بیش از یک هزار نفر از اهدا کنندگان مستمر خون، به مناسبت 14 ژوئن، روز جهانی اهدا کنندگان خون، در بوستان کوهسنگی مشهد اجتماع کردند.
کد خبر: ۴۳۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 11 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،در این آیین که در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) بعد از افطار و با حضور رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی و فرماندار و جمعی از خیرین سلامت شهرستان تربت جام برپا شد، از اهدا کنندگان مستمر خون که بالاترین میزان اهدا را در طول عمر خود داشته اند و خیرین حوزه سلامت که در حال احداث پایگاه انتقال خون در شهرستان تربت جام هستند تجلیل شد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در این آیین با بیان اینکه هم اکنون 52 درصد از اهداکنندگان خون در این استان اهداکننده مستمر هستند، گفت: این افراد در هر سال دست کم دو نوبت خون اهدا می کنند.
دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: بخشی دیگر از اهدا کنندگان هم بار اولی هستند که 21 درصد اهدا کنندگان خون استان را در سال تشکیل می دهند و اهدا کنندگان باسابقه 27 درصد این قشر را شامل می شوند.
وی اهدای مستمر را بهترین نوع اهدای خون دانست و افزود: این افراد در واقع سالمترین خون را به دلیل اهدای مستمر و انجام آزمایش های مربوطه و سهولت در دسترسی دارا هستند و تلاش ما بر تقویت و گسترش این جمعیت است.
وی ضمن تجلیل از رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان  خراسان رضوی برای فعالیتهای این شورا در حوزه اهدای خون از خیرین سلامت شهرستان تربت جام برای احداث پایگاه انتقال خون شهرستان نیز تقدیر کرد.
مدیر روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی هم گفت: از 320 هزار کیسه خونی که پارسال در سطح استان اهدا شد بیش از 52 درصد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بود که امشب بیش از یک هزار نفر آنان در این مراسم حضور دارند.
دکتر ملیحه ارجمندی افزود: دعوت شدگان به این مراسم اهدا کنندگان مستمر خون مشهدی هستند که بیشترین اهدا را با 60، 70، 150 و 160 بار در طول عمر خود داشته اند.
وی تصریح کرد: از تعدادی از این اهدا کنندگان که بیشترین دفعات اهدای خون را داشته اند در این مراسم تقدیر و به آنان نشان اهدا تقدیم می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار