وقتی شما از خجالت سرخ می‌شوید، لایه داخلی معده شما هم خجالت کشیده و سرخ می‌شود!
کد خبر: ۴۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 06 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم، چقدر با بدن خود آشنا هستید؟ بدن انسان یک معجزه شگفت‌انگیز در حال تکاملی است که دانشمندان را بر پایه حقایق علمی حیرت‌زده می‌کند و چرا نکند؟ هر چند در بسیاری از موارد ما شبیه دیگر اشکال حیات در سیاره‌مان هستیم، اما انسان یک حیوان منحصربه‌فرد با صفات و قابلیت‌های بی‌نظیر در قلمرو حیوانات است. بدن ما بی‌همتاست و گاهی فیزیولوژی عجیب و غریبمان این معنا را تأیید می‌کند. ما تنها موجوداتی هستیم که قادریم با حس و شور زیاد گریه کنیم و آنقدر احساساتی شویم که کارهایی فراتر از توانایی‌مان انجام دهیم؛ مثلاً یک ماشین را بلند کنیم! با ما همراه شوید تا 25 حقیقت حیرت‌انگیز بدن را بشناسیم.  
 
1. هر ساعت، ششصد هزار ذره از پوست انسان ریخته می‌شود یا به عبارتی یک و نیم پوند [بیشتر از نیم کیلو] در هر سال. یعنی یک انسان هفتاد ساله، صدو پنج پوند [چهل و هفت کیلو] از پوست بدنش را از دست داده است. 
 
2. هنگامی که کودک هستیم، سر ما یک چهارم کل بدنمان است. اما در بیست و پنج سالگی سر تنها یک هشتم از طول کل بدن ماست. دلیلش این است که سر با سرعت بسیار کندتری از مابقی بدن رشد می‌کند.  
  
 
3. برآورد شده است که بدن انسان حدود شصت هزار مایل [نود هزار کیلومتر] عروق خونی دارد.   
  
 
4. دندان‌ها تنها بخشی از بدن هستند که نمی توانند خود را تعمیر کنند.  
 
5.چشم‌های شما همیشه به همان اندازه زمان تولدتان است اما رشد بینی و گوش هرگز متوقف نمی‌شود.  
 
 
6. حتی زمانی‌که شما در خواب هستید، عملکرد مغز در همان مقدار از قدرت قرار دارد که می‌تواند یک لامپ ده واتی را روشن کند. در واقع مغز نسبت به طول روز، در شب بسیار فعال‌تر است. 
 
 
7. اخیراً یک تحقیق نشان داده است که حافظه می‌تواند تحت تأثیر وضعیت بدن قرار بگیرد. ظاهراً مکانی که در آن هستید و وضعیتی که در آن قرار دارید و در مجموع محیط پیرامون شما می‌تواند به شدت در راه‌اندازی حافظه شما مؤثر باشد.  
 
 
8. در حالی که موهای صورت در خدمت برخی اهداف بدن هستند، مو بر روی سایر قسمت‌های بدن ما عملاً بی‌فایده است و می‌تواند بدون هیچ عوارضی حذف شود.  
 
  
9. ممکن است به نظرمان جرم گوش زشت و  کثیف بیاید و در هر فرصتی که پیدا کنید، بخواهید جرم گوش را پاک کنید. اما این جرم لازم است و به عنوان یک سپر برای گوش ما عمل می‌کند.  
 
10. بینی شما می‌تواند رایحه حدود پنجاه هزار عطر را به یاد بیاورد؛ علاوه بر این، بینی زنان در حس بو و شناسایی عطر، بهتر از بینی مردان عمل می‌کند.   
 

11. آدرنالین، به شما حس قدرت فوق بشری می‌دهد. به همین دلیل است که در شرایط خاص برخی از مردم می‌توانند اشیاء سنگین مانند اتومبیل را بلند کنند. در حالی که در حالت عادی نمی‌توانستند آن را تکان دهند.  
 
12. نورون‌های مغز شما به گونه‌ای متفاوت از یکدیگر ساخته شده‌اند و اطلاعات در امتداد آنها در سرعت‌های متفاوتی در مغز جابجا می‌شود. به همین دلیل است که ما می‌توانیم برخی از اطلاعات را فوراً به یاد بیاوریم، در حالی که یادآوری و بازیابی اطلاعات دیگر بیشتر طول می‌کشد. 
 
 
13. افراد باهوش بیشتر از دیگران خواب می‌بینند. هچنین ضریب هوشی بالا، بهتر می‌تواند با بیماری‌های روانی مبارزه کند. برخی از افراد حتی بر این باورند که در رویاهای خود چالاک‌تر و فعال‌تر از زمان بیداری هستند. 
  
 
14. با اینکه مغز سیگنال‌های درد را پردازش می‌کند، اما خودِ مغز دردی را حس نمی‌کند. 
 
15. عضلات و ماهیچه‌های مسئول تمرکز در چشم شما، صدهزار بار در طول روز حرکت کرده و در اطراف چشم می‌چرخند. اگر بخواهید به همین اندازه به ماهیچه‌های پای خود تمرین بدهید، باید روزانه پنجاه مایل [بیش از هشتاد کیلومتر] راه بروید!  
 
 
16. بدن انسان قادر است در عرض نیم ساعت حرارتی که برای به جوش آوردن یک گالن آب کافی باشد؛ تولید کند. 
 
17. گرچه انسان‌ها سریع‌ترین و یا قوی‌ترین حیوان روز زمین نیستند، اما انسان‌ها بهترین دوندگان مسافت‌های طولانی در سیاره زمین هستند. در واقع حقیقتی که بیشتر مردم از آن چشم پوشی کرده‌اند، این است که اجداد ما هزاران سال پیش از این مهارت خود استفاده کرده و آنقدر طعمه خود را تعقیب می کردند تا حیوان از خستگی ناشی از دویدن زیاد می‌مُرد. 
 
18. بدن انسان از هفت اکتلیون [10 به توان 27] اتم ساخته شده است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم در کهکشان ما 300 میلیارد ستاره وجود دارد.  
 
 
19. وقتی شما از خجالت سرخ می‌شوید، لایه داخلی معده شما هم خجالت کشیده و سرخ می‌شود!  
  
20. هفده عضله لازم است تا بخندید، در حالی که برای اخم کردن چهل و سه عضله درگیر می‌شود. 
 
 21. اسکلت بدن شما خودش را هر ده سال یک بار بازسازی می کند، یعنی شما در هر دهه زندگی‌تان یک اسکلت نو دریافت می‌کنید. 
  

22. تا به حال فکر کرده‌اید قوی‌ترین ماهیچه بدن کدام است؟ زبان! و جالب است بدانید سفت‌ترین استخوان هم استخوان فک است.

23. برخلاف باور عموم مردم، عرق بدن بوی بدی ندارد. این بوی بد ناشی از باکتری‌های پوست است که از عرق تغذیه می‌کنند. بنابراین ضایعات باکتری‌ها باعث این بوی وحشتناک است. 
 
24. در داخل ناف شما هزاران باکتری‌ زندگی می‌کنند و به معنای واقعی کلمه، شکل یک اکوسیستم به اندازه یک جنگل بارانی را دارند.  
 
 
25. انسان تنها موجودی است که می تواند از سَر احساس و عاطفه، اشک بریزد.  
 
منبع: فردا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار