معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 21 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا دهقان مهرجردی ضمن اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی تولیدات صنایع دستی و فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه چهاردهم لغایت هیجدهم تیرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است در این نمایشگاه به صورت تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته شود گفت: از همه استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده تا بتوانند علاوه بر معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی شاخص و بومی خود، زیراندازهای تخصصی استان خود را نیز معرفی کنند.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: برای هر استان، دو غرفه رایگان برای بخش بازرگانی و معرفی زیراندازهای سنتی در نظر گرفتیم، همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با پرداخت نیمی از هزینه‌های اسکان و خوراک، در این نمایشگاه شرکت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با آن‌که چند روز بیشتر از اعلام ما به استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه نگذشته است، اما تاکنون شش استان برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در بخشی از سخنان خود از دعوت کاروان «پیوند» به این نمایشگاه خبر داد و گفت: کاروان  پیوند با دستور معاون صنایع‌دستی کشور و در راستای حمایت از هنرمندان حصیرباف شکل گرفته تا همه حصیرهای موجود در انبار هنرمندان خریداری شود لذا از این کاروان دعوت کردیم تا با اولین توقف خود در استان یزد و حضور در این نمایشگاه تخصصی، محصولات حصیری استان‌های دیگر را هم معرفی کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره جزئیات دهمین نمایشگاه صنایع دستی استان و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در کنار این نمایشگاه توضیحاتی داد و گفت: قرار بود به واسطه ثبت ملی شهرستان میبد به عنوان شهر زیلو در کنار نمایشگاه سراسری استان نمایشگاه تخصصی زیلو برگزار شود ولی چون امسال از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، سال حصیر نامگذاری شده است، تصمیم گرفتیم اولین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی را در کنار دهمین نمایشگاه سراسری استان یزد برگزار کنیم که سال‌های گذشته نیز در کنار نمایشگاه‌های سراسری استان، نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی را برگزار کردیم.

دهقان مهرجردی در ادامه با بیان اینکه به‌واسطه بزرگترین رویداد صنایع دستی که هر سال برگزار می‌شود، سعی کردیم برنامه‌های جانبی را نیز در کنار نمایشگاه صنایع دستی داشته باشیم، اذعان داشت: در طول برگزاری نمایشگاه، هر روز صبح کلاس‌های آموزشی «برندسازی»، «ایده‌پردازی و نوآوری» و «بسته‌بندی» به‌صورت رایگان خواهیم داشت و همچنین با همکاری بنیاد نخبگان، بخشی را با عنوان «جایزه طراحی محصول» برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه کلیه محصولات صنایع دستی با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی فرصت خوب و  مناسبی برای معرفی تولیدات صنایع دستی می باشد و میتواند بستر مناسبی به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

گفتنی است: دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد از ۱۴ تا ۱۸ تیرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد و پذیرای علاقمندان به هنر صنایع دستی و نیز عموم مردم می باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار