کد خبر: ۴۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 22 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ یکی از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) گفت: دختر ایشان یک گردنبند مروارید در روزهاى عید قربان به امانت تضمین‌شده از من گرفت که پس از سه روز آن را بازگرداند؛ على(ع) آن را برگردن وى دید.

خداوند در تاریخ زندگانی اهل‌بیت(ع) عبرت‌های فراوانی قرار داده است که توجه به هر بُعد از آنها موجبات سعادت فردی و اجتماعی را فراهم می‌آورد، زیرا این بزرگواران تجسم آیات و صفات الهی هستند و آموزه‌های ایشان در هر زمان و مکانی پاسخگوی نیاز مادی و معنوی انسان‌های مؤمن و پاک‌سرشت خواهد بود.

از جمله آموزه‌های اهل عترت(ع) در حفظ بیت‌المال مسلمین است و از آنجایی که امیرالمؤمنین(ع) مستقیم با حکومت‌داری سر و کار داشتند، می‌توان نکات بیشتری را در این زمینه نسبت به سایر ائمه معصومین(ع) برداشت کرد. در یکی از روایات مشهور نوع برخورد حضرت با یکی از دخترانشان را می‌خوانیم.

«على بن ابى رافع که در بیت‌المال امیرالمؤمنین خدمت مى‏‌کرد گفت: دختر او یک گردنبند مروارید در روزهاى عید قربان به امانت تضمین شده از من گرفت که پس از سه روز آن را بازگرداند. على(ع) آن را برگردن وى دید، برداشت و به من گفت: «در مال مسلمانان خیانت مى‌‏کنى؟» داستان را براى او نقل کردم و گفتم که من آن را از مال خود تضمین کرده‌‏ام. گفت: «همین امروز آن را باز گردان و اگر بار دیگر چنین کنى به کیفر من گرفتار خواهى شد». سپس گفت: «اگر دخترم این گردنبند را جز به صورت امانت تضمین‌شده گرفته بود، نخستین زن از بنى هاشم مى‏‌بود که دستش به جرم سرقت بریده مى‌‏شد» (جامع احادیث شیعه(بروجردی)، ج24، ص60)
 
 
خبرنگاران پویا  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار