به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد؛
به منظور همگانی شدن امر عفاف و حجاب در سطح شهر مشهد با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از کارکنان و فروشندگان یکی از مجموعه های تجاری مشهد تقدیر شد.
کد خبر: ۴۴۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 17 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، این حرکت توسط فرهنگسرای حجاب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد پایه گذاری شد و در نخستین قدم با شناسایی فروشگاه هایی با ویژگی رعایت عفاف و حجاب و پوشش چادر فروشندگان از آنها به عنوان جهادگران عرصه فرهنگ تقدیر شد.

در این مراسم حجت الاسلام دعائی دبیر جبهه ملی عفاف و حجاب در خصوص این اتفاق اظهار کرد: در عرصه غربت عقلانیت آموزه های اصیل فطری انسانی، مدیران مجموعه به چنین مدلی برای کسب و کار رسیدند که جای شعف دارد. 

وی ادامه داد: دین اسلام دین فطرت است یعنی زمینه های آن با نحوه آفرینش ما هماهنگ است و زمانی که به فطرت انسان مراجعه می کنیم متوجه میشویم که باید از گوهر وجود انسان پاسداری شود. زیرا این گوهر چنان قدسی است که نباید به آن سرک کشیده شود و باید از آسیب آن را دور نگاه داریم.

حجت الاسلام دعائی با بیان اینکه عفت، حیا و حجاب برای هر دو گروه مردان و رنان است، تصریح کرد: جبهه فرهنگی حجاب برای حفاظت از گوهر وجودی انسان شکل گرفت و در حال حاضر ۳۶ موسسه آن در کشور فعال است. 

وی افزود: خوشحالیم که در شهر مشهد با مجموعه تجاری روبرو هستیم که مدیران آن، چنین تصمیمی گرفته و کارمندان آن مجموعه عفیفانه در محل کار خود حاضر میشوند و این نشان از فرهیختگی این افراد دارد و رفتار و عملکرد آنان با انتخاب پوشش چادر در محل کار جهاد فرهنگی عظیمی است و امیدواریم این حرکت به تمام کشور انتقال پیدا کند. 

همچنین ابراهیمی مدیر این فروشگاه عنوان کرد: در پشت چنین تصمیمی گروهی از افراد مدیران حضور داشتند و موفق شدیم در فضایی با بزرگی ۵ هزارمتر مربع فروشگاه تخصصی دوران بارداری، نوزادی و کودک در مشهد باشیم که در کشور کم نظیر است و برای نخستین بار غرفه اختصاصی حجاب را نیز راه اندازی کردیم که با استقبال بسیار زیاد مردم روبرو شدیم. 

وی ادامه داد: با این حرکت خواستیم نشان دهیم که دینداری با کار و فروشندگی منافاتی ندارد و به بهترین شکل می توان آن را رعایت کرد. 

جغتایی سرپرست فرهنگسرای حجاب نیز با بیان اینکه مقوله های دینی موضوعاتی اجتماعی هستند نه فردی، اظهار کرد: متاسفانه در سطح شهر و ویترین مغازه ها المان ها و رنگ های مذهبمان کم رنگ شده است و چنین فروشگاه هایی با فروشندگانی با حجاب برتر می توانند الگوی خوبی برای ما باشند. 

وی ادامه داد: حرکت این افراد جهاد عملی فرهنگی بوده است و صدها بار بهتر از چسباندن یک پوستر با پیام فرهنگی به در و دیوار شهر است. 

در پایان این مراسم از تمامی بانوان فروشنده مجموعه که با پوشش چادر در مجموعه مشغول به فعالیت بودند، توسط حجت الاسلام دعائی دبیر جبهه ملی عفاف و حجاب،خانم رحمانی مشاور امور بانوان شهردار و خانم قهرمانی مشاور امور بانوان معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تقدیر و هدایایی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار