آیت الله ناصری:
حدیثی از پیامبر اسلام(ص) داریم، به این مضمون که در جلسه های معنوی وارد شوید؛ اگر قطره اشکی در آن جلسه جاری شد، همه آن‌هایی که آنجا هستند، مورد ترحم و عنایت معبود قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 15 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  صاحب نیوز؛ استاد برجسته اخلاق، در جمع اقشار مختلف مردم و طلاب با تاکید بر مداومت تلاوت قرآن کریم، در طول سال اظهار کرد: یکی از بهترین فضیلت های ماه مبارک رمضان، ثواب افزون تلاوت قرآن کریم در ماه ضیافت خدا است.

آیت الله محمد علی ناصری، با بیان اینکه برای تلاوت قرآن کریم آثاری، وجود دارد عنوان کرد: در منابع دینی برای تلاوت قرآن آثار فراوانی ذکر شده است که از جمله می توان به محو گناهان اشاره کرد.

وی تصریح  کرد: در کتاب اصول کافی از امام صادق علیه السلام نقل شده است، اگر انسان در نماز، ایستاده قرآن بخواند، به ازای هر حرفی، صد حسنه  به او می‌دهند و صد گناه از او پاک می‌کنند و صد درجه هم به او عطا می‌نمایند.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: اگر در نماز، نشسته بخواند [مثلاً کسی که پایش درد می‌کند و نشسته در نمازش مقداری قرآن را بخواند] به ازای هر حرف، 50 درجه و پنجاه حسنه به او می‌دهند و پنجاه گناه از او محو می‌کنند.(کافی، ج2، ص 612.)

وی افزود: به ازای قرائت هر حرفی از قرآن، دراین ماه پر فضیلت رمضان این میزان ثواب می‌دهند، نه به ازای هر کلمه و آیه، این ثواب بسیار عظیم است؛ ‌لذا اگر انسان همه ماه مبارک را قرآن بخواند، ارزش دارد.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثار قرآن خواندن، این است که باعث نورانی شدن دل و جان و حتی مکانی است که در آن قرآن خوانده می‌شود، در روایت آمده است که نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم  می‌فرمایند«نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَهِ الْقُرْآن؛(بحارالأنوار ج 89، ص 200.)خانه هایتان را با خواندن قرآن، نورانی کنید، همین‌طور که ستاره‌ها در آسمان برای ما جلوه‌گر است، خانه‌هایی که قرآن در آن خوانده می‌شود برای ملائکه آسمان، جلوه‌گر است، در خانه‌ها قرآن بخوانید که آثار فوق‌العاده‌ای دارد.

وی در ادامه با اشاره به تجمعات مردمی در لیلالی قدر و شب های مبارک ماه رمضان  و تاکید بر تداوم این محافل مذهبی گفت: نبی اکرم (ص)در حدیثی می فرمایند، فَلَوْ أَنَّ عَبْداً بَکَى فِی أُمَّهٍ لَرَحِمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ تِلْکَ الْأُمَّهَ بِبُکَاءِ ذَلِکَ الْعَبْد؛ (إرشادالقلوب،  ج  1، ص  96.)اگر یک نفر در یک جمع [از خوف خدا] گریه بکند، خدا همه آن جمع را به احترام قطره اشک این مؤمن رحمت می کند.

آیت الله ناصری ابراز کرد: خدای به این مهربانی داریم، در جلسه های دینی و معنوی وارد بشوید، یک قطره اشک که در آن جلسه ریخته بشود، همه آن‌هایی که در آن جلسه هستند، مورد ترحم و عنایت حضرت احدیت قرار می گیرند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار