معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۸ کتابخانه سیار روستایی با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۴۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 19 June 2017
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی یکی از موضوعات بسیار مهم به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مشهد راه اندازی شده است و فعالیت بسیار خوبی هم دارد اما این اقدامات در راستای تشویق مردم به کتابخوانی باید توسعه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: علاوه بر دو کتابخانه سیاری که در شهرهای مشهد و تابیاد راه اندازی شده است، در آینده ای نزدیک یک کتابخانه سیار هم در کاشمر به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی گفت: محتوای نرم افزاری کتابخانه سیار کانون پرورش فکری خراسان رضوی آثار بسیار خوبی داشت است به همین خاطر الگو برداری از این مدل برای اجرای کتابخانه های سیار در استان می تواند مفید باشد.

وی از کسب رتبه برتر کتابخانه سیار مشهد در بین دو هزار و ۳۰۰ کتابخانه سیار کشور خبر داد و افزود: مدیران کتابخانه های سیار باید افرادی آموزش دیده، با انگیزه و متخصص در جذب مخاطب باشند تا زمینه استفاده مطلوب از این کتابخانه ها فرام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون اظهار کرد: فرمانداران در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها برای تخصیص اعتبار به پروژه کتابخانه های استان اقدام کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای طرح احداث هفت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، تکمیل پروژه های نیمه تمام این حوزه و مقاوم سازی کتابخانه های فرسوده خراسان رضوی باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت نیم درصد اعتبارات شهرداری ها به نهاد کتابخانه های استان گفت: میزان پرداختی سال ۹۵ از این محل، در مقایسه با سال قبل آن ۶۳ درصد رشد داشته است.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار