در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان تبیین شد
استاندار کردستان گفت: مسئله‌ای که ثابت می‌کند داعش با این ترور در ایران قصد تفرقه‌افکنی داشته این است که این گروهک تروریستی فیلم‌های دیگر قبل از عملیات خود را به زبان عربی منتشر می‌کند ولی فیلم اخیر عملیات تروریستی خود در تهران با به زبان کُردی منتشر کرد و این در حالی است که آنها در کل اروپا و دنیا عضو دارند.
کد خبر: ۴۳۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 10 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: بعد از اقدام تروریستی داعش در تهران، در فضاهای مختلف بویژه فضای مجازی مباحثی مبنی بر اینکه این جنایت را کردها و اهل سنت مرتکب شدند ایجاد شده است.

وی گفت: بی‌شک همگان باید آگاه و هوشیار باشند که عده‌ای با این کار خود، درصدد ایجاد تفرقه بین مذاهب و اقوام موجود در ایران اسلامی هستند چراکه تروریسم پدیده‌ای بی‌وطن و بی‌خانمان است و در تمامی ادیان و اقوام و ملت‌ها هم وجود داشته است.

استاندار کردستان تصریح کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین آسیب‌ها را از ترورها داشتیم و افراد زیادی را هم از این طریق از دست داده‌ایم.

وی گفت: افرادی که مرتکب ترورهایی در کشورمان شدند از همه اقوام و مذاهب بودند و این دلیل نمی‌شود که در حادثه اخیر تهران به دلیل اینکه 4 نفر اهل پاوه مرتکب چنین اقدامی شدند آن را به تمامی کُردها تعمیم دهیم.

زاهدی افزود: مسئله‌ای که ثابت می‌کند داعش با این ترور در ایران قصد تفرقه‌افکنی داشته این است که این گروهک تروریستی فیلم‌های دیگر قبل از عملیات خود را به زبان عربی منتشر می‌کند ولی فیلم اخیر عملیات تروریستی خود در تهران با به زبان کُردی منتشر کرد و این در حالی است که آنها در کل اروپا و دنیا عضو دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق کردنشین دنیا هم چون شنگال و کوبانی مدت‌ها در اشغال داعش بود، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها کردها بیشترین آسیب را از داعش دیدند و بیشترین ضربه‌ها را هم آنها به داعش زدند.

استاندار کردستان با بیان اینکه داعش هیچ ارتباطی به هیچ قوم و مذهبی و حتی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، گفت: در اسلام نداریم که هر کس با من هم عقیده نیست باید از بین برود اما در این سال‌ها شیعه و سنی و مسیحی و یهودی برای داعش تفاوتی نداشته و هر جا که توانسته به مردم آسیب رساندند.

وی افزود: کردها همیشه برای کل ایران فداکاری کرده‌اند و تمامی ایرانیان باید بدانند که کردها اصیل‌ترین قوم ایران هستند.

زاهدی اظهار کرد: آنچه در قبال این نوع اقدامات مهم است همبستگی و وحدت ما ایرانی‌هاست و اینکه ملت ما در برابر هر حمله‌ای منسجم‌تر و متحدتر می‌شود.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار