مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح آموزش یک مهارت برای 4000 دانش‌آموز این استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا جهاناز استمرار و اجرای این برنامه آموزشی به دانش آموزان پایه دهم شاخه نظری در سال تحصیلی آینده مدارس دوره دوم متوسطه خبر داد واظهار کرد:اجرای برنامه آموزش "یک مهارت به دانش‌آموزان پایه دهم" در سال تحصیلی آینده نیز استمرار خواهد یافت.

وی از سه دستگاه سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان سه دستگاه همکار و متولی این طرح نام برد و افزود: مدیران مدارس می‌توانند با استفاده از فرصت تعطیلات تابستان و با معرفی دانش‌آموزان پایه دهم سال آینده در زمان ثبت‌نام به دستگاه‌های متولی طرح، اجرای برنامه را پیگیری کرده تا دانش آموزان در طول تابستان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه بیش از 50درصد از دانش‌آموزان پایه دهم شاخه نظری این استانموفق به دریافت گواهینامه یک مهارت خواهند شد.

جهان همچنین از کسب رتبه برتر کشوری این استان در اجرای برنامه‌های سلامت و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک خبرداد.

ویاظهارکرد: اداره سلامت و تندرستی استان سمنان در راستای تحقق و اجرای برنامه‌های سفیران سلامت، آهن‌یاری، پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک، سلامت دهان ودندان،هفته سلامت،طرح دادرس، محیط زیست و ضمن خدمت پس از ارزیابی نهایی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: استان سمنان در اجرای برنامه‌های ارتقاء سلامت نیز رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه‌های ارتقاء سلامت با هدف کیفیت‌بخشی و بالابردن سطح سلامت دانش‌آموزان در قالب برنامه‌هایی چون سفیران سلامت دانش‌آموزی، بهداشت دوران بلوغ و تغذیه سالم، برنامه مکمل یاری ریز مغذی‌هایی چون توزیع قرص آهن ویژه دانش‌اموزان دختر متوسطه اول و دوم و نیز اجرای برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان، اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌ها وغربال‌گری بیماری‌های ژنتیک و همچنین اجرای برنامه زیست‌محیطی در قالب یک ساعت با محیط‌بان ویژه مدارس مناطق حفاظت شده و اجرای طرح دادرس با محتوی آموزشی کمک‌های اولیه‌،امداد و نجات و... صورت پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار