در بازديد نماينده محترم مجلس شوراى اسلامى از پليس فتا استان خراسان رضوى مطرح شد:
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراى اسلامى با حضور در پليس فتا استان و تاكيد بر افزايش خدمات سايبرى و برپايى امنيت بيشتر زائران و مجاوران حرم قدسى و بارگاه ملكوتى امام هشتم (ع) گفت: مسئوليت پليس فتا در برقرارى و حفظ آرامش كه زير ساخت امنيت مى‌باشد و رسيدگى به امور زائرين بويژه زائرين غير ايرانى، سنگين‌تر بوده و از اهميت بسزايى برخوردار مى‌باشد.
کد خبر: ۴۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،  سرهنگ جواد جهانشيرى رييس پليس فتا،‌ ضمن خير مقدم به نماينده محترم و هيات همراه در ابتدا با ارائه گزارشى از وضعيت استان در حوزه جرايم سايبرى گفت: درصد رشد جرايم از ابتداى سال گذشته تاكنون رشد 60 درصدى را نشان داده و متاسفانه جرايم در حوزه اخلاق نيز فزونى يافته و در همين رابطه متاسفانه جوانان كه طيف قابل توجهى از كاربران فضاى سايبرى را تشكيل مى‌دهند بيشترين آمار مراجعين پليس فتا را به خود اختصاص مى‌دهند و راهكار مقابله با انواع تهديدات در فضاى سايبرى خود نظارتى از طرف كاربر و  آگاه سازى و ارتقاء سطح دانش سايبرى كاربران توسط سازمان‌هاى متولى فرهنگ سايبرى در جامعه مى‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمين ‌پژمانفر‌ ضمن حضور در پليس فتا در جمع كاركنان ادارات مختلف اين پليس نيز حاضر و از نزديك با ماموريت‌هاى پليس فتا و عملكرد تخصصى واحدهاى مختلف در پليس فتا آشنا شد.

نماينده مردم مشهد كه خود عضو شوراى عالى فضاى مجازى كشور است در اين بازديد عنوان كرد: با فرهنگ‌سازى و اطلاع‌رسانى به موقع در فضاى سايبر، قادر به پيشگيرى از مخاطرات اين فضا خواهيم بود و در اين رابطه راه‌اندازى شبكه ملى اطلاعات كمك شايانى به بهره‌ورى بيشتر از اين فضا و ذخيره ارزى دركشور خواهد كرد.

پژمانفر تصريح‌كرد: سرانه اختصاص و مصرف اينترنت در استان پهناور خراسان رضوى و وجود 11درصد از كل جرايمى كه در حوزه فضاى سايبر اتفاق مى‌افتد در اين استان، خود گوياى اهميت كار و ماموريت‌هاى پليس فتا در استان مى‌باشد.

وى افزود: به دليل وجود بارگاه منور و ملكوتى امام هشتم سالانه در حدود 20 ميليون زائر داخلى و خارجى ميهمان على ابن موسى الرضا(ع) هستند و از آنجايى كه دنياى امروز دنياى ارتباطات بوده و اخبار به سرعت تسرى مى‌يابد لذا مسئوليت پليس فتا در برقرارى و حفظ آرامش كه زير ساخت امنيت مى‌باشد و رسيدگى به امور زائرين بويژه زائرين غير ايرانى، سنگين‌تر بوده و از اهميت بسزايى برخوردار مى‌باشد.

نماينده مردم مشهد با اشاره به حوادث اخير و در حوزه پدافند غير عامل گفت: اشاعه فرهنگ دروغ،‌ شايعه پراكنى، ايجاد نفاق در اقوام مختلف فرهنگى، مذهبى، ترور شخصيت و ...  از جمله هجمه‌هاى فرهنگى و فريب‌كارى دشمن خواند.

وى ادامه داد: مهمترين حربه دشمن در فضاى سايبر، پاشيدن بذر نفاق در جامعه با ايجاد "جو" بدبينى در بين احاد جامعه و سلب اعتماد از مسئولين بوده و راهكار مبارزه با اين اقدام دشمن در فضاى سايبر، همدلى هرچه بيشتر و هوشيارى هم‌وطن ايرانى در استفاده صحيح از فضاى سايبر ‌شد.

نماينده مردم مشهد در پايان به منظور تسهيل در امور شهروندان، زائرين و مجاورين گرامى، ارتباط بيشتر با پليس فتا در زمينه رفع چالش‌ها و موانع موجود را خواستار شد و از عملكرد اين پليس تخصصى ابراز رضايت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار