آثار فیلمسازان ایرانی حوزه دفاع مقدس در حالی در ساری نمایش داده می‌شود که مازندران از جشنواره ملی فانوس میزبانی خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران مهد عالمان و بزرگان دینی و فقهی بوده و همواره مردمان این دیار زبانزد این مرز و بوم بود.
 
هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته که با پربارسازی استعداد این افراد می‌توانیم مازندران فاخر و فرهنگی را به ارمغان بیاوریم.
 
با مشخص شدن مازندران به عنوان جشنواره ملی فانوس، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد ملی دفاع مقدسی در ساری برگزار شد.
 
سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این نشست از برگزاری جشنواره ملی فانوس در شهرستان ساری خبر داد و افزود: جشنواره ملی فانوس با موضوع هنری و سینمایی از 20 تا 23 تیر ماه با دعوت از 180 هنرمند از 32 استان کشور در مجتمع فرهنگی تفریحی بهزیستی ساری برگزار می‌شود.
 
وی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، افزود: همکاری شهرداری ساری به عنوان اولین نهاد همکاری کننده در برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.
 
ملکی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره فانوس با حضور همه میهمانان کشوری و استانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و با تجلیل از برترین‌های این جشنواره عصر 23 تیرماه از در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.
 
وی افزود: برگزاری جشنواره ملی فانوس در مازندران یک امتیاز مهم برای این استان است و باید از این فرصت بهره‌گیری لازم انجام شود.
 
ارسال 707 اثر هنری به جشنواره ملی فانوس
 
 دبیر جشنواره ملی فانوس نیز با بیان اینکه 707 اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار رسیده 196 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
 
جواد قلیزاده افزود: فراخوان این جشنواره از اواخر اسفند در اختیار هنرمندان قرار گرفت و ارسال آثار تا پایان اریبهشت ادامه داشت.
 
وی با بیان اینکه 707 اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: از این تعداد آثار رسیده 196 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
 
قلیزاده ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های فیلم، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی، هنرهای نمایشی، سایبری و ... فراخوان شد.
 
وی افزود: قرار بود این جشنواره در تهران برگزار شود اما سرانجام با تلاش مسئولان مازندران و با همکاری شهرداری ساری مقرر شد این جشنواره با میزبانی مازندران در ساری برگزار شود.
 
دبیر جشنواره فانوس گفت: این جشنواره به مدت سه روز ار 20 تا 23 تیرماه با حضور 180 نفر هنرمند و مدیر هنری در سطح کشور در مازندران برگزار خواهد شد.
 
قلیزاده با بیان اینکه روز نخست افتتاحیه تولیدات استانها ررا خواهیم داشت، گفت: روز دوم مراسم که 21 تیرماه است ملاقات با نماینده ولی فقیه در مازندران، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و تجدید بیعت با آرمانهای شهدای گمنام و در عصر روز 21 تیرماه نشست تخصصی در حوزه دفاع مقدس و بازدید از آثار باستانی استان را خواهیم داشت.
 
وی افزود: در اختتامیه این جشنواره 50 نفر مدیران هنری و 40 نفر از میهمانان ویژه حضور داشته و از آنها تجلیل بعمل می‌آید.
 
وی برگزاری همایش هنرهای برتر در سالن بهزیستی در صبح روز 22 تیرماه از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: در ادامه همایش، نمایش آثار برگزیده را د مجتمع فرهنگی سازمان بهزیستی خواهیم داشت.
 
قلی زاده اضافه کرد: حضور تعدادی از شهروندان ساروی در این نمایش نیز در برنامه ریزی جشنواره قرار گرفت.در نهایت ساعت 17 روز 23 تیرماه اختتامیه این جشنواره آغاز می‌شود.
 
دبیر جشنواره فانوس گفت: رونمایی از کتاب عکس شهدای ساری که توسط بنیاد حفظ آثار مازندران با همکاری شهرداری تهیه شده، تجلیل از چهار خانواده شهید دفاع مقدس و خانواده شهدای حرم و تجلیل از تعدادی خانواده‌های جانبازان از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره است.
 
وی با بیان اینکه سیاست اصلی برگزارکنندگان جشنواره تداوم این جشنواره است، افزود: متاسفانه فعالیت‌های هنری عرصه دفاع مقدس کمرنگ شده و حوزه دفاع مقدس اغلب با نگاهی که کمترین ارتباطی با دفاع مقدس ندارد دنبال می‌شود.
 
قلی‌زاده گفت: باید تلاش کنیم تولیدات تاثیرگذار در عرصه هنر دفاع مقدس تولید کنیم تا تاثیرگذار باشد.
 
وی افزود: هدف این است جشنواره فانوس در این استان پایدار و پابرجا باشد و در سال‌های آتی این جشنواره باشکوه تر و با محتوای بهتر انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار