هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در نوشهر پرداخت شد
کد خبر: ۴۴۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 17 June 2017
غلامرضا مافی روز شنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه و فروشگاه محصولات مشاغل خانگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای ایجاد 10 طرح مشاغل خانگی به ارزش هر کدام 750 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی تصریح کرد : با اجرای این طرح ها برای 150 نفر اشتغالزایی شده است.
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نوشهر خاطر نشان کرد: بیش از 95 درصد از متقاضیان این طرح ها که تسهیلات دریافت کردند زنان هستند.
وی با اشاره به مراحل بعدی پرداخت تسهیلات اشتغال در فصول دیگر سال گفت : سال گذشته به 65 طرح مشاغل خانگی در نوشهر، بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
مافی همچنین گفت: در سال گذشته از محل تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی مصوب کارگروه اشتغال شهرستان برای یک هزار و 628 نفر شغل ایجاد شد.
وی ادامه داد: از این تعداد شغل، یک هزار و 86 شغل تعهدات اشتغال دستگاههای اجرایی، 496 نفر از طریق کاریابی ها و 46 نفر نیز از طریق تعهدات اشتغال بسته رونق تولید بود.
نمایشگاه و فروشگاه 3 روزه محصولات مشاغل خانگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر در 12 غرفه در زمینه قالیبافی، صنایع دستی، پوشاک، تولیدات چوبی، چرم ، گرافیک و صفحه بندی و ویراستاری با هدف معرفی و ارائه محصولات به صورت مستقیم امروز در نوشهر آغاز شد.
کسب و کارهای خانگی با 230 رشته شغلی به عنوان یکی از راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در دنیا مطرح هستند که علاوه بر داشتن مزیت های انجام این نوع کسب و کار در منزل برای شاغلان می تواند به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و رفت و آمد، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجربه ها از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده اشاره کرد.
بیش از 2 هزار نفر در شهرستان نوشهر مشغول فعالیت در حوزه مشاغل خانگی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار