مردی جوان که با تهدید انتشار فیلم‌های قدیمی عشق ١۵ساله‌اش قصد اخاذی از او را داشت هنگامی‌که برای تفریح به پارک ملت مشهد رفته بود در دام پلیس گرفتار و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 14 June 2017
تابناک رضوی به نقل از رکنا: ظهر روز سه‌شنبه، ١۶ خرداد، بود که خانمی ۴٠ساله پا به دادسرای مشهد گذاشت و پس از تنظیم شکوائیه به شعبۀ ٢٣٣‌ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای هدایت شد و دربرابر قاضی حقدادی قرار گرفت.
از ظاهر شاکی پرونده مشخص بود که استرس و اضطراب فراوانی دارد؛ برای‌همین مدام از مقام قضایی می‌خواست تا به او کمک کند جلوی بی‌آبرو شدنش را بگیرد. این زن جوان ضمن بیان جزئیات شکایتش به قاضی پرونده گفت: «‌١۵ سال پیش با حامد آشنا شدم و با او ارتباط برقرار کردم. روزهای اول عاشق و شیفتۀ همدیگر بودیم و به‌ظاهر برای همدیگر می‌مردیم. من و حامد روز‌ به‌ روز به همدیگر نزدیک می‌شدیم و برای ثبت آن لحظات خاص که بهترین زمان‌های عمرمان بود فیلم‌ برداری کردیم، اما عمر این دوستی کوتاه بود و بعد از چند وقت ابراز احساسات دروغین این رابطۀ پوشالی خاتمه پیدا کرد، اما فیلم‌ها هنوز دست او بود و حامد حاضر به معدوم کردن این اطلاعات نبود. داشتم زندگی‌ام را می‌کردم که بعد از ١۵ سال دوباره سرو‌کلۀ حامد در زندگی‌ام پیدا شد. در تلگرام به من پیام داد که فردی دوربین و فیلم‌های خصوصی دوران دوستی‌مان را دزدیده و پس از دست‌یابی به این اطلاعات می‌خواهد با تهدید انتشار آن‌ها از او اخاذی کند؛ لذا از من خواست تا، اگر فردی ناشناس با تلفن همراهم تماس گرفت، تلفنم را پاسخ ندهم.».
شاکی ادامه داد: «استرس همۀ وجودم را فراگرفته بود و نمی‌دانستم چه‌کاری باید انجام دهم. از ترس اینکه آبرویم نرود به حامد گفتم این مرد شیاد هرچقدر پول می‌خواهد به او می‌دهم تا از قصد شومش منصرف شود، اما حامد گفت، اگر امروز این پول را به او بدهیم، فردا مبلغ بیشتری را طلب خواهد کرد و باید به فکر چاره‌ای درست باشیم. روزم را با ترس آغاز و شبم را با آن تمام می‌کردم تا اینکه بعد از چند روز چند پیام تهدید‌آمیز از یک شماره‌تلفن ناشناس دریافت کردم. فرد ناشناس ادعا می‌کرد فیلم‌های خصوصی من و حامد را که ١۵ سال پیش با دوربین هندی‌کم گرفته بودیم دراختیار دارد و اگر می‌خواهم آبرویم نرود، مبلغ ۵٠٠هزار تومان برایش واریز کنم؛ در‌غیر‌این صورت او همۀ فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.».
این زن ۴٠ساله افزود: «ابتدا به این فرد ناشناس مشکوک شده بودم و احتمال می‌دادم که او حامد است تا اینکه در یک تماس تلفنی با او جر‌و‌بحثمان بالا گرفت و آنجا متوجه شدم این مرد شیاد (= حامد) با بی‌آبرو کردن من چه قصد شومی در ذهنش می‌پرورانده است. موضوع دیگر غیر‌قابل‌تحمل بود و هر روز پیام‌های تهدید‌آمیزی را از‌سوی حامد دریافت می‌کردم. او حتی از زمان پخش فیلم‌ها در تلویزیون به‌وسیلۀ تلفن همراهش عکس و فیلم گرفته و برایم ارسال کرده بود و ادعا می‌کرد، اگر پول را بپردازم، او نوارهای فیلم دوربین هندی‌کم را می‌سوزاند و از آن فیلم می‌گیرد و برای اطمینان من برایم ارسالشان خواهد کرد.».
از شاکی می‌خواهم مرا ببخشد
با اعلام شکایت این خانم جوان بلافاصله دستور قضایی صادر و تیمی از کارشناسان پلیس فتا مسئول رسیدگی به این پرونده شدند. در‌حالی‌که متهم ادعا کرده بود چند سالی است که از مشهد خارج شده و در‌حال‌حاضر در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ساکن است مأموران پلیس فتا با انجام دادن تحقیقات تخصصی و ردگیری شمارۀ ‌تلفن همراه این مرد شیاد روز شنبه، ٢٠ خرداد، او را در پارک «ملت» مشهد شناسایی و دستگیر کردند.
متهم که مردی ٣٧ساله است و اعتیاد شدید به مواد‌مخدر صنعتی دارد در بازجویی‌های پلیس ضمن اعتراف به جرم خود قصدش را از انجام دادن این اقدام مجرمانه دریافت وجه نقد برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش عنوان کرده است. متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا منتقل شد و برای بیان اظهاراتش دربرابر قاضی حقدادی قرار گرفت و گفت: «من به‌بهانۀ اینکه فیلم‌های دوربین سرقت‌ شده و فرد سارق قصد اخاذی از من را دارد با عشق قدیمی‌ام تماس گرفتم و با سیاه‌نمایی او را فریب دادم. شاکی در ابتدا باورش شده بود و می‌خواست پول را پرداخت کند، ولی نمی‌دانم چطور متوجه شد که فرد تهدید‌کننده من هستم. می‌دانم که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده‌ام؛ لذا از شاکی پرونده می‌خواهم مرا ببخشد.».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار