کوبا با انتقاد از رویکرد خصمانه رئیس جمهوری آمریکا در لغو توافقی که برای عادی سازی رابطه بین هاوانا و دولت قبلی واشنگتن صورت گرفته بود، به تداوم راهبرد دیپلماتیک در حل مناقشات تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 17 June 2017
به گزارش تابناک : دولت هاوانا تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مبنی بر عقب نشینی از رویکرد آشتی جویانه دولت قبلی واشنگتن نسبت به کوبا، محکوم و در عین حال تاکید کرد که بر تداوم گفتگوهای محترمانه با آمریکا پایبند است.

در همین راستا، دولت هاوانا با صدور بیانیه ای گفت اگرچه دولت ترامپ به رویکردهای خصمانه پیشین روی آورده است، در تضعیف انقلاب کوبا موفق نخواهد بود.

گفتنی است ترامپ دیروز جمعه، بخش اعظم توافق های انجام گرفته با کوبا در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را لغو کرد و مدعی شد: تا زمانی که آزادی بیان تضمین نشود، آزادی فعالیت سیاسی، مردم و مطبوعات اعمال نشود، با کوبا قراردادی نداریم و تحریم ها علیه این کشور را تا برگزاری انتخابات و ایجاد آزادی بیان ادامه می دهیم.

سیاست جدید واشنگتن در قبال کوبا، اکثر معاملات بازرگانی آمریکا با «گروه شرکتهای بازرگانی نیروهای مسلح» را ممنوع می کند. گروه مذکور یک شرکت کوبایی است که در تمام بخشهای حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

با این حال، فشارهای وارده از سوی شرکتهای آمریکایی و حتی برخی از جمهوریخواهان که مصرانه خواهان عدم بازگشت به سیاستهای گذشته واشنگتن در قبال کوبا هستند، سبب شد که ترامپ برخی از گامهای دولت پیشین آمریکا را به سمت عادی سازی روابط با کوبا حفظ کند. از جمله این اقدامات می توان به بازگشایی سفارت آمریکا در هاوانا اشاره کرد.





منبع : تی آر تی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار