در راستای توجه به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص توجه به تسلیح عشایر، «بسیج» عشایر را با سلاح‌های تولید داخل که از طریق وزارت دفاع تامین می‌شود و سلاح‌های ویژه‌ای که در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد، مسلح می‌کند.
کد خبر: ۴۳۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 12 June 2017
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: در راستای توجه به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص توجه به تسلیح عشایر، «بسیج» عشایر را با سلاح‌های تولید داخل که از طریق وزارت دفاع تامین می‌شود و سلاح‌های ویژه‌ای که در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد، مسلح می‌کند.
عشایر
سردار پاشا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه ما توانستیم عزیزان بسیجی عشایر را در گردان‌های بیت المقدس، عاشورا، الزهرا و الکوثر سازماندهی کنیم، عنوان کرد: این بسیجیان برای حفظ و ارتقاء سطح آمادگی دفاعی در رزمایش‌های سالانه بسیج و سپاه حضور همواره حضور داشته و همچنان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به زودی عشایر به سلاح‌های ویژه مسلح می‌شوند، عنوان کرد: در راستای توجه به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص توجه به تسلیح عشایر، "بسیج" عشایر را با سلاح های تولید داخل که از طریق وزارت دفاع تامین می‌شود و سلاح‌های ویژه‌ای که در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد، مسلح می‌کند.

سردار محمدی در ادامه با اعلام اینکه جامعه عشایری به عنوان قشری کم‌هزینه و پربازده، امروز در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، تأکید کرد: سازمان بسیج عشایری در نظر دارد برای بهبود زیرساخت‌های زندگی عشایر با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه که به‌سازی زیرساخت‌های ۱۰۰ دهستان محروم را عهده دار شده، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه بسیج عشایر فقط به مسایل امنیتی و دفاعی توجه نمی‌کند، بلکه به مسایل فرهنگی و آموزشی و حتی کمک به معیشت خانواده‌های عشایر نیز توجه دارد، یادآور شد: به عنوان مثال در این زمینه ها می‌توان به معرفی داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه به مدارس حوزه های علمیه کشور و کمک به آموزش و پرورش برای پر کردن خلأهای آموزشی عشایر اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج عشایری در پایان با اشاره به خدمات امنیت آفرین سپاه در کشور گفت: حضور موفق سپاه در ‏کردستان و اعاده امنیت پایدار در این منطقه حساس و استمرار این نقش تا به امروز، کنترل ناامنی در ‏سیستان و بلوچستان و برقراری امنیت در جهت ایجاد توسعه پایدار و محرومیت زدایی در این بخش ‏وسیع از کشور، نقش منحصر به فرد سپاه در حفاظت از شخصیتهای ‏انقلاب و سرکوب گروهک‌های محارب، خنثی‌سازی توطئه های هواپیماربایی، حفاظت از اماکن حساس ‏انقلاب و حفاظت از استوانه انقلاب یعنی ولی امر مسلمین، همه و همه نشان دهنده ‏سهم این نهاد در بهبود امنیت داخلی جامعه اسلامی ایران است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار