رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی بیش از یک تن مرغ فاسد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 17 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی گزارشات واصله مردمی مبنی بر بومی نامطبوع و تعفن از مرغ منجمد خریداری شده توسط شهروندان، تیم مشترک دامپزشکی و شبکه بهداشت در محل مورد نظر حضور یافتند.

وی افزود: در این بازرسی 962 کیلوگرم مرغ منجمد که از نظر ظاهر دچار تغییر رنگ، بوی متعفن و له شدگی گوشت  شده بود از مرکز فوق تا حصول نتیجه آزمایشگاهی با نظر کارشناسان ضبط موقت گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از محرز شدن غیرقابل استفاده بودن مرغ های منجمد ضبط شده و با اخذ حکم قضایی، این موارد در واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه بیستون به طریقه بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه همچنین بیان داشت: طی روزهای اخیر 200 کیلوگرم مرغ گرم نیز که با شرایط مشابه مورد فوق و فاقد شرایط نگهداری صحیح کشف و ضبط و پس از اخذ حکم قضایی معدوم گردید.

دکتر کرمیان ضمن تاکید بر لزوم تهیه مرغ و گوشت مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی، از شهروندان خواست که از خرید کشتار غیرمجاز با توجه به ایرادات اساسی این نوع کشتار و تهدید سلامت عمومی جامعه اکیدا خودداری کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان در خصوص همکاری با دامپزشکی با ارائه گزارش تخلفات، گزارشات مردمی را یکی از راه های اساسی کاهش تخلفات توسط سودجویان عنوان کرد و یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار