معاون استاندار خراسان رضوی:
سومین جلسه نشست هماهنگی و کارشناسی نهمین اجلاسیه رادیو و تلویزیون با محوریت مشهد ٢٠١٧ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این نشست کارشناسی در راستای تصمیمات نهایی و به منظور هماهنگی و یافتن راهکارهایی جهت بهتر برگزار شدن این اجلاسیه است، گفت: هم افزایی و همکاری خوبی بین دستگاههای اجرایی استان صورت گرفته است .

سید سعید سرابی از برگزاری این اجلاسیه در روزهای ١٠ تا ١٤ خبر داد و عنوان کرد: با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط نسبت به هماهنگی و اجرای این اجلاسیه اقدامات صورت گرفته است .

وی اظهار کرد: بجز جلسات تخصصی ، جلسات متعددی با دستگاههای مختلف منجمله شهرداری و آستان قدس تا کنون داشته ایم.

وی بیان کرد: برگزاری این اجلاسیه تاثیر مثبتی در معرفی ظرفیتهای شهر مشهد دارد و این اجلاسیه در جای خود مهم ،قابل اعتنا و ارزشمند است.

معاون اجرایی اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی در این نشست گفت: با تلاش فراوان  مدیران استان و در حالی که قرار بود میزبان این اجلاس کشور عراق باشد، اما باتوجه به اینکه مشهد در سال ٢٠١٧ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و رایزنی های انجام شده اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در شهر مشهد برگزار می شود.

لهراسب بهمن پور با اشاره به اینکه حدود ٨٠٠مهمان داخلی و خارجی در این اجلاسیه حضور خواهند داشت، اظهار کرد: ٢٢٠ شبکه عضو اتحادیه شبکه های رادیو و تلویزیون جهان اسلام هستند که تا کنون حضور ٢٠٠ شبکه از این تعداد از ٣٦ کشور اسلامی در نهمین اجلاس قطعی شده است .

وی با بیان اینکه تاکنون ٤٨٣ اثر تلویزیونی و ٩٣ اثر رادیویی در قالب‌های فیلم، مستند، گزارش‌های خبری و برنامه‌های ترکیبی به دبیرخانه رسیده است، ادامه داد: این اجلاس با رویکرد معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان اسلام ، بررسی رویداد های مشهد ٢٠١٧ و شخصیت امام رضا (ع) در مشهد با برپایی هفته فیلم اسلامی ، بازار فیلم ، فیلم مشهد و نمایشگاه تجهیزات رادیویی و تلویزیونی از برنامه های جانبی این رویداد است .

وی افزود : هدف کلی از برگزار بازار فیلم عرضه محصولات پاک خواهد بود و در نمایشگاه تجهیزات و رسانه آخرین دستاوردهای فنی رسانه ای در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: در هفتمین جلسه تولیدات اعضای اتحادیه برای اولین بار فیلمسازان و تولید کنندگان مشهد در جشنواره حضور دارند .

بهمن پور عنوان کرد: دراین اجلاسیه دومین نشست فعالان فضای مجازی و بین الملل را  در حوزه رسانه خواهیم داشت .

وی یادآور شد: از تعدادی از خانواده شهدا و جانبازان رسانه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این اجلاسیه بزرگترین رویداد رسانه ای در جهان اسلام است و این جای توجه دارد، گفت: یکی از اهداف آیسسکو معرفی ظرفیتهای شهری است که به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته شده است .

دکتر سید جواد حسینی افزود: شاید بیش از ١٧٠ برنامه بین المللی برای مشهد ٢٠١٧ دیده شده است و تا کنون حدود ٧٠ برنامه اجرا شده است ولی هیچکدام برای این هدف به این اندازه نمی تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد فرصت خوبی برای ایجاد وحدت و انسجام بین دولتها و ملتهای اسلامی است ، اظهار کرد: با توجه به اینکه این اجلاسه دارای ابعاد بین المللی است  از این رویداد می توان برای معرفی بیشتر جمهوری اسلامی و شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از فرصت به وجود آمده  در راستای توسعه و معرفی ظرفیتهای شهر مشهد به نحو احسن بهره بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار