معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی از راه‌اندازی مجدد سامانه صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 07 June 2017
حسین عباس‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه اینترنتی صدور مجوزهای سه‌گانه (پروانه تولید انفرادی و کارگاهی، جواز تاسیس) از هفته دوم خرداد ماه راه‌اندازی شده است که با راه‌اندازی این پایگاه صنعتگران و هنرمندانی که استحقاق گرفتن این کارت را دارند از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان و صنعتگران برای انجام مراحل اداری نیست و هنرمندان پس از مراجعه به ادارات شهرستانی و دادن اطلاعات لازم به نمایندگی‌های تابعه دیگر نیازی نیست که هیچ کار اداری انجام دهند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سامانه به نحوی طراحی شده است که هنرمندان دارای کارگاه فعال با شرایط خاص می‌توانند کارت صنعتگری دریافت کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: کسانی که دوره‌های آموزشی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را گذرانده‌اند بخشی از این هنرمندان هستند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های صنایع دستی از دانشگاه‌ها نیز بخش دیگری از هنرمندان و صنعتگران هستند گفت: پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و استادان این عرصه که به صورت استاد شاگردی آموزش دیده‌اند نیز با تأیید دو تن از پیشکسوتان حوزه صنایع دستی می‌توانند این کارت را دریافت کنند و دیگر نیازی به اخذ آزمون از آنها نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار