نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: علمای اهل سنت و شیعه باید نسبت به داعش موضع گیری سیاسی و دینی داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 21 June 2017
حجت الاسلام سید محمدباقر عابدی سه شنبه شب در گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه استان اظهار داشت: اسرائیل غده سرطانی منطقه بوده که ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل در طول تاریخ  استعمار در سرزمین های اسلامی نقشه های فراوان داشته است، بیان کرد: هدف دشمن نیز غارت ثروت های مادی و معنوی جهان اسلام است.

ملتی که فرعون را بر نمی تابد، نمی تواند ترامپ را بپسندد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در این مسیر موانعی برای خود دیده است، افزود: در طول تاریخ معاصر تاکنون این موانع را بررسی کرده و بسیار تجربه کرده و عیار هر کدام را نیز دیده است.

عبادی با بیان اینکه برخی موانع، موانع ملیتی و زبانی بوده است، بیان داشت: گاهی نیز فرهنگ ها در مقابل هم بودن و گاهی استعمارگران اسلام را در مقابل خود دیدند.

وی با بیان اینکه دشمن در این بررسی ها فهمید که هر چند فرهنگ و زبان مانع هستند اما هیچکدام مانند اسلام مانع استعمار نیست، عنوان داشت: قرآن استعمار را بر نمی تابد چراکه داستان های قران همه ضد استعمار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داستان حضرت موسی در قران ضد استعمار فرعون است، بیان داشت: ملتی که فرعون را بر نمی تابد، نمی تواند ترامپ را بپسندد.

روحیه قرآنی، فرهنگ مقاومت است نه فرهنگ تکفیری

عبادی با بیان اینکه داعش بیش از آنکه شیعه را بکشد اهل سنت را کشته است، بیان کرد: اگر روحیه قرانی را به دست گرفته ایم یقینا روحیه قرآنی، فرهنگ مقاومت است نه فرهنگ تکفیری.

وی با اشاره به اینکه دشمن نقشه های فراوانی برای اسلام دارد و اکنون بهترینشان را انتخاب کرده است، عنوان داشت: جنگ های مستقیم با مسلمانان، هجوم به مفاهیم اسلامی و تحریف اسلام همه از نقشه هایی بود که به موفقیت هایی نیز رسیده و جریان وهابیت و بهاییت را به وجود آورد.

عبادی، تحریک احساسات قومی و ملیتی را یکی دیگر از روش های دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن اینکار را نیز انجام داد اما بازهم به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه دشمن امروز سراغ ایجاد تفرقه از طریق اتهامات و تکفیر رفته و این را بهترین ابزار برگزیده است، عنوان داشت: اگر خود اسرائیل به سوریه حمله می کرد تمام امت اسلام متحد می شدند اما آن ها کاری کردند که مسلمان، مسلمان را کافر بداند و اعدام کند و این بهترین راه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینکه خود امت اسلام را به جان هم بیندازند مزایای دارد، افزود: یکی از مزایای این کار این است که هیچ هزینه ای برای آن ها ندارد و هزینه را خود امت اسلام پرداخت می کند.

عبادی اضافه کرد: از طرفی با این کار هیچ نفرت و خشمی نیز از مسلمانان نسبت به کفار، اسرائیل و آمریکایی ها ایجاد نمی شود و خشم ها نسبت به خودی ها در درون امت اسلام ایجاد می شود.

وی بیان کرد: سوم این اختلافات چون ریشه مذهبی پیدا می کند واژه هایی مثل تکفیر مثل بیماری واگیر نسل به نسل مضاعف می شود و مشکلات را بیشتر می کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن این کار را با جایی مثل سوریه، لبنان و عراق انجام می دهد که روزی محور مقاومت بوده است، افزود: اگر مراقبت نمی کردیم و هوشیاری نیروهای امنیتی و ملت ایران نبود امروز این بحث ها به داخل کشور آمده بود.

علمای سنت و شیعه نسبت به داعش فتوای دینی دهند

عبادی با تأکید بر اینکه علمای اهل سنت و شیعه باید در این زمینه موضع گیری سیاسی کنند، بیان کرد: علاوه بر موضع گیری سیاسی علمای شیعه و سنت باید موضع گیری دینی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تنها موضعی گیری سیاسی نیست بلکه فتوای دینی بدهند که جوانان فاصله خود را با این جریان بدانند، گفت: باید برای شهروندان و جوانان روشنگری شوند و گرنه وظیفه دینی خود را انجام نداده ایم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن اصل ما را نمی خواهد جنگ جنگ صلیبی است تنها شکل آن فرق کرده  و تنها رمز موفقیت وحدت حول این دشمن است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار