دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع حمله موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه، گفت: سپاه پاسداران داعش و متحدانش را گوش مالی داد و دل همه مردم را شاد کرد.
کد خبر: ۴۴۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 21 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه عملیات موشکی علیه مواضع داعش در سوریه نخستین عملیات فرامرزی نظامی ایران پس از دفاع مقدس است، بیان کرد: ازاین‌جهت، حمله موشکی به داعش اهمیت فراوانی پیدا می‌کند چراکه این نخستین بار بود که پس از ربع قرن ایران به حمله‌ای نظامی دست می‌زند و قطعاً این حمله حاوی پیام‌های بی‌شماری برای کشورهای منطقه و دنیا است.

وی افزود: به دنبال اقدامات کور داعش در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی(ره) طبیعتاً باید هم داعش تنبیه می‌شد و هم حامیان آن اعم از آمریکا و هم برخی کشورهای حاشیه خلیج مانند عربستان، دنیا موضع ایران اسلامی در رابطه با داعش و تروریسم جهانی و حامیان آن را می‌دانستو این به نظر بنده نخستین انگیزه حمله موشکی ایران به داعش بود.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حمله موشکی ایران به داعش در برهه زمانی خاص و ویژه‌ای صورت گرفته که این نیز دارای پیام‌های ویژه‌ای است، گفت: پیرو سفری که ترامپ به عربستان داشت و اراجیفی که برخی سران عرب در خصوص ایران بیان داشتند، به‌واقع نیاز بود که جمهوری اسلامی ایران به‌نوعی اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشد لذا این حملات موشکی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: عربستان، آمریکا و متحدانش در این خیال بودند که با مصوباتی شامل تمدید و توسعه تحریم‌های ایران و حتی تهدید امنیتی و نظامی این کشورها می‌توانند ایران را به انزوا ببرند اما مشاهده کردیم که موشک‌های نقطه زن ایران چگونه مواضع این کشور را در قبال تروریسم جهانی به سرکردگی آمریکا و حمایت عربستان اعلام کرد و چگونه اقتدار ایران را به رخ کشید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود تودهنی محکمی به آمریکا زدند و رئیس‌جمهور آن کشور را به چاقوکش تازه‌واردی تعبیر کردند که خبر ندارد دوران بزن و در رو تمام‌شده است، لیکن این موضع رهبری نظام بسیار واضح بود از سوی دیگر نیروهای نظامی ما می‌بایست اقتدار خودشان را نشان می‌دادند و درمجموع این دو انگیزه باعث شد تا ایرانبا شلیک شش موشک اقتدارش را به رخ بکشد.

عضو خانه ملت تأکید کرد: این حمله موشکی ازآن‌جهت اهمیت دارد که همیشه اقتدار موشکی ایران در آزمایش‌ها و مانور نمایش داده می‌شد اما این بار این کشور در عملیاتی فرامرزی علیه داعش و علیه کشورهایی که رفتار خصمانه‌ای را در برابر ایران داشته‌اند، به‌نوعی شرکت داشت که لرزه بر اندام دشمنان انداخت.

حسینی شاهرودی حمله ایران به داعش را نقطه‌ای امیدبخش توصیف کرد و بیان داشت: این حملات موجب دلگرمی تمام کسانی که دل درگرو انقلاب اسلامی دارند و مردم مظلوم و بی‌دفاع منطقه از سوریه، لبنان، یمن، بحرین، عراق و ... که دل درگرو اسلام دارد، از این اقدام متهورانه و شجاعانه ایران خوشحال شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار