معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندی موجب افزایش احساس تعلق مردم به نظام می شود، گفت: این احساس تعلق سبب می شود مشارکت اجتماعی افزایش یابد.
کد خبر: ۴۴۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 19 June 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد حسینی، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و محکوم نمودن عملیات تروریستی تهران، از همه دستگاه های امنیتی و انتظامی که در راه امنیت جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از بزرگترین ضعف ها در حقوق شهروندی، عدم توجه به اجرای دقیق آن توسط برخی از مسئولین در دستگاه های مجری این امر است ، خاطر نشان کرد: در ارائه گزارش عملکرد بعضاً می شنویم اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته، اما در مقام عمل شاهدیم فاصله زیادی با حالت مطلوب وجود دارد.

حسینی، با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش اجتماعی در دستگاه های اجرایی در اولویت امور و حتی واضح ترین وظیفه اجتماعی کارکنان است، تصریح کرد: رعایت این اصول از ابتدایی ترین کارهای یک جامعه اسلامی و انقلابی است و همه به عنوان مستخدم دستگاه و یا نهاد اجرایی، این اصول را باید پذیرفته و رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رعایت حقوق شهروندی را باید در خودمان تقویت کنیم، افزود: وقتی در حوزه هایی نظیر رعایت وقت و حقوق دیگران حساسیت به وجود آید، قطعاً رعایت  حلال و حرام نیز در جامعه بیشتر مد نظر خواهد بود.

حسینی، رعایت اصول حقوق شهروندی توسط فرد فرد مردم را اولین گام در اجرای این سند دانست و افزود: رعایت حقوق شهروندی توسط مجریان و مسئولین ذی ربط در دستگاه های اجرایی، آن را در سطح جامعه پذیرفتنی تر خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از سال ۱۳۸۸ در وزارت کشور مطرح و در سال ۹۰ دستورالعمل های ذی ربط تدوین شده و از سال ۹۳ در استان ها اجرا می شود که بر این اساس رویکرد ستاد  در بحث حقوق شهروندی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباطات مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی و روان سازی قوانین و مقررات، فضاسازی و تبلیغات محیطی و تشویق و ترغیب و پایش وضعیت حقوق شهروندی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار