مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خریداری دو دستگاه "آنژیوگرافی بای پلین" و "MRI سه تسلا" با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 19 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،تورج شیرزادیان ، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دومین یا سومین دانشگاه کشور، دو دستگاه آنژیوگرافی بای پلین و MRI سه تسلا را خریداری کرده و ظرف دو تا سه ماه آینده کار نصب آنها انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه آنژیوگرافی بای پلین در زمینه کارهای تخصصی مداخله‌ای عروق محیطی بدن و عروق قلبی به کار برده می‌شود.

شیرزادیان تصریح کرد: بارزترین کاربرد این دستگاه در راه اندازی مرکز سکته است که در این مرکز بصورت ویژه روی بحث تشخیصی گرفتگی عروق و سایر مسائل مرتبط با سکته به صورت تخصصی کار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد این دستگاه در کشور انگشت شمار است، گفت: کرمانشاه به عنوان دومین یا سومین دانشگاه علوم پزشکی کشور این دستگاه را خریداری کرده است.

شیرزادیان از برنامه‌ریزی نصب این دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: مقدمات آماده سازی فضای مورد استفاده دستگاه در حال انجام است تا به محض وروددستگاه کار نصب آن انجام شود.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دستگاه دوم خریداری شده MRI می باشد که ویژگی این دستگاه ظرفیت بالای آن است.

این مسئول با اشاره به وجود هفت دستگاه MRI در سطح استان، گفت: توان این دستگاه‌ها با واحد "تسلا" سنجیده می‌شود و حداکثر ظرفیت MRI موجود در استان 1.5 تسلا است که دستگاه جدید خریداری شده سه تسلا می‌باشد.

وی افزود: جدا از ظرفیت بالای دستگاه، کیفیت تشخیص بالا و نیز استفاده آن برای گروه‌های آموزشی از مزیت‌های دیگر این دستگاه است.

شیرزادیان تصریح کرد: این دستگاه نیز در بیمارستان امام رضا(ع) نصب می‌شود و مقدمات نصب آن نیز در حال انجام است و ظرف دو تا سه ماه آینده کار نصب آن انجام می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار