ایستگاه وکیل ( بهارستان) از مجموعه ایستگاه‌های قطار شهری شیراز، به لحاظ نوع طراحی، اجرا و سازه، به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های منحصر به‌فرد در کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰ 11 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا :مدیرعامل قطار شهری شیراز و حومه در این خصوص به ایسنا گفت: ایستگاه وکیل (بهارستان) تنها ایستگاه قطار شهری در کشور به‌شمار می‌رود که به شکل کاملا زیرزمینی اجرا و احداث شده است.

اسدالله حاج‌زمانی روند اجرای این پروژه را مناسب اعلام و اضافه کرد: زمانی اجرای این پروژه آغاز شد که بسیاری از طراحان و مهندسان اعتقاد داشتند انجام چنین پروژه‌ای در محدوده خیابان زند باریک و در نزدیکی بازار وکیل و بافت فرسوده شیراز، امکان‌پذیر نیست.

او با یادآوری اینکه ایستگاه وکیل، یکی از ایستگاه‌های خط یک قطار شهری شیراز است که با توجه به صلاح‌دید شورای چهارم به مجموعه ایستگاه‌های این پروژه اضافه شد، گفت: شاید اگر احداث این ایستگاه مد نظر نبود، اکنون خط یک قطار شهری شیراز به شکل کامل بهره‌برداری شده بود.

حاج‌زمانی موقعیت ایستگاه وکیل را از تمام ابعاد استراتژیک خواند و گفت: این ایستگاه که در محدوده بازار وکیل به‌عنوان مرکز تجاری و البته یکی از مقاصد گردشگری شیراز قرار دارد، با تسهیل دسترسی، زمینه رونق بیشتر را در حوزه‌های مختلف فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل قطار شهری شیراز با بیان اینکه احداث این ایستگاه زمینه کاهش تردد خودروها در محدوده بازار وکیل و بافت قدیمی شیراز را بسترسازی می‌کند، گفت: قطعا این ایستگاه کارکردی عمده خواهد داشت.

حاج‌زمانی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل بخشی از سازه ایستگاه وکیل، امکان عبور قطار از این ایستگاه با هدف بهره‌برداری از کل خط یک فراهم شود، گفت: ایستگاه وکیل( بهارستان) ان‌شاءالله بهار سال 97 آماده مسافرگیری خواهد بود.

او در خصوص ویژگی‌های طراحی و احداث این ایستگاه نیز گفت: این ایستگاه به‌صورت کاملا زیرزمینی در محدوده‌ای از شهر شیراز احداث شده است که علاوه بر ترافیک سنگین خودرویی، بافت فرسوده و مرکز تجاری شهر نیز در آن قرار داشت.

مدیر عامل قطار شهری شیراز توضیح داد: با این روشی که کار شد تملک بسیار گسترده نبود و هزینه های  جابجای ندادیم حداقل  50 میلیارد تومان در هزینه های معارضین و تملک صرفه  جویی شد و  این در حالی است که حدود  100 میلیارد تومان  هزینه ایستگاه خواهد بود .

حاج‌زمانی با بیان اینکه اواخر تیر ماه مترو از ایستگاه وکیل عبور کرده و به ایستگاه آخر خواهد رسید، گفت: با بهره‌برداری کامل از خط یک در تمام ایستگاه‌های بین مسیر جز ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع) و وکیل، مسافرگیری انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار