استاد دانشگاه تهران، راهکارهای مناسب برای تربیت صحیح فرزندان در دوره‌های مختلف زندگی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 20 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازمهر، مرضیه راجی، استاد دانشگاه تهران و میهمان مراسم دومین محفل انس با قرآن کریم اتحادیه انجمن ‌های اسلامی دانش آموزان  که شامگاه مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد در حضور مسؤولین، دانش آموزان و والدین آنها در خصوص تربیت فرزندان سخنرانی کردند.

وی دوران تربیت فرزندان را به سه دوره ۷ سال تقسیم کرد که در هر مرحله نحوه تربیت خاص آن سن را پذیرا هستند.

به گفته این استاد دانشگاه، افراد باید قبل از ازدواج تربیت صحیح داشته باشند تا بتوانند فرزندانی صالح در نسل بعدی داشته و تحویل جامعه بدهند.

وی ادامه داد: مادر نیز در زمان بارداری بایستی رعایت خیلی مسائل را داشته باشد و هر لقمه ای را نخورد، دائم الوضوباشد، دائم ذکر کند و در مجامع اهل بیت شرکت  کند که همه اعمال نیک در سرنوشت جنین موثر است.

راجی تاکید کرد: نیاز خوراک و پوشاک فرزندان خصوصا در ۷ سال اول بسیار مهم است، تغذیه با شیر مادر در نوزادی بسیار تاکید شده و اگر مادر بنا به دلایلی شیر نداشت یا نتوانست به فرزندش شیر خودش را بدهد در پذیرش دایه با ایمان بایستی دقت شود. بچه  ۷ سال اول نیازمند بازی‌های کودکانه و خاک بازی است لذا نیاز است، موقعیت را برایش فراهم کنیم.

استاد دانشگاه تهران در ۷ سال دوم موقعیت فرزندان را حساس دانست  و گفت: چون در این دوران نه کودکند، نه بزرگ شده اند و والدین بایستی هشیار باشند. در دست بچه ها تبلت وگوشی های هوشمند نباشد که وارد بازی های رایانه ای شده  چرا که درک آن برایشان گنگ است و در این سن بایستی جایگزین آن برنامه های ورزشی وتفریحی سالم قرار داد و اوقات فراغت فرزندن را پر کرد.

راجی تاکید کرد: فرزندان خیلی سؤال می پرسند که خدا کجاست، چرا دیده نمیشود. بچه را با رنگ‌های مختلف، مزه های مختلف و بوهای مختلف که خدا آفریده  آشنا کنیم و خداوند را به بچه معرفی کنیم وبچه را عاشق خدا کنیم. ودرخصوص تولد نوزاد، اگر آنها را با دروغ از مسئله دور کنیم از دیگران وهم سالان خود مسئله را می پرسند و پاسخ های کودکانه و درست به آنها بدهید.

وی افزود: بگویید خدا همه جا هست احساس می‌شود ودیده نمی شود لذا نگویید خدا نوراست که فرزند در آن سن هر نوری را دید بگوید خداست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در خصوص سوالهای جنسی هم بگویید بچه حاصل ازدواج پدرومادر است و جوابهای نادرست بیشتر بچه ها را کنجکاو می‌کند واز دیگران می پرسند وجوابها را مقایسه می‌کنند. باید درستش را در چار چوب بچه برایش بگوییم.

وی، سن نو جوانی را برای فرزندان خیلی حساس تر از دو دوران قبل دانست که در این سن حرف والدین را گوش نمی کنند و می خواهند با هم سن خودشان باشند و تمایل به ارتباط با جنس مخالف و جلب توجه شدن ودیده شدن دربین هم سالان دارند.

راجی تاکید کرد: پدر ومادر باید بدانند که خودشان این دوران را طی کرده اند، اینگونه رفتار زائده سن نوجوانی و ترشح هورمون در جوانان است  و نیازمند همفکری و مراقبت بیشتر والدین را داراست و کار درست آن است که به طور نا ملموس کنار جوانان باشیم.

وی افزود: میل به غیر هم جنس متاسفانه در ۷ سال سوم فرزندان بی داد می کند و اگر در این سن فرزند شما فیلم مستهجن نگاه کرد، دعوایش نکنید قانعش کنید اینگونه فیلم‌ها مخرب است و تفریح های حلال و برنامه های ورزشی و رقابتی سالم را برایش جایگزین کنید.

راجی اثرگذاری مصرف تغذیه مناسب  بر خلق و خوی فرزندان را بسیار موثر دانست وافزود: از گوشت گوسفند در سبد غذایی غافل نباشید، خوردن گوشت گوسفند انسان را نرم خو می کند. استفاده از عطر وخوش کردن ودود کردن هر روز صبح اسپند سودا را از انسان دور می کند.

وی خطاب به خانواده ها گفت: با فرزندانمان را دوست باشیم، خطاهایشان را ببخشیم و بچه های صالحی را برای آقا امام زمان (عج) تربیت کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار