استاندار سیستان و بلوچستان روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با عرض تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معطم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال گفت: این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر کرده است زیرا بیکاری جامعه را رنج می دهد بنابراین باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای مقابله با بیکاری بعنوان یک ضرورت ملی و انسانی استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۴۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 18 June 2017
اوسط هاشمی ضمن اشاره به آسیب شناسی واحدهای تولیدی استان از حیث نداشتن بازار پایدار افزود : تولید محصولات فاقد توجیه اقتصادی و پایدار در استان حذف گردد و محصولات پایدار و دارای ثبات بازار ، جایگزین شود. 

هاشمی با بیان اینکه اشتغال زایی به امنیت و آرامش جامعه کمک می کند، اظهار داشت: اشتغالزایی مطالبه اصلی جامعه از مسئولان است و از طرفی مشارکت گسترده مردم در انتخابات، تکریم شایسته و عاشقانه می خواهد چون اگر آگاهی ، قدرت تجزیه و تحلیل آنها نبود؛ امروز امنیت و آرامش نداشتیم . وی با بیان اینکه در آغاز راه صنعتی شدن استان قرار داریم و استارت های خوبی در این بخش زده شده است افزود: سازمانهای صنعت و معدن و جهاد کشاورزی به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی کنند و به نتیجه برسند که تولید کدام محصولات بازار دارد و در صورت نداشتن توجیه ، کاربری واحدهای نیمه تعطیل تغییر کند همچنین طرحهایی که صاحبان آنها تمایلی به ادامه کار ندارند به افراد دارای ایده نو و مصمم واگذار شود.
استاندار با اشاره به نقش بانکها در رونق تولید و اشتغالزایی گفت : بانکها باید ملزم به کارآفرینی و حمایت از جوانان دارای طرح ، ایده نو و فرصت ساز باشند و با دادن وام شراکت را معنادار کنید. 
وی با اشاره به عدم تمایل مراجعه برخی از متقاضیان مجری طرح به بانکها گفت : با این افراد جلسه بگذارید اگر بر اراده خود در تغییر و تولید مصمم هستند بانک هم با انعطاف برخورد کند و چنانچه اراده ای بر ادامه کار ندارند باید از لیست سامانه بهین یاب خارج شوند. استاندار با نام بردن از چندین واحد تولیدی موفق در استان ، خطاب به مسئولان بانکها گفت : هر بانک در هر شهرستان باید نقش یک لیدر حمایت گر را داشته باشد که این تابلوی هویت بانک است و باعث اعتماد مردم می شود.

هاشمی گفت : اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با سه بانک زیر مجموعه خود برای ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ و اشتغالزا همفکری و هم پوشانی کند. رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با توجه به قابلیت های برجسته آن نسبت به صنعت مورد توجه قرار گیرد ، ادامه داد: کنسرسیومی بین بانکهای خصوصی و دولتی با هدف برنامه ریزی برای الگوی جدید مشارکت برای صنایع بزرگ دارای بازار برنامه ریزی شود .

 بررسی علت عدم اجرای 33 مصوبه 

وی خطاب به کارگروه تسهیل مبنی بر اینکه با نگاه سنتی نمی توان از سرمایه گذاری پایدار در استان حمایت کرد، درخواست کرد در جلسه آینده ارزیابی دقیقی از مصوبات داشته و علت عدم اجرای 33 مصوبه را مشخص و اعلام نمایید. وی با توجه به حجم بالای صادرات کالا به کشور افغانستان و داشتن بازار قوی اضافه کرد: مطالعه جدی روی نیاز بازار افغانستان برای این کارگروه لازم است و در این راستا مکانیزم صحیح معاملات مالی با کشورهای همسایه را بررسی و راهکار بدهید تا از طریق مرکز و وزارتخانه های مربوطه پیگیری کنم .
استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به واقعیت تلخ فاصله زیاد استان با استانهای برخوردار و صنعتی کشور و نداشتن بازار رقابت گفت: باید رویکرد تولید در استان را مورد تغییر، بازنگری و توجه جدی قرار گیرد.

 لیالی قدر بهترین فرصت برای شناخت شخصیت امام علی (ع)

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای این جلسه گفت: ایام تکریم مقام والای امیرمومنان حضرت علی (ع) و تکریم لیالی قدر بهترین فرصت برای شناخت شخصیت امام علی (ع) است و باید از ایشان بعنوان بهترین مدل برای نوع رفتار انسانی و چگونگی استقرار در حوزه حکومتی الگو بگیریم . 
هاشمی با بیان اینکه داعش رنج حاصل از ترور و وحشی گری را به نام اسلام ترویج می دهد در صورتی که اصلا نمی شود اسم مسلمان را بر آنها گذاشت ، افزود: عده ای با تنگ نظری در حوزه دین هستند چه شیعه و چه سایر فرق مذهبی دین اسلام که گروههای افراطی در آن وجود دارند مهم فهم قلیل این افراد است که منتج به خروج از اصول و مبانی دین شده است حال چگونه می توان اسم این افراد را مسلمان گذاشت .
وی با تبیین شخصیت امام علی (ع ) اظهار داشت : در وجود امام علی (ع) اسلام نهادینه گشته و هویت ، شخصیت ، رفتار و کردار او همه با اسلام است .
هاشمی ادامه داد : امام علی(ع) ناطق قرآن نام گرفت زیرا همنشینی او با پیامبر خیلی عمیق و نوع مراودات و ارتباط نزدیک او با پیامبر (ص) از ایشان شخصیتی ساخت که ناطق قرآن نام گرفت. 
وی افزود : روح هر کسی عبادت خاص خود را می طلبد بعضی دائم در رکوع و سجده و بعضی دائم در تفکر و تدبر هستند و بین این دو تفاوت است. هاشمی اضافه کرد: بعضی عبادت ها ؛ افراطی گری و تعصب و آتش است و یک عبادتی هم محصول آن مدل ، الگو و خوراک بشریت است. 
هاشمی با گرامیداشت لیالی قدر گفت : شب قدر شایسته تقدیر و تبریک است اما به دلیل تقارن با ایام شهادت مظلومانه امام علی (ع) ، وجه غالب آن عزاداری شده است .
استاندار سیستان و بلوچستان شب قدر را مشابه تولدی بزرگ برای انسان دانست و افزود: کسی که توفیق درک ارزش قدر را داشته باشد و به زیبایی از این ایام خارج شود آرزویش بعد از پایان ماه رمضان هم دوام این ماه مبارک و نه مسرت برای عبور از ماه رمضان است.
وی با تاکید بر اینکه قداست هر شب دهه سوم ماه مبارک رمضان را باید جدی گرفت تصریح کرد: مهم بیدارشدن و بیدار ماندن نیست، مراد بیدار شدن انسان از غفلت و دیدن واقعیت ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار