حجت‌الاسلام سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از اعطای نشان خادم افتخاری حضرت شاه‌چراغ (ع) به برگزیدگان جشنواره رضوی در سطح ملی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 15 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، به‌منظور هم‌اندیشی برای برگزاری مطلوب جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با مسئولان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) دیدار کردند.
 
روح‌الله منوچهری با اشاره به همکاری مطلوب اداره کل کتابخانه‌های عمومی و آستان احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس همواره ارتباط مطلوبی با آستان مقدس داشته و برنامه‌های مشترک بسیاری در این زمینه برپاشده است که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها کتاب‌خوان ملی حضرت شاه‌چراغ(ع) در سال گذشته بود. هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باب رحمتی شد که دیگربار همکاری‌های گسترده این دو سازمان از سر گرفته شود؛ تلاش بر این است که مراسم اختتامیه این جشنواره هم‌زمان با ایام گرامیداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در دهه کرامت در کنار ضریح نورانی ایشان برگزار شود.
 
وی با اشاره به برگزاری پرشور هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با محوریت شاه‌چراغ (ع) در استان فارس، بیان کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شیراز را به‌عنوان «سومین حرم اهل‌بیت(ع)» نام‌گذاری کرده‌اند، تعداد توریست‌های مذهبی در این شهر بیشتر شده است و لازم است که در ادارات و سازمان‌های دولتی نیز تمهیداتی اندیشیده شود تا افراد باشخصیت این بزرگوار بیشتر آشنا شوند.
 
کارشناس امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، از ضرورت برگزاری برنامه‌های مشترک با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی یادکرد و گفت: لازم است که با همکاری بیشتر برنامه‌هایی بنیان‌ گذارده شود که خانواده‌ها را به‌سوی مطالعه کتاب‌های خوب بکشاند. همچنین می‌توان با طرح برنامه‌هایی مشترک میان دو سازمان، زمینه حضور حداکثری مردم فارس در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را مهیا کرد.
 
سعید مجیدی در ادامه به‌ضرورت تولید محتوا درباره احمدبن‌موسی (ع) اشاره کرد و گفت: در حوزه احمدبن‌موسی (ع)‌ منابع مکتوب بسیار کم و ناشناخته است؛ این در حالی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های ادبی استان و نویسندگان بومی فارس و با همکاری آستان احمدی و محمدی (ع)، در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال کتاب‌هایی فاخر  در باب زندگی‌نامه و شخصیت حضرت شاه‌چراغ ‌(ع) تهیه کرد. در صورت تولید کتاب‌هایی با موضوع احمدبن‌موسی (ع) ‌هم خلأ صنعت نشر در این زمینه رفع می‌شود و هم می‌توان از این آثار در جشنواره‌های کتاب‌خوانی رضوی بهره برد؛ چراکه تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال‌های آینده گسترش‌یافته و در تمامی بخش‌های جشنواره، کتاب‌هایی با موضوع احمدبن‌موسی (ع) و حضرت معصومه (س) را به رقابت بگذاریم.
 
مجیدی همچنین با اشاره به بحث اختتامیه این جشنواره عنوان کرد: استان فارس این افتخار را دارد که بتواند با همکاری آستان مقدس، اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را در کنار این امامزاده عظیم‌الشأن برگزار نمایند؛ همچنین آستان نیز می‌تواند با اهدای هدیه‌هایی معنوی شاه‌چراغ (ع) به برگزیدگان کشوری در بحث اختتامیه ملی این جشنواره نیز حضور یابد.
 
حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوا درباره شخصیت گهربار شاه‌چراغ (ع) اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال گذشته جشنواره هنری و ادبی شاه‌چراغ (ع) برگزار شد که یکی از بخش‌های این جشنواره، بخش شعر و داستان کودک و نوجوان بود و به جمع‌آوری محتوای علمی و ادبی درباره حضرت شاه‌چراغ (ع) انجامید. امسال نیز برای اولین بار همایش علمی - پژوهشی حضرت شاه‌چراغ (ع) باهدف تولید آثار علمی و دقیق درباره این شخصیت، به همت آستان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) برگزارشده است که امیدواریم آثار باکیفیت بسیاری از این جشنواره به دست آید؛
 
وی در پایان بابیان اینکه آستان با تمام قوت از برپایی باشکوه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و مراسم اختتامیه آن استقبال می‌کند، اظهار داشت: آستان احمدی و محمدی (ع) این امکان را دارد که به برگزیدگان این جشنواره در سطح استانی و ملی، نشان خادم افتخاری حضرت و بسته‌های هدیه معنوی متبرک اهدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار