مدیر عامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد از برگزاری مراسم ویژه و معنوی شبهای قدر، با حضور آیت الله اختری، در جوار گلزار مطهر شهدا در آرامستان بهشت رضا ( ع ) خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 12 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسن کریمدادی در ادامه این خبر افزود : شب قدر ، بزرگترین ، شریف ترین ، پر ارج ترین و پر رمز و راز ترین شبها در گردونه زمان است که قلم ها در وصفش می شکنند و زبان ها در توصیفش قاصر و عقل و تدبیرها در فهم آن مبهوت و متحیر می مانند.
وی گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مجموعه سازمان مراسم لیالی قدر از ساعت 21 با قرائت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز بین المللی و قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می شود که در ادامه برنامه ها سخنرانی و مراسم قرآن بر سر تا ساعت 1 بامداد  ادامه خواهد داشت .
کریمدادی در ادامه به تشریح برنامه های شب های قدر پرداخت و عنوان کرد : مراسم ویژه شب 19 ماه مبارک رمضان از ساعت 21 با قرائت تلاوت قرآن کریم توسط یکی از قاریان بین المللی آغاز و سپس قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت انجام می شود ، در ادامه آیت الله محمد حسن اختری سخنرانی نمود و مراسم احیاء را به پایان خواهند رساند.
وی با اشاره به اینکه سخنران ویژه برنامه شب 21  ماه مبارک، حجه الاسلام و المسلمین مروی خواهد بود ، افزود : مراسم لیالی قدر با همکاری ویژه هیئت فرهنگی ، مذهبی جامعه الشهدا در بلوار شهدا آرامستان بهشت رضا ( ع ) برگزار می شود.
وی ادامه داد : در شب 23 ماه رمضان و آخرین شب از لیالی قدر هم همانند شبهای قبل با تلاوت یکی از قراء بین المللی آغاز و در ادامه ذاکر اهل بیت دعای پر فیض جوشن کبیر را قرائت خواهند نمود و در خاتمه از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر ( نماینده محترم مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ) استفاده خواهیم نمود که مراسم احیاء نیز توسط خود ایشان برگزار می شود.
مدیر عامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد خاطر نشان کرد : برگزاری برنامه های فرهنگی ، قرآنی و دینی ویژه کودکان و نوجوانان ، اهدا جوایز به شرکت کنندگان و برپایی نمایشگاه عکس و برپایی ایستگاه صلواتی در حسینیه گلزار شهدا یکی دیگر از برنامه های شب های احیاء در آرامستان بهشت رضا ( ع ) می باشد.
کریمدادی در پایان اشاره به حدیثی از پیامبر خدا ( ص ) در تفسیر سوره ( قدر ) کرد : که پیامبر ( ص ) فرمودند :هرکس شب قدر را احیاء بدارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد ، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.
وی از تمامی علاقمندان ؛ همکاران محترم و شهروندان عزیز دعوت کرد تا در این مراسم فرهنگی و معنوی شب های قدر امسال خود را در جوار قبور مطهر شهدا و خانواده معزز ایشان احیاء نمایند و تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان که در این مکان حضور بهم رسانند داشته ایم تا شهروندان اوقات خوب و راحتی را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار