کد خبر: ۴۴۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 13 June 2017
تابناک خراسان رضوی: چون سرنوشت ساز ترین شبهای یک سال آینده را در پیش داریم به آنها که دوستشان می‌داریم خوب است این موارد را تقدیم کنیم.
چگونه قدر شبهای قدر را بدانیم؟!
حدیث نفس نامه‌ی شبهای قدر

1- بدان که شب قدر شب محاسبه است و اگر امروز خودت از نفست حساب نکشی روزی با عذاب و آبروریزی به حسابت خواهند رسید.

2- در نتیجه ی محاسبه و پس از یادآوری نقائص و گناهان گذشته، برای بخشش هیچ گناهی ناامید نباش و وسعت رحمت خدا را دست کم نگیر.

3- با محبت به دیگران ، محبت خدا را جلب کن ( انقاق و صدقه، خالی کردن دل از کینه، دعا در حق سایرین ).

4- از کسانی که احتمال دارد براثر معاشرت با ایشان حقی بر گردنت پیدا کرده باشند حلالیت طلب کن (از امام زمان عج که بیشترین حق را دارند و بعد والدین و همسر و فرزندان و همسایه و همکار و دوست و...)

5- در دعا به کم قانع نباش و بدان هیچکدام از دعاهایت را خدا دور نمیریزد و اگر استجابت دعایی به صلاحت نباشد، بهتر از آنچه خواسته ای عنایت میکند.

6- شب قدر را به عبادت در جمع بگذران آن هم جمعی که احتمال بدهی شاید یک نفر از آن جمع برای آشتی با خدا آمده است چون خدا شیرینی آشتی کنان بنده اش را بین همه آن جمع توزیع میکند و تو هم بهره ای خواهی برد.

7- این شبها هنگامه مضطر شدن است و اشک و ناله و ضجه و شیون از نشانه های اضطرار است پس پرستیژت را در وقت مناجات بشکن و از هر دعا و ذکر و روضه ای که میدانی بیشتر اشکت را جاری میکند دریغ نکن (پیشنهادم این است که شب نوزدهم دلت را به سیدالشهدا(ع) بسپار و شب بیست و یکم به مولا علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و شب بیست و سوم به امام زمان (عج) 

8- شب تولد قرآن، از آن بی بهره نمان و فرصتی کوتاه به قرائتش مشغول شو سپس آن را بر سر بگیر.

9- وصیت نامه ات را مرور و بازنگری کن و به یاد عمر برباد رفته عزا بگیر! 

10- پس از فراغت از مراسم شب قدر و هنگام نماز صبحش اندکی راجع به برنامه ات برای سال آینده تفکر کن و کارهای عبادی هرچند کوچکی ولی مستمری را برای سال آینده ات برنامه ریزی کن.

11- بهترین و با ارزشترین ساعات عمرت همین ساعات شب قدر است. آن را به دعا برای فرج منجی عالم بشریت اختصاص بده و از حضرت بخواه ایشان نیز بهترین دعاهای خود را به تو اختصاص دهند.

12- به یاد شهیدان باش و با وساطت ایشان از خداوند شهادت طلب کن و بدان که شهادت عمر را کوتاه نمیکند بلکه عمر مقرر شده را غنا میبخشد. برای شهادت التماس کن که اگر شهید نشوی، خواهی مرد.

13- شاکر باش و از خدا راضی چون نشانه اینکه او از تو راضی باشد این است که تو از او راضی باشی.

14- خود را خلع سلاح کن و دستان خالیت را مدام به خدا نشان بده و برای هیچ کار خوبت ارزش قائل مباش و خودت را فقیر الی الله بدان.

15- یکی از اعمال این شبها لعن قاتل علی ع است و تقویت حس تنفر از دشمنان اهلبیت (علیهم السلام). برای تقویت این حس ، مصائب مادرمان فاطمه (س) را در ذهن مرور کن و لعن کن دشمنان ایشان را.


16- در کنار امیدی که به رحمت خدا داری برای خود خشیت از عذاب را نیز زنده کن (اذکاری چون الله اکبر)

حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی محجوب / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار