مدیر پایانه مرزی مهران با بیان اینکه کار تردد مسافر به صورت قانونی و در قالب کاروان های حج و زیارت از این مرز انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون( 3 ماه گذشته) بیش از 530 هزار زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.
کد خبر: ۴۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 21 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛اسد محمدی با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: از این تعداد 230 هزار نفر زائر ایرانی و 200 هزار نفر نیز مسافر خارجی بودند که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
 
وی افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
 
مدیر پایانه مرزی مهران از تردد 80 هزار نفر در خرداد ماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: تردد زائران در این ماه به علت تقارن با ماه مبارک رمضان کمتر بود که این آمار در ماه های بعدی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.
 
محمدی تاکید کرد: در حال حاضر تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است.
 
شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار