رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: وقوع بیداری اسلامی در منطقه جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبردهای امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه‌های واقعی قدس و نمادسازی از آن به عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.
کد خبر: ۴۴۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 21 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، جلسه مطبوعاتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با کیفیت برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری امروز سه‌شنبه، ۳۰ خردادماه در دفتر این مرکز برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درخصوص بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان بیان کرد: فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف، بعد از مکه و مدینه در آن قرار دارد و به فرموده امام علی(ع) یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا است.
وی ادامه داد: مسجد‌الاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن قداست و معراج پیامبر اکرم(ص) است که از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصی و از آنجا به آسمان‌ها صورت پذیرفت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب اسقاط نظام‌های ظالم و طاغوتی و نفی آنان شد، عنوان کرد: نابودی رژیم صهیونیستی، آزادی قدس، دفاع از نهضت‌های آزادی‌‌بخش در جهان و جنبش‌های اصیل در بلاد اسلامی از اهداف این انقلاب بود و امروز شاهد اثربخشی و تأثیرگذاری آن در سراسر دنیا هستیم که در این میان روز قدس به عنوان نمادی از این امر مهم شمرده می‌شود.
وی با بیان اینکه وقوع انقلاب در کشورهای منطقه از شمال آفریقا تا بحرین، نشان از آن دارد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته است، ابراز کرد: وقوع بیداری اسلامی در منطقه جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبردهای امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه‌های واقعی قدس و نمادسازی از آن به عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه روز قدس یک روز جهانی است، اضافه کرد: این روز، روزی نیست که تنها به قدس اختصاص داشته باشد، روز قدس، روز مقابله با مستضعفان و مستکبران است؛ روز مقابله با ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند در مقابل ابرقدرت‌هاست.
حجت‌الاسلام سلطانی به اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نیز اشاره و عنوان کرد: از جمله اهداف برگزاری راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم آواره و مظلوم، جلوگیری از به فراموشی سپردن مسئله فلسطین، محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و صهیونیسم و استکبار جهانی است.
وی همچنین در رابطه با دیگر اهداف این راهپیمایی افزود: اتحاد دول اسلامی در قبال مسئله بیت‌المقدس و مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان، تأکید بر قطع رابطه برخی از مرتجعان منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی، محکوم نمودن جنایات گروه تکفیری داعش در کشورهای عراق، سوریه، یمن و دیگر ممالک اسلامی و نکوداشت شهدای فلسطین از دیگر اهداف راهپیمایی این روز بزرگ به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار