رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان در زمینه نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز با تأکید بر نامگذاری معابر به نام شهدا بدون هیچ تعللی اظهار داشت: تمام تلاشمان بر این است که نام شهدا، پرآوازه و همواره بر آسمان زندگی‌مان در سطح شهر و محله بدرخشد.
کد خبر: ۴۳۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 12 June 2017
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف محروم شهر همدان فراهم شده و باید از این شرایط به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش مهر، رضا غلامی‌خجسته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان که در فرهنگسرای ولایت خضر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای این فرهنگسرا از نظر سخت‌افزاری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است معاونت فرهنگی شهرداری باید تمام توان خود را برای استفاده نرم‌افزاری به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خضر یکی از مناطق پرجمعیت شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در این منطقه با همت بیشتری صورت گیرد.

غلامی‌خجسته در ادامه به افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرک الوند همدان اشاره کرد و گفت: این پروژه جمعه هفته افتتاح شد.

وی بر ضرورت تکمیل فرهنگسرای کوی محمدیه تا عید فطر امسال تأکید کرد و گفت: شهرداری همدان وعده داده بود که تا عید فطر امسال این پروژه آماده افتتاح شود.

ساخت نخستین فرهنگسرای تخصصی بانوان در باغ «زرین بدرقه»

غلامی‌خجسته همچنین از آماده بودن نخستین فرهنگسرای تخصصی بانوان در باغ زرین بدرقه برای افتتاح خبر داد و بیان کرد: شهردار همدان باید هر چه سریعتر این فرهنگسرا را تجهیز و آماده افتتاح کند.

وی در ادامه گفت: سالن ۲ هزار متری سردار شهید همدانی در شهرک فرهنگیان که با مشارکت سپاه ساخته شده، آماده بهره‌برداری است و معاونت فرهنگی شهرداری برای افتتاح این طرح باید با سپاه هماهنگی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان همچنین برحمایت از موسسات فرهنگی قرآن و عترت برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: معافیت از پرداخت عوارض شهرداری، تخفیف در بهره‌مندی از امکانات تبلیغاتی، واگذاری مکان موقت فعالیت در حد مقررات و همچنین مشارکت و حمایت از برنامه‌های قرآنی و عترت شهرداری‌ از جمله درخواست‌های این موسسات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامی‌خجسته در ادامه با تأکید بر پشتیبانی از برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهر بیان کرد: با توجه به اینکه یادواره شهید آوینی در منطقه صدف برگزار می‌شود، حمایت‌های مالی و معنوی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه فرهنگی و ارزشی، ضرورت دارد.

نامگذاری معابر به نام شهدا بدون هیچ تعللی

وی در زمینه نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز با تأکید بر نامگذاری معابر به نام شهدا بدون هیچ تعللی اظهار داشت: تمام تلاشمان بر این است که نام شهدا، پرآوازه و همواره بر آسمان زندگی‌مان در سطح شهر و محله بدرخشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان همچنین گفت: اعتبارات مورد نیاز ۵ هزار مترمربع چمن مصنوعی دریافت شده است.

غلامی‌خجسته با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی فرهنگسرای ولایت آماده بهره‌برداری است اما متأسفانه تاکنون افتتاح نشده است، ابراز امیدواری کرد: این طرح هر چه سریعتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: مزین شدن معابر به نام شهدا اقدام پسندیده‌ای است که به هیچ وجه مخالفتی برای این مهم وجود ندارد.

حسین قراباغی در این خصوص افزود: تابلوهای راهنمایی معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها باید هم با نام گذشته خود به دلیل مسائل بومی منطقه و هم نام‌های ارزشی و دینی درج شود، هرچند این مهم در برخی مناطق اجرایی شده است، اما کامل نیست و باید مناطق مختلف را برای اصلاح شرایط موجود، شناسایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح نامگذاری معابر در شهرهای بزرگ انجام شده، عنوان کرد: باید قالب مدون‌تری به کمیسیون نامگذاری ارائه شود.

قراباغی همچنین گفت: به‌رغم صرف هزینه‌هایی برای فرهنگسراها انجام شده باید بر موضوعات محتوایی هم ورود پیدا کرد و باید این مراکز فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های مردم‌نهاد مدیریت شوند تا خروجی مناسب‌تری را شاهد باشیم.

حفظ ماهیت معتمدان محلات در شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه بر حفظ ماهیت معتمدان محلات در شهر تأکید کرد و گفت: برخی از این افراد عملکرد خوبی داشته‌اند که می‌توانند کمک حال شورای اسلامی شهر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان هم با تأکید بر تشویق جامعه با مزین شدن نام افراد نام آور در معابر گفت: افرادی که نامشان برای هر اقدام نیکی در همدان ثبت شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سید احمد حسنی‌حلم همچنین با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل محلات حاشیه بهره‌مند شد، اظهار داشت: در سالهای گذشته شورای اجتماعی محلات تصویب شد، اما در اجرای آن مسکوت ماند.

وی گفت: اگر شورای اجتماعی در محلات به خوبی تفهیم شود، شرایط خوبی را ایجاد خواهد کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا و برخی نام‌آوران گفت: تمامی افراد نام‌آور شهر باید مورد توجه قرار گرفته و نامشان در مناطق مختلف شهر مزین شود.

محمدعلی پرزاد همچنین بر احترام به جایگاه قانونی شورای محلات تأکید و تقاضا کرد برای رسمیت بخشیدن به جایگاه معتمدان، شرایط  موجود ایجاد شود، زیرا تمامی محلات ریش‌سفید و بزرگ می‌خواهد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان هم با تأکید بر اینکه ولایت یکی از بهترین فرهنگسراهای شهر است، اظهار داشت: تجهیزات و ساختمان این فرهنگسرا در هیچ یک از فرهنگسراهای مناطق سه دیده نمی‌شود.

راه‌اندازی سالن کشتی و زمین ژیمناستیک در طبقه زیرین ساختمان فرهنگسرای ولایت

محمد قدیمی از راه‌اندازی سالن کشتی و زمین ژیمناستیک در طبقه زیرین ساختمان فرهنگسرای ولایت خبر داد و گفت: برای ارتقای شرایط این فراهنگسرا، پیگیر تخریب کشتارگاه سابق برای احداث یک سالن مناسب هستیم و آسفالت‌ریزی محوطه هم بزودی اجرایی می‌شود.

وی همچنین از اتمام عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی این فرهنگسرا خبر داد و گفت: دفتر مدیریت ناحیه هم در فرهنگسرای ولایت مستقر شده‌اند تا ارتباط با بدنه اجتماعی جامعه تقویت و مشکل ساختمان این منطقه هم حل شود که این استقرار در پویایی فرهنگسرا هم اثرگذار بوده است.

معاون اداری مالی شهرداری همدان هم از وضعیت مالی شهرداری گفت و بابیان اینکه بحران مالی از جمله معوقات حقوق در ۲ ماهه پایانی سال گذشته را برطرف کردیم، افزود: امسال شرایط مناسبی نداریم.

مهدی مجیدی با تأکید بر اینکه اولویت این شهرداری تأمین هزینه‌های جاری است، اظهار داشت: فرودین و اردیبهشت‌ماه امسال بهترین منطقه در شهر ۳۰ درصد بودجه و ضعیف‌ترین منطقه هم ۹ درصد بودجه را جذب کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه نیازهای ضروری حوزه معاونت فرهنگی را در حد توان برطرف کرده‌ایم، گفت: به‌رغم صرفه‌جویی در هزینه‌های موجود، چالش درآمد داریم که باید برطرف شود.

گفتنی است در پایان رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی همدان از روند عملیات اجرایی فرهنگسرای ولایت واقع در منطقه خضر بازدید به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار