زائر اربعین در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته در سایه برنامه ریزی اصولی، 20 هزار و 372 ویزا بدون تاخیر برای زائران اربعین حسینی در این استان اخذ شد.

** برخی ها به دنبال ناموفق جلوه دادن دیپلماسی حج هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: برخی ها به دنبال ناموفق جلوه دادن دیپلماسی حج دولت یازدهم هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر کریمی شامگاه شنبه در دومین جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: امسال سفر حج به خوبی مدیریت می شود و زائران نباید دغدغه ای داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نباید شیرینی این سفر معنوی به واسطه حاشیه سازی در شبکه های اجتماعی به کام زائران تلخ شود، ادامه داد: برخی طرح های ارزشمند و ابتکاری سازمان حج از جمله مچ بندهای حجاج نیز به بهانه ای برای فضاسازی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است و زائران نباید به این موضوعات توجه کنند.
وی همچنین به برگزاری مستمر جلسه های هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان تاکید کرد و افزود: برگزاری ماهانه این جلسات مورد انتظار است.

** تولید محتوای خبری فرصت سوء استفاده را از شبکه های اجتماعی می گیرد
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز گفت: تولید محتوای خبری به صورت حرفه ای و در زمان و مکان مشخص، فرصت سوء استفاده از شبکه های اجتماعی برای حاشیه سازی علیه دولت را سلب می کند.
علیرضا فولادی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور با بیش از 82 سال سابقه فعالیت و با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه به دنبال امیدآفرینی در جامعه است.
وی ادامه داد: حرکت بر مدار صیانت از جمهوری اسلامی ایران به نحوی که از طرفی تصویر یک خبرگزاری فرمایشی مبتنی بر سانسور در اذهان تداعی نشود و از سوی دیگر در برابر رسانه های وابسته به امپریالیسم خبری جلوه های بارز انقلاب اسلامی و اصیل مردمی را با نشر سریع و صحیح اخبار در دسترس افکار عمومی جهان قرار دهد از جمله اصول حرفه ای فعالیت های خبری ایرناست.
وی افزود: از دیگر اصول حرفه ای این سازمان می توان به رعایت اصل آزادی در حوزه خبر به معنی انعکاس هر آنچه هست و توجه جدی به امانتداری و اطمینان از صحت اخبار منتشره اشاره کرد.

** کانون های مساجد آذربایجان غربی در دولت یازدهم بیش از 2 برابر افزایش یافت
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون های مساجد این استان در دولت یازدهم بیش از 2 برابر افزایش یافت و از 417 کانون در سال 1392 شمسی به یکهزار و 100 کانون در زمان حاضر رسیده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام اباذر بیگی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: این کانون ها علاوه بر مساجد در مصلی ها و دانشگاه های استان نیز فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.
به گفته وی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نقش موثری دارند و فعالیت های تابستانی برخی از این کانون ها آغاز شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد در تمامی مساجد شهری و مساجد روستاهای بیش از یکهزار خانوار تاسیس می شود.

** میزبانی مسابقات سراسری قرآن نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به برگزاری مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه طی شهریور سال جاری اشاره کرد و گفت:
میزبانی شایسته این دوره از مسابقات نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ناصر جوانبخت شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان افزود: موقوفات قرآنی در این استان وجود ندارد و امکانات شهری باید در خدمت برگزاری شایسته این مسابقات قرار بگیرد.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در مجتمع شهید کاظمی سپاه پاسداران برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می شود.
وی همچنین به تشکیل ستاد برگزاری این دوره از مسابقات در این استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی میزبان شایسته ای برای این دوره از مسابقات سراسری قرآن خواهد بود.
به گزارش ایرنا دومین جلسه هم اندیشی ادارات کل زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی به هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل حج و زیارت این استان برگزار شد.
نخستین جلسه هم اندیشی این ادارات کل حدود یکسال قبل و در ماه رمضان سال گذشته برگزار شده بود اما در زمان حاضر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای برگزاری منظم این جلسه ها عزم جدی دارد.
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار