خطبای جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان کردند:
خطبه های نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف استان متاثر از بحث های مهم این روزهای جامعه از جمله واکنش ها به سند 2030 و برخی موضوعات دیگر مانند حملات تروریستی تهران و برخی موضوعات دیگر بود.
کد خبر: ۴۳۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 10 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبای نماز جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های این هفته به موضوعات مختلفی پرداختند و ضمن اینکه در خصوص سند 2030 انتقادات خود را تکرار کردند ، امام جمعه قلعه رئیسی گفت : مردم بدانید در سند 2030 دین حذف می شود چرا که می گوید نباید دین در آموزش و پرورش دخالت داشته باشد و حقیقتا سند 2030 جرم است و تعیین تکلیف از سوی دشمنان برای ما اهانت است و این سند سقط جنین را قانونی می‌کند.
مهمترین موضوعات مطرح شده در سخنان ائمه جمعه:
مردم بدانند در سند 2030 دین حذف می شود
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی به سند 2030 اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع سند 2030را در چهارچوب استقلال کشور قابل ارزیابی دانستند.
وی گفت: مردم بدانید در سند 2030 دین حذف می شود چرا که می گوید نباید دین در آموزش و پرورش دخالت داشته باشد و حقیقتا سند 2030 جرم است و تعیین تکلیف از سوی دشمنان برای ما اهانت است و این سند سقط جنین را قانونی می‌کند.
تاساعت 2 نصف شب جلوی خیلی از جوانان برای برخورد با حضور فتنه گران را می گرفتم
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب یعنی گفتمان اقتدار و عزت یعنی علی‌القاعده باید بر روی فتنه و فتنه‌گر به طور قاطع خط بطلان کشیده شود، نباید فتنه‌گران را برادر خواند و از فتنه‌گر به عنوان برادر نام بردن خیانت به ملت و مملکت است و خیانت به نظام است چون آنها با دشمنان نظام دست به دست هم داده بودند.
حجازی یادآور شد: مقام معظم رهبری در 15 اردیبهشت 95 امر فرمودند، امام جمعه نماینده نظام در شهرستان است و وظیفه دارد مسائل کلی نظام را به صورت صریح و روشن برای مردم بیان کند".بنابراین به دلیل این حکم الهی توصیه می کنم مسئولین که در دولت دوزادهم انتخاب می شوند حتما باید با فتنه‌گران سر ستیز داشته باشد. 
وی ادامه داد: یعنی مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید پاک باشند و با قدرت تمام مقابل فتنه‌گر بایستند و باید انسانی باشند که با تقوا و احکام شرعی آشنا باشد و صلاحیت و شایستگی مسئولیت در نظامی که خون بهای صدها هزار شهید است را داشته باشد.
امام جمعه گچساران افزود: شایسته سالاری و تقوا محوری، انقلابی گری و فتنه‌گر ستیزی باید از وظایف مسئولان باشد و از الان توصیه می‌کنم در سطح کشور تا استان و تا شهرستان این چنین مسئولینی باید انتخاب شوند.
حجازی افزود: مسئولی که گاهی اوقات برادران سرفراز امنیتی، نیروی انتظامی و سربازان مخلص امام زمان(عج) و سپاه مقتدر ما در جایی می‌بینند و می‌گویند که آقای فلانی اینجا جای شما نیست، که در جواب می‌گوید دوستان دعوت کرده‌اند لذا جای بسی تعجب دارد و این مسؤول باید بداند این کرسی و صندلی که روی آن تکیه می‌زند خون بهای شهداست که باید بر محور اسلام و قرآن و حراست از خون شهد باشد.
امام جمعه گچساران تاکید کرد: باید چنین مسئولی انتخاب نشود که تریبون نظام جمعه با عنایت امام زمان (عج) و توکل بر پروردگار و حمایت مردم انقلابی گچساران چنین افرادی را اجازه نمی‌دهند در این شهر مسؤولیت بگیرد.
حجازی گفت: فتنه‌گرانی را می خواستند دعوت کنند و به گچساران بیاورند خدا را شاهد می‌گیرم گاهی اوقات تا ساعت 2 نصف شب حقیر جلوی خیلی از جوانان را می‌گرفتم و خواهش می‌کردم  اجازه دهید کار بر محور و روال قانون انجام شود که حقیر مانع شدم وگرنه جور دیگری می‌شد لذا خیال نکنید گچساران آن گونه است که تصور می‌کنید.
وی افزود: در این شهر جوانان مومن انقلابی و با تقوا وجود دارد که اگر به آنها اجازه داده شود به وظیفه‌شان به احسن وجه عمل خواهند کرد.
 آنان که جای جلاد و شهید را عوض کردند بدانند
خطیب جمعه کبگیان خطاب به آنانکه جای شهید و جلاد را عوض کردند گفت: داعشی‌های دهه ۶۰ که با قتل‌های زنجیره‌ای و کندن پوست جوان ۱۷ ساله جلوی۳۰۰ کارگر و ترور شخصیت‌های مملکتی که به فرمان امام (ره) اعدام شدند از نسل همین تروریست‌هایی هستند که می‌خواستند با ورود به مجلس نمایندگان ملت را به رگبار ببندند.
وی با بیان اینکه نظام ما مکتب اتحاد و همدلی است گفت: در ترقه بازی چند تروریست، همه دیدند سبزقامتان پاسدار و سروقامتان نیروی انتظامی ومردم با یکدلی و انسجام در رسیدن به هدف مشترک در مبارزه با خیانتکاران به ارزشهای نظام چه غوغایی به پا کردند.
این خطیب جمعه با اشاره به انگ پول پرستی چند ماه قبل، عده‌ای بی‌خرد به جان برکفان مدافع حرم و سپاه قدس گفت: آنان که در سوریه و عراق سینه‌های خود را سپر مسلسل‌های تکفیری می‌کنند سوخت مشعل چراغ آرامش امروزی کشورند که چند روز پیش با شهادت خود مانع کشتار نمایندگان ملت شدند و به دنیا ثابت کردند که اتحاد ملی با بی‌اعتنایی به دنیاپرستی در سایه لبیک به ولایت فقیه از آنان مردانی از جنس هیهات من الذله ساخته است.
این خطیب جمعه درباره مسئله سازش با غرب گفت: وقتی در کشور ما مسئله اصلی از فرعی تشخیص داده نشود و توجه نگردد این مشکلات بوجود می‌آید.
وی با اشاره به مسئله قطر گفت: عده‌ای که هنوز در بحبوحه رابطه و سازش با آمریکا در خیالاتشان له له می‌زنند ببینند که کشوری که خانه امن مسلمین جهان در آن بنا شده و نیمی از بودجه خود را در اختیار استکبار جهانی برای خرید اسلحه قرار می‌دهد با فشار به قطر از آنان سلب رابطه با جمهوری اسلامی ایران را می‌خواهد.
وقتی دانشجویان از طرف رهبر آتش به اختیارند
حجت‌الاسلام چراغی در خطبه سیاسی نماز جمعه پاتاوه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرش با دانشجویان اشاره که فرمودند وقتی دستگاه‌های فرهنگ، سیاست  و فکری دچار اختلال و تعطیل هستند به اصطلاح میدان جنگ افراد آتش به اختیارند.
وی در ادامه اظهار کرد: ما از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر و حمایت می‌کنیم مخصوصا، نیروهای شجاع و نترس سپاه پاسداران که نقش مهم و فعالی در مبارزه‌ی با این چند نفر ترقه باز داشتند.
چراغی در پایان تصریح کرد: این گونه رفتارهای تروریستی، اثری در عزم و صلابت مردمی که سختی‌های دهه‌ی شصت، از قبیل جنگ و رفتارهای منافقان را دیده اثر نمی‌گذارد.
 
درخواست پوتین از مقامات خود در خصوص سخنان رهبری
حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج به فرمایشات رهبری در کنار تربت امام راحل اشاره کرد و با بیان این که نسخه شفابخش برای آحاد مردم و مسؤولان است تصریح کرد: این سخنان آن قدر مهم است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه از مقامات خود می‌خواهد که این مطالب را با بهترین ترجمه در اختیار او بگذارند.
وی گفت: پوتین می‌گوید ایشان اولا دروغ نمی‌گوید و دوم  تکراری نیست و سوم این که سخنان رهبری ایران کاربردی است و دست آخر این که در تحولات جهانی کارآیی دارد.
حسینی‌صدر به فرازهایی از سخنان رهبری در مرقد امام اشاره کرد و گفت: ایران چالش عاقلانه با استکبار دارد و عربستان سازش ناآگاهانه با قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا دارد.
وی گفت: الان عربستان مقدار زیادی پول در اختیار آمریکا قرار داده است و دلیل چالش با قطر با این است که عربستان می‌گوید قطر هم باید مقداری از این پول را به آمریکا بپردازد که زیر بار نرفته است که چنین مشکلاتی به دلیل سازش ناآگاهانه است.
 
وزیر ارشاد به جای توجه به مسائل اساسی به دنبال پخش ربنای فلان شخص است
خطیب جمعه چرام گفت :شکاف و فاصله انداختن بین مردم و رهبری یا مردم و آرمان های شهدا از اهداف دشمنان است.
وی افزود:حال با این موضوعات مهم و اساسی بعنوان مثال وزیر ارشاد دنبال این باشد و نامه نگاری  کند که ((ربنای))فلان خواننده  در موقع افطار پخش شود. یا اداره ارشاد از کنسرت مبتذل و اختلاط زن و مرد حمایت کند.
دکتر افشار در پایان خطبه دوم اضافه کرد:این ها حواشی است که عده ای بزرگ می کنند تا مسائل اصلی به فراموشی سپرده شود و  امیدواریم خداوند از خواب غفلت بیدارشان کند.
 قیاس غلط صلح امام حسن با برقراری رابطه با آمریکا
خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) به اندازه قیام امام حسین(ع) مهم است چرا که اگر صلح امام حسن(ع) نبود اسلام از بین می رفت و زندگی ائمه اطهار به مخاطره می افتاد.
وی در ادامه گفت: عده ای امروز با قیاسی غلط به برقرای رابطه با امریکا با همانند سازی صلح امام حسن(ع) می پردازند و به دنبال سازش با امریکا هستند که این بزرگترین توهین به ملت ایران است.
محمودی اصل در ادامه خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در قضیه صلح چون تمام سرداران و امیران خود را به سمت دشمن دید مجبور به صلح شد ولی ملت ایران به دنیا ثابت کرد که در تمام شرایط با قاطعیت درمقابل امریکا و ایادی استکبار ایستادگی کرده است.
 
خیال خام عمله ی استکبار با ترور کور
خطیب جمعه سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع دانشجویان و در مراسم ارتحال امام خمینی افزود:رهبر انقلاب مطهری وار مبانی فکری اسلام را تبیین کردند و خرده گفتمانهای داخل را با گفتمان امام همراه کردند .
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با استدلال و ادبیات جاذب در حوزه اندیشه سیاسی از اصالت اندیشه امام دفاع می کنند خاطر نشان کرد :سخنان رهبری مبنی بر وارونه جلوه دادن حقایق و عوض کردن جای جلاد و شهید در اتفاقات دهه 60 در ادامه تکریم گفتمان انقلابی گری بود.
امام جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به حمله کور عمله استکبار خاطر نشان کرد:اینها به زعم خود خواستن ضربه ای به پیکره انقلاب وارد کند.وی ضمن تسلیت و محکومیت این حادثه تروریستی گفت:این حرکات از جمله دستاورهای سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان بود.
مصباح نژاد افزود:این اقدام موجب انسجام ملت شد و همه فهمیدن مفهوم دفاع از حرم یعنی چه و چرا در عراق و سوریه با داعش میجنگیم.
 
دشمنان اصل نظام را هدف گرفته اند نه جناحی خاص
حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک و تسلیت  به مناسبت حادثه ترور جمعی از مردم و کارمندان مجلس و حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد:این مصیبت دردناک را به رهبر معظم انقلاب و خانواده های شهدای ترور شده تسلیت عرض میکنم.این حادثه دردناک و خطرناکی بود که با حضور به موقع نیروهای سپاه و انتظامی و امنیتی توانستند جلوی این کار را بگیرند.با تدابیر مردم و لطف خداوند که همیشه شامل حال ما بوده جلوی این اتفاقات گرفته می شود.
وی افزود:هدف این موضوع تنها رعب و وحشت و خدشه دار کردن امنیت کشور بوده،مهمترین موضوع در کشور ما امنیت است که مردم و  نیروهای انتظامی به خوبی امنیت را در کشور برقرار کردند.دشمنان دست بردار نیستند و از اول انقلاب تا کنون این اتفاقات بوده،در دهه ۶۰تهران را به رگبار بسته بودند و ۱۷هزار شهید ترور در کشور دادیم و تازگی برای کشور ندارد.
عبودی عنوان کرد:دشمنان با اصل نظام مشکل دارند و میخواهند نظام را از بین ببرند جناح خاصی هم مد نظرشان نیست پس باید ملت ایران با همدلی و اتحاد برای امنیت کشور تلاش کنند.از دست آورد های این حادثه تروریستی تضعیف نیروهای امنیتی بوده که گاهی در تریبون ها نیروهای سپاه را ناجوانمردانه تضعیف میکنند.
این خطیب جمعه اظهار کرد:کسانی که گاهی به مدافعین حرم توهین می کردند و حال بفهمند و بیدار شوند.روزی که این اتفاق افتاد بدنبال سوراخی برای پنهان کردن خود بودند.همینها میخواستند با داعش مزاکره کنند پس چرا موقع حمله ب مجلس برای مزاکره با اینها نیامدند.
مردم از بوجود آمدن تنش های فعلی نگران نباشند
امام جمعه لیکک خطاب به مردم گفت : اگر در تاریخ فعلی انقلاب تنش هایی بوجود بیاید نگران نباشید، چرا که هم ناخدای این کشتی عظیم و هم اینکه دست های پشت پرده و قدرتمندی همچون خون شهدا ، نگاه ویژه ی امام زمان و دعاهای مومنین قطعا این کشتی را در تلاطم های مشکل دار به سلامت عبور می دهند‌.
حجت الاسلام عبودی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان پرداخت و گفت : مهم ترین و گل سرسبد صحبت های مقام معظم رهبری این بود که فرمودند: گروه ها و تشکل های فرهنگی، مقام معظم رهبری و فرمانده ی کل قوا نه کل قوای نظامی بلکه قوای فرهنگی فرمان بدهد آتش به اختیار است. معنی ان این است که اگر فرماندهان در جنگ کشته شوند و یا به هر دلیلی فرمانده نتوانست مدیریت بکند در لحظات آخر آتش به اختیار شود. یعنی هرکس خودش فرمانده ی خودش بشود. حال سوال اینجاست: آیا مقام معظم رهبری از دستگاه های فرهنگی ناامید شدند که آتش به اختیار بدهند؟ و این را ما می گوییم: شوراهای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولین فرهنگی آموزش و پرورش کجا بودید؟ آیا خواب بودید که سند ننگینی مثل 2030 دارد امضا می شود.آیا قحط الفکر یا قحط الرجال در این کشور است که عده ای بیگانه برای ما تصمیم بگیرند.

امام جمعه لیکک در ادامه به حوادث تروریستی گذشته در تهران اشاره کردو افزود: در کشور و در مرزهای کشورمان و یا در کشور های همسایه قبل از اینکه کسی یا کسانی بخواهند یک حمله ی انتحاری به کشورمان داشته باشند عملیات آنها را در نطفه خفه خواهیم کرد و از بین می بریم.
این اتفاقات زاده ی عربستان است که تلاش کرد با همکاری نظام سلطه یک اعتلاف غربی _ عربی بر علیه نظام جمهوری اسلامی تشکیل بدهد و باعث کنترل ایران و از بین بردن اسلام و بی آبرو کردن اسلام شود و مطمئن باشید که کاری را از پیش نخواهند برد و خون شهدا باعث محبت ، همدلی و تقویت اتحاد در بین مردم ، مسئولین و جریان های مختلف کشور خواهد شد و فرزندان شما یک سیلی محکم در خارج از مرزها به داعش و حامیان آنها وارد خواهند کرد.
وی افزود : داعش می خواهد خوراکی برای رسانه ها درست شود.

عبودی در پایان گریزی هم به انتخابات زد و گفت : پایان انتخابات در شهر انجام شد.باز هم بر افتضاحات در انتخابات تاکید می کنیم. اما به هر صورت الان دیگر فصل اتحاد،همدلی و با هم بودن برای خدمت به مردم است.
آنهایی که در انتخابات خیانت کردند در این شب های قدر توبه بکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار