کد خبر: ۴۴۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 19 June 2017

حجت الاسلام صغیرا با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان برداشتن حجاب از روی سر زنان برای رسیدن به اهداف شوم خود بوده است، خاطرنشان کرد: این موضوع آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

کارشناس مسائل مذهبی و اجتماعی در رابطه با طرح دشمنان اسلام و شبکه‌های معاند آن‌ها با عنوان «چهارشنبه‌های سفید» با اشاره به‌نوعی نحس بودن روزهای چهارشنبه در احادیث معصومین (ع) و خلقت جهنم در این روز، اظهار کرد: نکته مهم در این زمینه انتخاب این روز توسط دشمنان اسلام به‌عنوان روز سفید و چهارشنبه‌های سفید و پی‌ریزی قصد خود در کنار گذاشتن حجاب و اختیاری کردن حجاب است.

حجت‌الاسلام علی صغیرا با بیان اینکه حجاب حکم خدا بوده و خداوند در آیه 31 سوره نور و 59 سوره احزاب قرآن کریم حکم آن را بیان کرده است، عنوان کرد: ام سلمه همسر پیامبر اکرم (ص) در نقلی بیان می‌کند که وقتی که وقتی آیه جلباب نازل شد، زنان مسلمان چادر مشکی بر سر کردند.

وی پیرامون تشریح کلمه جلباب در قرآن گفت: در زمان اذان مغرب هوا هنوز به تاریکی کامل نرسیده که پس از حدود نیم ساعت هوای آسمان به‌طور کامل تاریک شده که عرب‌زبانان از اصطلاح «جلبب الیل» استفاده می‌کنند و مراد تیزگی شب است که در قرآن نیز برای حکم حجاب از این کلمه استفاده شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در بحث روانشناسی رنگ‌ها نیز، رنگ مشکی را به عنوان رنگی که باعث هیبت می‌شود می‌دانند و به همین خاطر هم در حجاب مؤثر است.

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه هدف دشمنان از بین بردن این تیرگی و پوشیدگی هستند، گفت: حجاب کامل، همان چادری است که پوشیدگی کامل را در خود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان در طول تاریخ برداشتن حجاب از روی سر زنان برای رسیدن به اهداف شوم خود بوده است، خاطرنشان کرد: برداشتن حجاب، آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی فراوانی برای خود زن، خانواده او و جامعه‌ای که زن در آن زندگی می‌کند به دنبال دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی با برشمردن برخی آسیب‌های کنار گذاشتن حجاب، گفت: دشمن به دنبال این است، زنانی که در انقلاب اسلامی که پیش از مردها در تظاهرات شرکت می‌کردند، به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف شوم خود تبدیل کند.

حجت‌الاسلام صغیرا مهم‌ترین آسیب بی‌حجابی را تخلف از امر خداوند دانست که در آیات قرآن نیز به آن اشاره‌شده و خاطرنشان کرد: پاره شدن پرده عصمت زن و نجس شدن روح او با توجه به روایتی که گناه را نجس معرفی کرده است، مورد تعرض قرار گفتن زن و گسترش خشونت‌هایی جنسی و حتی قتل، ترویج زنای چشم که مقدمه زنای جنسی بوده و بالا رفتن سن ازدواج و پیامدهای منفی آن را از جمله آسیب‌های بی‌حجابی معرفی کرد.

وی ادامه داد: افزایش شهوت در مردان که طبق روایت وقتی شهوت آمد دوسوم عقل می‌رود، افزایش خود ارضائی که طبق روایت زنای با خود است، افزایش افسردگی در دختران و زنان، -تبدیل شدن زن به موجودی بی اختیار در دست مردان هوسران و تغییر نگاه مرد از نگاه به شخصیت زن به نگاه به جنسیت زن را از جمله دیگر آثار بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه دانست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: طرح شوم چهارشنبه‌های سفید گام بعدی دشمن پس از آزادی‌های یواشکی است؛ در صورتی که اسلام دین آزادی بوده و آزادی صحیح در چهارچوب عقل و شرع است ولی اسلام با رهایی و بی بند و باری و بی قانونی مخالف است از بین بردن ارزش‌ها و نگرش‌های زنان و دختران ایرانی به راهبردی برای نفوذ بی فرهنگی غرب تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه آیات قرآن از کلمه جلباب به عنوان پوشش تیره برای حجاب استفاده کرده است، گفت: ام سلمه و عایشه نقل کردند که زنان عرب پس از نزول آیه جلباب چادرهای مشکی یا به قول برخی روسری‌های بلند مشکی برسرکردند.

وی ادامه داد: این نوع حجاب، نوع برتر حجابی است که قرآن آن را بیان می‌کند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: رنگ مشکی به عنوان رنگ منع، تکبر و هیبت شناخته می‌شود که برای ظاهر لطیف زن هیبتی ایجاد کرد که مقدمه امنیت او خواهد بود.

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه مادر نخ تسبیح خانواده است که وقتی این نخ پاره شود، دانه‌ها پخش می‌شود، گفت: مادران در خانواده‌های مذهبی دارای قداست بوده و این قداست تا زمانی است که این تقدس حفظ شود.

وی با بیان اینکه قداست زن در جامعه به حجاب است، تأکید کرد: وقتی قداست زن در جامعه نابود شود، زن به عنوان محور اصلی خانواده متلاشی می‌شود و به همین جهت نوک پیکان آسیب دشمن به سوی خانواده‌ها است تا به آن آسیب بزنند.

این مبلغ دینی ادامه داد: وقتی خانواده متلاشی شود، ناهنجاری‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صغیرا با بیان اینکه برداشتن پوشش زن او را به یک عروسک، کالا و وسیله تنزل می‌دهد، اظهار کرد: کشورهای غربی در حال حاضر با همین نگاه به زن نگاه می‌کنند و حتی کار به جایی رسیده که در برخی ویترین‌های مغازه‌ها، زن‌ها به فروش می‌رسند که نشان از تنزل شدیدارزش زن در غرب و از بین رفتن قداست او است.

وی با اشاره به اقدامات قدم‌به‌قدم دشمن برای برداشتن این حجاب، تأکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید که شیطان قدم‌به‌قدم انسان را گمراه می‌کند که قدم بعدی دشمنان در این زمینه، ارتباط‌های نامشروع جنسی و متلاشی شدن نهاد مقدس خانواده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار