مسئول بسیج دانشجویی استان همدان به تشریح ماجرا پرداخت و تصریح کرد: در زمان انتصاب رئیس دانشگاه ملایر که با اعتراض بسیاری مواجه شد، انجمن صنفی اساتید دانشگاه بیانیه‌ای صادر و به وی اظهار ارادت کرده بود.
کد خبر: ۴۴۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 14 June 2017
چندی پیش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر بازداشت شده بود که اکنون به قید وثیقه آزاد است.

به گزارش ایسنا، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اعلام این مطلب، به تشریح ماجرا پرداخت و تصریح کرد: در زمان انتصاب رئیس دانشگاه ملایر که با اعتراض بسیاری مواجه شد، انجمن صنفی اساتید دانشگاه  بیانیه‌ای صادر و به وی اظهار ارادت کرده بود. 

طیب فریادرس ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت انجمن صنفی اساتید دانشگاه ملایر غیرقانونی بوده و هنوز سند رسمی از وزارت کشور برای فعالیت اخذ نکرده بود بنابراین بسیج دانشجویی این دانشگاه به نقد بیانیه صادر شده از سوی این انجمن پرداخت.

وی با بیان اینکه چنین فعالیت‌هایی در فضای دانشجویی پیش‌بینی می‌شود، افزود: همواره در فضاهای دانشجویی نقد به مسئولان و دانشگاهیان دیده می‌شود اما زمانی‌که از آزادی‌بیان صحبت می‌شود پس باید تحمل نقد هم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه شکایت انجام شده از مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر را در دست بررسی دارد، افزود: اتهامات دیگری هم به این مسئول بسیج وارد شده بود که دادگاه آن را تبرئه کرده است.

فریادرس با اشاره به اینکه هنوز حکم نهایی دادگاه اعلام نشده است، یادآور شد: انتظار داشتیم این موضوع در فضای دانشگاه حل‌وفصل شود و مسئولان با اینگونه انتقادها با سعه‌صدر برخورد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر نیز درباره این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: صحبت درباره بازداشت مسئول بسیج دانشجویی در حوزه اختیارات رئیس دانشگاه قرار دارد اما ماجرا به بیرون از فضای دانشگاه برمی‌گردد به طوریکه یکی از اعضای هیئت علمی از او طرح شکایت کرده است.

دکتر حمید نوری ادامه داد: شکایت این عضو هیئت علمی خصوصی بوده و ادعا کرده مسئول بسیج دانشجویی ملایر تصویری از فضای خانوادگی او در فضای مجازی و تلگرام منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه شکایت انجام شده در حال بررسی در دادگاه است، افزود: دانشگاه از ابتدا تمایل به حل‌وفصل موضوع داشت. این موضوع هر آنچه که بود باید در فضای دانشگاه حل‌ می‌شد و موجبات ملتهب شدن فضای دانشگاه را فراهم نمی‌کرد.

نوری با بیان اینکه موضوعات مورد شکایت هنوز در دادگاه اثبات نشده و جزئیات در حال بررسی است، یادآور شد: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر برای مدتی بازداشت بود که اکنون به قید وثیقه آزاد شده اما تاکنون حکمی برای این موضوع صادر نشده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه عدم اطلاع بسیاری از مردم از حقوق یکدیگر در فضای مجازی موجب بروز چنین مشکلاتی می‌شود در صورتی‌که شاید قصدوغرضی هم در این جریانات وجود نداشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در ادامه با بیان اینکه شورای صنفی اعضای هیئت علمی در آن زمان مجوزی از وزارت کشور برای فعالیت نداشت و با دستور هیئت رئیسه دانشگاه مشغول به فعالیت بود، گفت: این دانشجو به اینکه چرا باید این شورا به مسائل دانشگاه اظهارنظر کند در صورتی‌که مجوز رسمی برای فعالیت ندارد، اعتراض داشت.

وی تأکید کرد: اگر دانشگاه از ابتدا و پیش از طرح شکایت در جریان جزئیات کار قرار می‌گرفت، به طور قطع کار به چنین مراحلی نمی‌کشید اما شکایت در بیرون از دانشگاه طرح شده بود.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود چنین شرایطی باز هم دانشگاه مایل به حل‌وفصل موضوع است و از طریق ارتباطات این موضوع را مرتفع خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار