کد خبر: ۴۳۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶ 09 June 2017
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نمازجمعه زاهدان با محکوم کردن حملات تروریستی به حرم مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی، شهادت شماری از شهروندان در این حوادث را به خانواده آنان و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت گفت.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: عده ای با پوشیدن لباس زنانه دست به این اقدامات تروریستی زدند، که نیروهای دفاعی و انتظامی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) اجازه تکان خوردن به آنان را ندادند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: حمله این افراد به مرقد مطهر امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی به این معنی نیست که تروریست ها به راحتی از گیت های بازرسی عبور کردند آنان به مانند زنان مستمند و بیچاره لباس پوشیدند و به عنوان مراجعه کننده وارد مجلس شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب این گونه اقدامات هیچ خللی در اراده ملت ایران وارد نمی کند.
آیت الله سلیمانی افزود: دشمنان بعد از انتخابات 29 اردیبهشت که به زیبایی هرچه تمام تر برگزار شد منتظر بودند بازندگان مانند جریان سال 88 به خیابان ها بریزند و حوادث ناگوار دیگری در کشور رخ دهد که این افراد به حکم ادب اسلامی و به تبعیت از رهبر معظم انقلاب بهترین رفتار را از خود نشان دادند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: ترامپ عربده کشان به عربستان با هدف منسجم کردن کشورهای مزدور عرب برای اعمال فشار علیه ایران آمد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: حکومت بدبخت، مزدور، بیچاره و رسوای تاریخ آل سعود و همدستانش دیدند در جریان انتخابات در ایران آتش به پا نشد آمدند دست به دست هم دادند و چهار احمق و نادان را به عنوان تروریسم به 2 مرکز مهم کشور فرستادند.
عضو خبرگان رهبری افزود: قبل از این هم وزیر خارجه کشور کودک کش عربستان عربده کشان گفته بود باید ایران را به خاطر دفاع از تروریسم و نقض حقوق بشر تنبیه کرد در صورتی که خود این کشور بیشترین جنایات را علیه مردم بی دفاع یمن و بحرین انجام می دهد. 
آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به مساله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر مردم در این دوره از انتخابات به وعده های انتخاباتی به ویژه در موضوعات یارانه ها، نرخ ارز، رونق اقتصادی، مسائل پولی و مالی، تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی توجه کردند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مسائل مطرح شده در مناظرات بیشتر در حوزه اقتصادی بود و کمتر به موضوعات اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی پرداخته شد.
امام جمعه زاهدان افزود: مسائل اقتصادی گروهی را منسجم کرد بر اینکه به یک فرد رای بیشتری دهند زیرا بر این باور بودند در دولت یازدهم برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت فراوانی وجود دارد که اگر وی برنده شود شاید بتواند آنها را به بار نشاند و در نرخ ارز، کاهش تورم و جذب توریسم برای افزایش درآمد گردشگری تاثیرگذار باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گرچه دولت توسعه اقتصادی بلند مدت را به توسعه اقتصادی کوتاه مدت اولویت داد اما انجام همین هدف هم به زیرساخت و بهبود اوضاع نیازمند بود که باز دولت یازدهم اگر بر سرکار می ماند برای تحقق این اهداف به نظر می رسید می تواند موفق تر باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: بازار در بخش های مختلف نگران بروز شوک بود و در عرصه بین المللی هم بیشتر شرکت های بزرگ دنیا در حال رصد بودند دولت بعدی با چه رویکرد و تعاملی با جهان روی کار می آید در نتیجه سعی بر این بود دولت یازدهم به فعالیت خود در دولت دوازدهم ادامه دهد.
عضو خبرگان رهبری گفت: همچنین برای بازپس گیری بازارهای قبل از تحریم و جذب سرمایه گذاران خارجی روی کار آمدن دولت یازدهم از نگاه برخی افراد مناسب تر به نظر می رسید.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران 29 اردیبهشت با حضور مشتاقانه بیش از 40 میلیون ایرانی برگزار شد و رئیس جمهور منتخب با کسب بیشترین آرا مسئولیت دولت از سال 1396 تا 1400 را بر عهده گرفت.
آیت الله سلیمانی افزود: وظایف و تکالیفی در عرصه های مختلف بر عهده دولت دوازدهم قرار دارد که مهمترین آنها اهتمام جدی و در اولویت اساسی قرار دادن اقتصاد مقاومتی و اقدام دولت به برنامه ریزی چهار ساله در خصوص تحقق شعار سال 96 در حمایت از تولید و اشتغال است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توجه دقیق و آینده نگرانه به تعهدات مالی دولت در تامین مالی بودجه سنواتی و اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل افزایش بدهی های دولت و رعایت انضباط مالی را از دیگر وظایف دولت دوازدهم ذکر کرد و گفت: کشور الان در انضباط مالی دچار مشکل است و کار سنگینی بر عهده دولت در این زمینه قرار دارد.
آیت الله سلیمانی افزود: توجه دقیق به تعهدات مالی و بین المللی دولت در تامین مالی پروژه های بزرگ، اخذ اعتبارهای بین المللی و ایجاد اتحاد منافع از طریق جذب سرمایه گذاری های خارجی با کشورهای همراه و هدف، اهتمام جدی به مبارزه سیستمی، مستمر و پایدار با مفاسد اقتصادی و مالی با هدف شکل گیری سلامت اداری و کاری در جامعه از دیگر وظایف دولت دوازدهم است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: در اولویت قرار دادن موضوع توسعه تجارت الکترونیک در عرصه تجارت داخلی و بازارها، اهتمام جدی در امر آزادسازی اقتصاد و تورم زدایی با هدف برقراری نظام آماری منسجم و یکپارچه با قابلیت تصمیم سازی در برآوردهای علمی برای استفاده مدیران کارآمد، دلسوز و پاکدست از دیگر برنامه های دولت دوازدهم به حساب می آید.
امام جمعه زاهدان اهتمام و تمرکز جدی بر دفع موانع موجود در نظام بین المللی پولی و مالی و همکاری با بانک های معتبر دنیا توسط دولت برای رسیدن به اهداف تجاری و اقتصادی کشور برای اینکه فعالیت های بانکی دولت در دنیا اعتبار خودش را بدست آورد، ضرورت تمرکز بر اصلاح و تحول نظام بانکی و بازار بین المللی و جلوگیری از ورشکستگی بانک ها و تداوم ثبات و تعادل در بازار و
قیمت نفت و چشم انداز آینده نفت در ایران را از دیگر اولویت های دولت دوازدهم برشمرد.
آیت الله سلیمانی ابراز امیدواری کرد دولت بتواند این بارها را به شایستگی حمل کند و به مقصد برساند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین با گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، صبوری و بردباری، متانت، کریم خاندان پیامبر(ص) بودن و جایگاه ولایی داشتن در پیشگاه خداوند را از شاخص ترین ویژگی های این بزرگوار ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار