کد خبر: ۴۳۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 09 June 2017
کشور عزیزمان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مورد هرگونه خرابکاری و دسیسه های دشمنان از جمله ترور بوده تا جایی که با حضور جوانان این مرز و بوم در مناطق عملیاتی جنگ با تروریست های تکفیری و داعشی، کارنامه ای درخشان در مبارزه با تروریسم از خود به یادگار گذاشته و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم اسلام کرده است، اما با این وجود هنوز هم از سوی کشورهای غربی تروریست خوانده می شود.
اینک و پس از اقدام تروریستی حرم امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی در تهران، جو سنگینی در شبکه های اجتماعی حاکم شد. جوی که از هر دو گروه متانت و صبر بیشتری انتظار می رفت. متاسفانه در برخی رویدادهای اخیر گروکشی های بسیاری از هردو جناح را شاهد بوده ایم. از آتش سوزی ساختمان پلاسکو و ریزش معدن یورت گرفته تا نمونه جدیدتر آن یعنی اقدام تروریستی روز گذشته در تهران.  
این اقدام تروریستی با وجود ابعاد و زوایای گسترده ای که داشت (از جمله برگزاری جلسه علنی مجلس در حالی که در ساختمان مجلس حمله و تیراندازی در حال وقوع بود، کوچک شمردن این واقعه از سوی رهبر معظم انقلاب و ...) و البته به دلیل فراملی بودنش اتحاد و همبستگی بیشتری را می طلبید. ولی جریان های سیاسی رفتار مناسبی را از خود نشان ندادند. به گونه ای که موافقان یک جریان با پیام های گسترده خود شروع به تخریب دولت کرده و مخالفان این جریان نیز همه گان را دعوت به وحدت و انسجام می کردند و شرایط کنونی را مناسب وضعیت گروکشی نمی دانستند.  
هر چند فصل الخطاب تمام این اتفاقات بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان چند ساعت پس از این حادثه تروریستی بود که فرمودند: «این ترقه بازی ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد» و با این سخن اراده ملت و نظام را در برابر حملات دشمنان بسیار سترگ جلوه دادند و یادآور فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی شدند زمانی که پس از حمله صدام به کشور در سال 59 فرمودند: «دزدی آمده است سنگی انداخته و رفته»...
جالب اینکه دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز این اقدامات را بزدلانه دانسته و آن را حادثه ای غیرمنتظره نمی داند چرا که کشور از روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بهای عزت، استقلال و آزادی خود را در این قبیل اقدامات داده است، اما گویا برخی طرفداران «دعوت به اتحاد» صحبت های دیروزشان را به همین زودی یادشان رفته است بطوریکه باوجود تازگی داغ این عزیزان پرکشیده در حادثه تروریستی تهران، مطلبی را یکی از کانال‌های طرفداران دولت در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که نمی‌تواند گواه اتحاد و همبستگی باشد.
 
 از بفرمایید شام وطن امروز تا پیام حامیان دولت!
 
در این کانال فعال در شبکه های اجتماعی، آمده است: « "وطن امروز" سال 94 این تیتر را برای حمله داعش به پاریس انتخاب کرد. احتمالا از خوش سلیقگی خودشان لذت بردند. الان دوست دارند لوموند و فیگارو درباره حادثه تهران همین را تیتر کنند؟ » تیتر این روزنامه در آن واقعه به این شرح است: « 160 کشته در حملات تروریستی داعش به پاریس؛ غرب سرانجام دستپخت خود در سوریه را چشید... بفرمایید شام!»
این درحالی است که همه گروه‌های سیاسی در کشور ما معتقدند داعش ساخته دست غربی‌هاست. حالا اینکه یک به اصطلاح روشنفکر وطنی این اعتقاد را به چالش گرفته و معتقد است همانطور که ما می‌گوییم داعش را آن‌ها ساخته اند، آن ها هم داعش را ساخته و پرداخته ما بدانند و این یعنی تأیید حرف آن ها!
باید از نویسنده این پیام و ایشان عرض کرد که دیشب چند فرانسوی دست به روشن کردن شمع برای شهدای ما کردند؟ اصلا این خبر چند نفرشان را متاثر کرد؟ اگر دم از اتحاد می زنید اول از خودتان شروع کنید. بسم الله...
 
مارا چنان مباد که آیندگان ما / ما را رقم زنند مسلمان بی‌بخار
اینک مدافعان حرم شعله پرورند / تا دربیاروند از آن دودمان دمار
با تیغ آبدیده‌ای از نوع اعتقاد / با اعتقاد محکمی از جنس ذوالفقار
 
و اما این پیام روشنگرانه رهبر حکیم انقلاب پاسخی دندان‌شکن برای همه مخالفان خط مقاومت در سالیان اخیر است : « این حوادث نشان داد اگر جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، تاکنون گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم و ان‌شاءالله اینها ریشه‌کن خواهند شد. »
 
مریم ذوالفقاری / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار